Softwarekeuze

jarleq

Nieuwkomer
Lid sinds
11 oktober 2008
Berichten
17
Hoi

Ik zoek een programma die een audio-file (wav, mp3...) kan filteren. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld de hoge tonen wegfilteren en de bastoon volledig laten bestaan. Geen doffe klank dus.
Heeft er iemand raad?

Met vriendelijke groet
Jonas
 
Het programma zou ook moeten kunnen opnemen... en eventuele effecten toevoegen zou een mooie optie zijn.

Grtz
 
Hoi

Ik zoek een programma die een audio-file (wav, mp3...) kan filteren.
Realtime of mag het ook renderen?

Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld de hoge tonen wegfilteren en de bastoon volledig laten bestaan. Geen doffe klank dus.
Ja, maar hoog weghalen zorgt er nou juist voor dat het "dof" gaat klinken.

Heeft er iemand raad?
http://audacity.sourceforge.net/
http://audacityteam.org/wiki/index.php?title=Graphic_Equalizer_-_simple

Je opent je .wav of .mp3 (.mp3 wordt toch omgezet naar .wav, anders kun je er weinig mee), past de EQ toe, en slaat het resultaat weer op.
 
Mijn n00balizer zegt dat deze persoon op zoek is naar software die bepaalde instrumenten uit een nummer weg kan halen, zodat het voor hem makkelijker is om een baslijn te kopieren.
 
volgens mij is het een beetje een trend aan het worden hier om elke vraag die men niet serieus neemt te beantwoorden met:
-'heb je al gekeken in de handleiding van je software.. want warez piraatjes worden niet geholpen'
-'kijk even op parkito.de'
-'je gebruikt zeker alleen presets'

Als je dan een grap maakt, geef daarna dan gelijk een zinnig antwoord joh.. Anders krijg je alleen maar threads waar crap in staat..
 
Klopt als een bus.

.... Alhoewel een grappig antwoord beter is dan gewoon "geen antwoord",... want dan voel je je ZO ALLEEN met je onbevredigde falen en onbeantwoorde niet-erkende streven naar het zoeken van een oplossing voor dat specifieke pokke- en klooie-probleempje.

.. alchohol,.. wie ? ... ik ?
 
volgens mij is het een beetje een trend aan het worden hier om elke vraag die men niet serieus neemt te beantwoorden met:
-'heb je al gekeken in de handleiding van je software.. want warez piraatjes worden niet geholpen'
-'kijk even op parkito.de'
-'je gebruikt zeker alleen presets'

Komt ook mede omdat de laatste tijd veel mensen wel de moeite nemen om te registreren maar domweg te lam of te stom zijn om even zelf een search te doen via de zoekfunctie of gewoonweg even zelf wat research te doen..hij heeft blijkbaar internet en google en daar vind je bijna alle antwoorden op alle vragen.

Maar goed...start google op tik in Wavosaur en je hebt een prachtige audioeditor (gratis) met VST support,kan je opnemen,afspelen,plakken etc.etc.
Voor VST plug ins zoals een filter (om dus frequencies te filteren) kun je kijken bij KVR VST staan zowat honderden gratis plugins.

Als je de term VST niet kent gebruik dan ff de search en er gaat een wereld voor je open.
 
Ik zoek inderdaad een programma op bepaalde instrumenten uit een song te verwijderen. Het is de bedoeling dat de baslijn behouden wordt en niet dof klinkt. Ik weet niet of dit mogelijk is?

Met vriendelijke groet
Jonas
 
Nee, dit is niet mogelijk, wanneer een song is samengekomen tot een stereotrack, dan kan je alleen nog maar frequenties weg filteren.
 
Ik weet niet of dit mogelijk is?

Vergelijk het maken van muziek met het bakken van een pannenkoek.

Wat jij wilt is gelijk aan het uit elkaar halen van een pannenkoek naar tarwemeel, 2 eieren, melk en boter zonder dat er melk in de tarwemeel zit.
 
Ok,.. ver gezocht,... veel werk,..maar zeg nooit dat iets 100% niet gaat.

Zijn er in die song waaruit je de bastoon wilt uithalen delen waarbij de bastoon tijdelijk wegvalt en alleen de rest van de melodie doorspeelt ?

... zoja, ... draai van deze basvrije melodie de fase om en zet deze onder je 'normale' versie. Omdat basvrije melodie in tegenovergestelde fase staat, moet dat geluid nu opgeheven worden.

.. zal natuurlijk ook maar werken als het een vrij repetitief opgebouwde melodie betreft.

Dit principe heb ik eens met (beperkt) succes uitgevoerd op een song waaruit ik de vocals wilde uithalen. Hiervoor beschikte ik over een instrumentale versie van het nummer, die ik interpoleeerde op de vocale-versie.

Leuk toch ? ... altijd maar foefelen en knoeien,... (maar nooit 100% tevreden)
 
Vergelijk het maken van muziek met het bakken van een pannenkoek.

Wat jij wilt is gelijk aan het uit elkaar halen van een pannenkoek naar tarwemeel, 2 eieren, melk en boter zonder dat er melk in de tarwemeel zit.



Uitspraak van het jaar!! :halleluja :D:D :biertje:
 
Vergelijk het maken van muziek met het bakken van een pannenkoek.

Wat jij wilt is gelijk aan het uit elkaar halen van een pannenkoek naar tarwemeel, 2 eieren, melk en boter zonder dat er melk in de tarwemeel zit.

Je mist het snufje zout. Dat is cruciaal.
 
het is erg lastig om 1 instrument eruit te "filteren"

kan je de basslijn niet gewoon uitzoeken? mss kan je met streching de originele wav wat in tempo verlagen, dat is soms makkelijker uitpluizen
 
Klopt als een bus.

.... Alhoewel een grappig antwoord beter is dan gewoon "geen antwoord",... want dan voel je je ZO ALLEEN met je onbevredigde falen en onbeantwoorde niet-erkende streven naar het zoeken van een oplossing voor dat specifieke pokke- en klooie-probleempje.

.. alchohol,.. wie ? ... ik ?
:D

hehe trouwens, de nieuwste melodyne?

en verder: die basslijn wil je toch niet
 
:yamaha:Het beste wat je kunt doen is een gratis tooltje zoals reaper installeren en dan via een EQ een sweep doen.

Reaper: http://www.cockos.com/reaper/

Wat bedoel ik met een sweep:

Importeer je audio in je sequence-programma naar keuze.
Plaats een parametric EQ op de insert.
Boost een frequency maximaal (bv 24dB) en maak de Q zo klein mogelijk (zo smal mogeljike golf).
Ga dan van rechts naar links met de golf totdat je de frequency tegen komt die je wilt verwijderen of irritant vindt.
Doe dan een cut van de frequency totdat het geluid dat je wilt verwijderen minder wordt.
Dit kun je herhalen totdat je alle frequenties hebt gevonden die je weg wilt hebben.

Het is even zoeken en het zal wellicht nooit geweldig klinken omdat je de frequentie echt vermoord voor het complete mp3tje. Maar misschien leverd het wat op. Je kunt het altijd testen.

Gratis EQ:

http://www.kvraudio.com/get.php?mod...n=1&free=1&sf=0&receptor=&de=0&sort=1&rpp=100

Gratis Hosts:

http://www.kvraudio.com/get.php?mod...n=1&free=1&sf=0&receptor=&de=0&sort=1&rpp=100

Als je echt wat leuks wilt gaan doen en je hebt echt geen andere zaken te doen, dan kun je altijd een poging wagen met spectral cleaning. Download Adobe Audition trial en waag een poging zou ik zeggen.
 
Back
Top