Korg MS-20 Mini analoge synthesizer

Korg heeft een tijd de ms20 mini elders laten bouwen en die zou ruisen. Dat was toen ze net uit waren en ze de vraag niet konden volgen.

Ik heb een goeie. Er zijn bands zat die de mini live gebruiken
 
ah ok. Ja voor live is het sowieso, zelfs met ruis, geen probleem lijkt me.
 
Korg heeft een tijd de ms20 mini elders laten bouwen en die zou ruisen. Dat was toen ze net uit waren en ze de vraag niet konden volgen.

Ik heb een goeie. Er zijn bands zat die de mini live gebruiken

Dan is het nog de vraag hoe je het weet of je een goeie/latere bouw koopt, verder zag ik in een video dat de draaiknopjes lubberden, is dat ook alleeen maar bij die elders gebouwde mini MS-20's?
 
Dat van die draaiknopjes hebben ze vast allemaal. Mijn pa zei vroeger: je hebt 2 soorten rommel. Rommel die kapot gaat, en rommel die blijft werken. Op de mfb dominion 1 zitten wobbly faders. Bij mij werkt alles. Kon ik vd filter knop bd moogs niet zeggen en dat ding had geen wobble. Kijk eens naar 2e handsprijzen vd ms20 mini. Vrij hoog he?
 
Ik zag zelfs een tweedehands mini MS-20 die duurder dan een nieuwe was. ;)
 
Ik zou voor de behringer clone gaan. Bevalt de MS-20 workflow, dan kun je voor je geweten later een Korg (mini) kopen en de Behringer verkopen
 
En een clone staat mij tegen, tenzij die in goed overleg met de originele makers wordt uitgebracht.
De originele zijn toch ook gestandaardiseerde clones van hun prototype... Als de patenten verlopen dan worden de circuits gewoon publiek domein. Maar goed, het originele heeft ook een sentimentele waarde en kan bijdragen aan je sociaaleconomische status... De ene heeft meer voorkeur voor de tast en visuele ervaring, de ander is tevreden met de auditieve beleving. De geur van oude warme componenten kan dan weer herinneringen oproepen. Voor ieder wat wils, al naargelang je budget
 
Het probleem met de overmatige analyse van hobbymatige bezigheden is dat je het uiteindelijk allemaal onzin gaat vinden. Er zijn al meer dan genoeg muziekinstrumenten, dus waarom zou je nog iets nieuws proberen te vinden? Zijn geluiden uiteindelijk niet gewoon luchtverdichtingen en -verdunningen, dus waarom zou je je daar zo druk om maken? En bestaat er ook al niet meer dan genoeg muziek om een mensenleven te vullen? Weet de mensheid niet al meer dan goed voor ze is, dus waarom nog verder bijdragen aan kennisverwerving? Is de mensheid zoals het nu gaat niet sowieso gedoemd zichzelf om zeep te helpen? En wat zal er na een paar miljoen jaar van alles waar we nu zo trots op wezen nog over zijn?
 
Ik dacht dat je maar een biertje dronk op n avond. Zulke uitspraken doe ik pas na meerdere hoor 😉
Alles is al gedaan, maar dat weten kinderoortjes niet, die zijn fris en staan voor alles open. Dus pomp ze lekker vol ms20 gekrijs
 
Dit is toch echt het werk van één Grimbergen Tripel (waarbij ik de paar slokjes Korenwolf niet mee tel) ... ;)
 
Het probleem met de overmatige analyse van hobbymatige bezigheden is dat je het uiteindelijk allemaal onzin gaat vinden. (...) En wat zal er na een paar miljoen jaar van alles waar we nu zo trots op wezen nog over zijn?

Tja, alles is maar tijdelijk. Het gaat vooral om het nu, dus doe gewoon je ding wat je wil doen. Als het voor jou betekenis heeft, al is het maar om er een tijdje met plezier mee bezig te zijn, dan heeft het nut en is het geen onzin.
 
Korg heeft een tijd de ms20 mini elders laten bouwen en die zou ruisen. Dat was toen ze net uit waren en ze de vraag niet konden volgen.

....
Zou je dit kunnen onderbouwen?
Heb iets dergelijks eerder gehoord & gelezen en ben nieuwsgierig naar mogelijke verschillen tussen de productie-locaties en de daaruit voortvloeiende verschillen.
Dacht ooit ergens precies het omgekeerder gelezen te hebben; Die uit China (de meeste) zouden ruisen en de uit Japan niet (Zelf nog nooit ééntje made in Japan gezien).
De orginele MS-20's die ik heb gehad / nog heb ruis(t)en ook allemaal, in meerdere of mindere mate.

Ben wat sceptisch over het hele verhaal, maar sta open voor nieuwe inzichten.
 
De orginele MS-20's die ik heb gehad / nog heb ruis(t)en ook allemaal, in meerdere of mindere mate.

Hihi - die is goed! En dat lost het probleem ook direct op. Hoe origineler het is, des te leuker vind ik het om met zo'n apparaat te spelen. ;)
 
Hihi - die is goed! En dat lost het probleem ook direct op. Hoe origineler het is, des te leuker vind ik het om met zo'n apparaat te spelen. ;)
Ja dat dacht ik ook. Dat die mk1 versie gewoon ruis heeft vanwege het design. Maar ik heb nooit een originele gehad, dus ik baseer me op onverifieerbare bronnen op het internet.
 
Ja dat dacht ik ook. Dat die mk1 versie gewoon ruis heeft vanwege het design. Maar ik heb nooit een originele gehad, dus ik baseer me op onverifieerbare bronnen op het internet.
Op mijn behringer heeft de mk1 versie ook meer ruis dan de mk2.
 
Ik heb een échte orichineele mk1. Zeg me maar welke patch ik bij gelegenheid eens moet proberen.

Nu heeft mijn hele studio wel een flinke noisefloor dus...
 
Ja dat dacht ik ook. Dat die mk1 versie gewoon ruis heeft vanwege het design. Maar ik heb nooit een originele gehad, dus ik baseer me op onverifieerbare bronnen op het internet.
Nee, bij die Mini's die ik heb gehoord was het echt een heel stuk erger vergeleken met het origineel of de full size reissues. Beetje ruis in, vooral oudere, analoge bakken is normaal.
 
Ik heb een échte orichineele mk1. Zeg me maar welke patch ik bij gelegenheid eens moet proberen.

Nu heeft mijn hele studio wel een flinke noisefloor dus...
Hoe reageert die mk1 als je de filter helemaal dicht draait? Zie mijn eerder geposte filmpje. Daar lekt de ruis door de vca, zelfs als de filter helemaal dicht is en er geen noot te horen is. Hoe gaat dat op een origineel?
 
Back
Top