You didn't think we were done for the year did you? Introducing the Behringer CAT Synthesizer. Happy New Year everyone
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Korte travel inderdaad. Die video heb ik niet geluisterd, maar neem van mij aan dat de sync echt nutteloos is.Die sync klinkt wel vreemd maar ik hoor dat dat in die video die ik postte ook zo is.. Had je die nog gehoord?
Korte sliders is korte travel neem ik aan??
En zo heeft iedereen weer andere wensen Ik heb de Odyssey met toetsen maar had daar liever 'n module van gewild.. Tof ding ook hoor maar toch ook weer beperkt.. heb daar wel ooit de ringmodulator in gebruikt voor dat typische 'bell' geluid in een remake van een Todd Terje track.. Ik kwam er bij het maken van die track achter dat het de break gewoon onmogelijk was.. is ook met een 2600 gedaan. FM, sinus, al dat soort ztten niet op 'n Odyssey. Heb na mijn Ody nog even zitten denken aan een TTSH maar best prijzig en niet leverbaar toen.. Ik weet niet hoe die Behinger 2600 is in vergelijk met het origineel.. maar dit vind ik echt super klinken..CAT is een gruwelijk dikke synth, onbegrijpelijk dat ie zo ondergewaardeerd is. Er zit een zeer breed spectrum aan geluiden in, heel veel sweetspots.
Een keys uitvoering zou ik gelijk bestellen, de module alleen als ik denk dat er geen keys komen gaat.
Korte travel inderdaad. Die video heb ik niet geluisterd, maar neem van mij aan dat de sync echt nutteloos is.
Er komt wel een lekker geluid uit, zeker voor de prijs. Echter ik heb al een MFB Dominion, MC202 en MS20. Koop anders via een winkel met een relaxte return policy, of tweedehands.
De voornaamste reden waarom ik een keys versie wil is zodat het formaat van de knoppen en sliders groter wordt. De Octave CAT is best een flinke synth en ik weet nog dat de knoppen heel gevoelig waren voor kleine veranderingen. Dat betekent dus dat er heel veel detail zit in kleine bewegingen. Daar lever je dus flink op in met de module versie.
Had ik nooit een CAT gehad dan had ik de module waarschijnlijk al staan hier.
Ja precies, dat is het ook. Geluiden instellen en dan gebruiken dat gaat wel, maar ik mag ook graag tweaken en dat opnemen, dat gaat wat lastiger als het allemaal klein is.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik wil die Berhinger CAT graag hebben, hij is zijn geld zeker waard, de sound is dik. En hij komt hier zeker als er geen keys uitvoering komt.
Nou, er zijn inderdaad 2 sync modes, maar die zijn allebei crap, de een nog iets meer dan de ander.Je kunt toch sync op beiden osc's doen begreep ik?? Ik dacht dat de glitch op een van de osc's zat. Ook in het origineel. Maar wel jammer dat het niet goed werkt..
Na het zien van die eerder geposte video met een vergelijking van een originele Cat en de Behringer, en mijn eigen ervaring met de laatste, kan ik wel zeggen dat de Behringer het niet haalt bij het origineel als je echt voor de brute freaky extremen gaat. De Behringer is dan toch meer een huiskat, het origineel een wilde panter. Maar als ie zo lonkt, dan haal je er toch een van Marktplaats en verkoop je m weer door als t tegenvalt?Ik wacht het nog ff af maar het lonkt wel alsdd als je ziet wat je krijgt voor wat je betaald en ondanks een misschien mislukte Osc sync kun je er super toffe sounds uithalen.. Ook die 2600.. Ik heb ooit bijna 700 euro uitgegeven aan een brakke Axxe. Die Cat en de Kitten waren beiden ook synths die toch nogal berucht waren om hun kuren.. en vele malen meer kosten dan deze Behinger Cat..
Ik heb de Synth Pro ook gehad, en toch retour gestuurd. De klank was voor mij net niet overtuigend genoeg om te kunnen leven met z'n quirks zoals een soort digitale achtergrondruis en een niet goed werkende potmeter. Die potmeter is volgens mij opgelost in latere versies, de ruis niet. Maar ik merkte ook dat ik misschien een klassieke analoge poly gewoon sowieso te saai vind.MFB maakt ook mooie synths ja.. Gisteren nog even naar de PRO synth zitten kijken van MFB. Ik zoek juist ook wat compactere synthjes en het liefst multi-timbraal met preset opslag maar ik begreep dat dat nog niet helemaal optimaal werkt in multi-timbrale mode. Ik ga ook nog een Ambika krijgen trouwens.. wacht ik al langer dan een maand op maar schijnt eindelijk verstuurd te zijn.
Maar even afwachten.. de Behringers zullen nog wel even in productie blijven denk ik.
Het klopt exact wat je zegt: alleen al bij bijvoorbeeld het instellen van de attack en release was het een soort alles of niets. Je hebt 0, dan met heel voorzichtig gepiel net iets meer dan 0, en daarna is t meteen al een beetje sloom. Echt te weinig range. Als je daarmee live nog iets zou willen doen, veel succes.De voornaamste reden waarom ik een keys versie wil is zodat het formaat van de knoppen en sliders groter wordt. De Octave CAT is best een flinke synth en ik weet nog dat de knoppen heel gevoelig waren voor kleine veranderingen. Dat betekent dus dat er heel veel detail zit in kleine bewegingen. Daar lever je dus flink op in met de module versie.
Had ik nooit een CAT gehad dan had ik de module waarschijnlijk al staan hier.
Nou, er zijn inderdaad 2 sync modes, maar die zijn allebei crap, de een nog iets meer dan de ander.
Na het zien van die eerder geposte video met een vergelijking van een originele Cat en de Behringer, en mijn eigen ervaring met de laatste, kan ik wel zeggen dat de Behringer het niet haalt bij het origineel als je echt voor de brute freaky extremen gaat. De Behringer is dan toch meer een huiskat, het origineel een wilde panter. Maar als ie zo lonkt, dan haal je er toch een van Marktplaats en verkoop je m weer door als t tegenvalt?
Ik heb de Synth Pro ook gehad, en toch retour gestuurd. De klank was voor mij net niet overtuigend genoeg om te kunnen leven met z'n quirks zoals een soort digitale achtergrondruis en een niet goed werkende potmeter. Die potmeter is volgens mij opgelost in latere versies, de ruis niet. Maar ik merkte ook dat ik misschien een klassieke analoge poly gewoon sowieso te saai vind.
Ik ben wel benieuwd wat je van de Ambika vindt, op papier een super ding maar toch hoor je er niet heel veel lof over.
Eigenlijk hadden ze er gewoon draaipots op moeten zetten ja. Maar dan is het geen Clone meer. De Elektron kastjes hebben daar met de pushencoders wel een slim trucje bedacht.. kun je heel nauwkeurig afregelen en via de push is de range weer heel klein om toch snel van waarde te kunnen veranderen. Ik kwam deze zelfde functionaliteit laatst ook bij de Roland 707 tegen.. nou ja.. ze mogen ook weleens een keer wat van een ander jatten toch na alles wat van hun is gekopieerd..Het klopt exact wat je zegt: alleen al bij bijvoorbeeld het instellen van de attack en release was het een soort alles of niets. Je hebt 0, dan met heel voorzichtig gepiel net iets meer dan 0, en daarna is t meteen al een beetje sloom. Echt te weinig range. Als je daarmee live nog iets zou willen doen, veel succes.