[reason] phutonic - promo feedback gevraagd

kaspur

Nieuwkomer
Lid sinds
14 februari 2002
Berichten
5
Ik heb al een dit nummer al een tijdje liggen ik ben er zelf nog niet tevreden over (qua mix en qua masteren waarvan ik weet dat ik niet echt een kei in het masteren ben) en ik zou hierop graag enige feedback willlen bvd. :)

phutonic - promo (extended break)
 
goede track!

okee remix, alleen jammer dat je te snel verraad dat het om een trance nummer gaat.
hou dit spannend.

de geluiden zijn okee.

alleen de delaytijd van het synthje sat je aan het begin en tijdens de break hoort is te snel.

verder zijn de geluiden niet orgineel te noemen. weer die standaard sound en dat is jammer.

je kunt zoveel doen met filters ed.

de drums in de intro mogen wel wat voller klinken. je verwacht geen heftige beat na 2 min.

conclusie: goede remix, makkelijk tot radio edit te knippen.
arragement zit goed inelkaar.

ik hoop maar van je te kunnen horen.

Marc van den Hurk, A&R manager soul4music
 
Prima track hoor!

Prima track hoor!

Voor een leek als mij klonk ook dit weer vrij lekker hoor. Geen schokkende zaken maar gewoon goed in elkaar gezet. De breakbeats (3:30) vond ik een lekkere touch en de break (4:05) is gewoon geil! Precies waar ik van hou. Zeer mooi gedaan!

Verder een lekker trance nummer zonder al te grote pretenties. Je hebt duidelijk een gevoel voor muziek en muziekproduktie!

Eric
 
Ha,

Nou als bamse het zegt dan is het wel een goeie track. ;)
Gewoon een lekker nummer en zo mooi afwisselend. Een soort verhaaltje meer. En wat bamse zegt over meer afwisseling qua filters enzo ben ik het wel mee eens.

En over de mix, ben er even mee aan het sleutelen geweest en het is een beetje moeilijk om de multibandcompressie goed uit te voeren. Denk dat de balans van de diverse instrumenten toch iets beter zou kunnen, qua geluidsnivo's en EQ dus. Dat kom je trouwens sneller tegen als je er een expander overheen gooit.
En dan merk je dat somige beats net even een strakke kick missen en dus verzuipen in de mix.
En wat echt heel opvallend is dat de mix zo breed is. Misschien teveel geenhanced of zo, maar ik gebruik CPlug superstereo plugin om dat wat recht te trekken wat meer eigenlijk L+R samenmixed en dan toevoegd en je minder faseverschillen krijgt.

7:16.5 zit een tikje. De dubbele bassdrum komt net ff niet uit. (ja ben ff aan't mieren****** hoor)

Dus een goede track en met een beetje knutselen wordtie nog beter. :)
 
alleen de delaytijd van het synthje sat je aan het begin en tijdens de break hoort is te snel.
Volgens mij is er met die delay niks mis, hij loopt toch niet uit sync? of bedoelt Bambam dat niet?

Hoe dan ook, het is een goed nummer wat boven het kaliber "demosongs" uitstijgt.
Zo'n breakbeat vind ik altijd wel leuk, maar ik vind dat je het niet te letterlijk hoeft te nemen: Je past die beat nu alleen voor/tijdens of na een break toe, waarom niet tijdens een climax met over de reeds aanwezige beats?? Dat geeft je track een origineler karakter, denk ik.

De opbouw zit ook goed in elkaar, mooie klankkeuze enz: een 9,5!!
 
Orgineel geplaatst door fuse
Heb nog even zitten twijfelen of ik het wel of niet zou posten, maar what the heck.

M'n eigen master staat hier en zie maar of je er iets mee kan.

Klinkt dus echt NIET slecht. Vrij goed dus. Je hoort toch een duidelijk hogere, betere helderheid. Good job, well done ... dus!

Eric
 
Back
Top