welke synths/drums balanced/unbalanced

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
Ben hier bezig uitzoeken wat balanced is en wat niet.

Zo kom ik erachter dat de outputs van de mpc1000 unbalanced zijn, de inputs ervan zijn dan wel weer balanced.

Ik kan nergens vinden of de outputs van de jp8000, 909 en 101 en rozzbox balanced of unbalanced zijn. Ik ga uit van unbalanced maar mocht iemand het zeker weten, hoor ik het graag.

In de manuals is het in elk geval niet te vinden.
 
dacht dat de jp unbalanced was.
 
De meeste synths hebben unbalanced jacks (TS). Als ze al balanced zijn (TRS) vindt je het bij de specs, of er zitten balanced XLR uitgangen op. De laatste zie wel eens op duurder stage piano's OS synths, maar niet veel. Overigens moet je je daar niet druk om maken, hou als referentie een 5 meter aan naar je eigen mixer en dat werkt meestal prima. Voor aansluiting op PA's via een stage block, dus XLR, zet je er een goede DI tussen et voilà :)
 
daar kom ik overheen. sampler en virus op 6 meter en jp8000, ion en sh101 op 8 meter. virus, sampler en ion zijn balanced aangesloten. kan niet korter want moet de ruimte rond en mixer van plaats ruilen met het bureau is geen optie vanwege de symetrie van de ruimte.
 
daar kom ik overheen. sampler en virus op 6 meter en jp8000, ion en sh101 op 8 meter. virus, sampler en ion zijn balanced aangesloten. kan niet korter want moet de ruimte rond en mixer van plaats ruilen met het bureau is geen optie vanwege de symetrie van de ruimte.

Als je goede kabels gebruikt en pluggen dan moet dat wel lukken, ook 8 meter. Low budget kabels willen nog wel eens problemen geven. Welke problemen heb je nu?
 
had nooit problemen. maar, ben nu de studio opnieuw aan het bekabelen dus nu ik toch bezig ben wou ik het in een keer goed doen.
 
Back
Top