Y.A.C.Q. - welke hardware compressor in 2022?

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze
Ja, hier ook al jaren hardware in gebruik.
- Focusrite Green 4 voor drums (klein mostertje rechtstreekse afstammeling van de Red serie)
- Summit Audio TLA 100A Tube leveller zeer goed op vocals (ik wil er nog meer van maar de prijs...)
- Focusrite RED3 op de master. De stille kracht...

Een paar distressors met Britmod staan ook nog op het verlanglijstje...

Cheers,
Exo. :mega:

nomore

Lintage Vid
Toch grappig dat die RNC compressor na al die jaren nog steeds zo goed gewaardeerd wordt. Voor de rest sluit ik me wel aan bij Klinske, als ik te uitgebreid met compressie aan de slag ga klinkt het vaak niet echt veel beter. Dat gezegd hebben, de opties die we tegenwoordig ITB hebben zijn echt top!

Martinez

Stamgast
Via acces analog kun je ook wat hardware uitproberen zonder dat je veel geld kwijt bent. Is wel gevaarlijk want als je dan hardware hoort die bevalt dan wil je het hebben. Ik heb hierdoor ssl fusion gekocht. Overigens geen spijt van want is echt een goed apparaat.

R. Koppes

Ouwe rot
Ik ben wel van de compressors, vooral de buizen varianten geven een hoop karakter... Maar je kunt zoveel dingen doen met een compressor. Zoek je een snelle VCA of een Vari -mu , La2a ook gaaf ... elk apparaat zo zijn eigen toepassing... Ik heb ze zelf maar gebouwd :-) ...LA2A/GSSL/BA6A/STA/Fairchild 670.... anders veel te duur om mee te spelen.. Overigens geen verstand van digitaal/software compressors.. oja had/heb ook nog een paar GSSL's te koop.. gssl

Fifth Bot

d[-_-]b
Alright, ik ben er wel uit, het wordt toch de Drawmer 1978, die tikt gewoon alle boxes die ik voor ogen heb, FET, stereo, kleurmogelijkheden/saturatie, sidechain en dry/wet, lijkt me aardig compleet :P

Eerst maar eens daarmee spelen, kan ik later nog eens bv een KT-1176, KT-2A of een Pro VLA II proberen. Mocht hardware me dan echt bevallen (en ik het een beetje onder de knie heb :P) doorsparen voor het duurdere segment, bv eeen SSL Fusion/Bus+ combo, of waarschijnlijk nog beter een Wes Audio ngBusComp (total recal lijkt met nl toch ook wel handig).

Bedankt voor alle input!