Need more inputs... (analogs to DAW)

Zeker en die heb ik nu al:



Voor de korte termijn overweeg ik een 2e patchbay aan te schaffen, zodat ik simpel verbindingen tussen de patchbays hoef te leggen. Maar op de lange termijn is het voor mij denk ik geen optie, ik heb gewoon meer dan 12 inputs nodig (dat is de max van mijn Babyface Pro)

ik heb 4 patchbays en een midas 240 en een mackie 1201 of zoiets. Die mackie dient enkel voor de drums
met 'een patchbay' bedoelde ik niet persé "één" :)


oei alles wat je toont qua link heeft gemeenschappelijke knoppen... Ik geniet net zo van per kanaal send fx te tweaken... on the fly

https://www.youtube.com/watch?v=7Wju9ssG7Tk
 
Laatst gewijzigd:
oei alles wat je toont qua link heeft gemeenschappelijke knoppen... Ik geniet net zo van per kanaal send fx te tweaken... on the fly

Dat zie ik eigenlijk niet zo als een probleem. Ik blijf een hobby prutser die vooral lekker bezig wil zijn met muziekjes maken en lekker met wat gear kunnen klooien. Mixen is voor mij dus niet de hoofdzaak (maar ik blijf mezelf wel proberen te verbeteren uiteraard). En ik zie mijzelf dus al helemaal niet continue on the fly live mixen. Dus meer af en toe tussendoor dingen bijstellen tijdens het muziek maken.

Verder, zoals ik al eerder aangaf zie ik me zelf toch vooral in the box te blijven qua mix. All the Bells and whistles van deze mixers ben ik (zeg ik nu) in eerste instantie dus niet zo geïnteresseerd in denk ik. Die motorized faders dan uitgezonderd, die zie ik mij wel veel gebruiken. Dus, nu eens wat verder onderzoek naar de Presonus aan het doen. Als mensen daar alternatieve suggesties voor hebben, hoor ik het graag!
 
Als je de ruimte ervoor hebt kan je ook voor pure motorized controllers gaan. Dus alles digitaal naar binnen via geluidskaart(en) en dan mixen met controllers. Zorg wel dat je uit kan breiden, zelf heb ik een tijdje met een mackie mcu gewerkt (zonder uitbreiding) en het switchen van kanalen vond ik erg irritant, simpelweg omdat je steeds ff moet nadenken wat onder welke fader zit.
 
Als je de ruimte ervoor hebt kan je ook voor pure motorized controllers gaan. Dus alles digitaal naar binnen via geluidskaart(en) en dan mixen met controllers. Zorg wel dat je uit kan breiden, zelf heb ik een tijdje met een mackie mcu gewerkt (zonder uitbreiding) en het switchen van kanalen vond ik erg irritant, simpelweg omdat je steeds ff moet nadenken wat onder welke fader zit.

Yup, zit nu net te kijken naar een FaderPort, dat icm een Presonus StudioLive 32R rack unit zou misschien ook nog een oplossing zijn. Kan ik ook wat geleidelijker upgraden dan ineens een smak geld te moeten neertellen. Tja, keuzes.... :D
 
Ik vraag me af of je meer inputs nodig hebt?
Kom er net achter dat via de individual outs de wavedesigner en het filter niet werkt.
Flinke tegenvaller in ieder geval.
 
Yup, zit nu net te kijken naar een FaderPort, dat icm een Presonus StudioLive 32R rack unit zou misschien ook nog een oplossing zijn.
Je mag mijn FaderPort (wel het oudere model) wel eens lenen om te kijken of het wat voor je is. ;)
 
Dat zie ik eigenlijk niet zo als een probleem. Ik blijf een hobby prutser die vooral lekker bezig wil zijn met muziekjes maken en lekker met wat gear kunnen klooien. Mixen is voor mij dus niet de hoofdzaak (maar ik blijf mezelf wel proberen te verbeteren uiteraard). En ik zie mijzelf dus al helemaal niet continue on the fly live mixen. Dus meer af en toe tussendoor dingen bijstellen tijdens het muziek maken.

Verder, zoals ik al eerder aangaf zie ik me zelf toch vooral in the box te blijven qua mix. All the Bells and whistles van deze mixers ben ik (zeg ik nu) in eerste instantie dus niet zo geïnteresseerd in denk ik. Die motorized faders dan uitgezonderd, die zie ik mij wel veel gebruiken. Dus, nu eens wat verder onderzoek naar de Presonus aan het doen. Als mensen daar alternatieve suggesties voor hebben, hoor ik het graag!

Je zou ook eens kunnen kijken naar een 2dehands Yamaha 01v96 , die zitten rond de 350 euro tegenwoordig , met extra ADAT poorten misschien ietsje meer . Dan heb je samen met de ADA8200 24 inputs en kan je nog altijd 8 adat outputs (van de 01v96)via je babyface routen naar je daw ... is natuurlijk iets minder flexibel als een presonus 32R ofzo ... maar zeker een handige upgrade voor weinig
 
Je zou ook eens kunnen kijken naar een 2dehands Yamaha 01v96 , die zitten rond de 350 euro tegenwoordig , met extra ADAT poorten misschien ietsje meer . Dan heb je samen met de ADA8200 24 inputs en kan je nog altijd 8 adat outputs (van de 01v96)via je babyface routen naar je daw ... is natuurlijk iets minder flexibel als een presonus 32R ofzo ... maar zeker een handige upgrade voor weinig

Thnx, maar ik ga denk ik toch liever voor wat nieuwer spul. Niet dat ik nu perse veel geld uit wil geven, maar ik wil wel iets waar ik nog jaren mee vooruit kan en die goed uitbreidbaar is.
 
Ok weer wat videootjes zitten kijken, o.a. Presonus StudioLive III en Soundcraft, maar de Midas 32R is me toch ook wel een vet apparaat! En die past gewoon als center piece op mijn desk i.p.v. dat ik eea aan de zijkant zou moeten zetten. En dan ook nog wat beter geprijsd (€1950,) dan de StudioLive 32 (€ 2550).

Hier wat info over de Midas 32R voor de geïnteresseerde:

https://www.midasconsoles.com/Catego...oogtrans(en|en)




 
Ik ben bezig aan dezelfde zoektocht. Presonus valt af omdat van de analoge ingangen op hun tafels meestel de helft exclusief voor microfoons is. Niet erg handig als je veel synths wil kunnen inprikken... Midas 32R is inderdaad een fraaie tafel, evenals de Allen & Heath QU24/32 en van Soundcraft heb je ook nog een paar mooie tafels in die prijsklasse.
 
Ok ik denk dat ik er in principe wel uit ben, volgens mij voldoet de Midas 32R aan al mijn eisen:
  • inbeginsel 16 Analog ins met volgens mij prima pre-apps,
  • uitbreidbaar naar 32 met een snake (en zelfs verder uitbreidbaar via AES)
  • audio interface via USB
  • motorized faders
  • prima formfactor voor een Home studio, past gewoon op je desk
  • binnen budget van 2000,-
  • En ook niet onbelangrijk eea ziet er fantastisch uit
ik ga nog een beetje verder inlezen en nog een klein beetje sparen, maar ik denk dus dat ik deze ga aanschaffen.

dan uiteraard nieuwsgierig of iemand anders op het forum het ding heeft, of wel eens mee gewerkt heeft, dan erg benieuwd naar zijn/haar ervaring!
 
Erg mooi ding, heel ff mee staan spelen bij key een keer (niet om serieus uit te proberen verder). Schermpje vond ik wel erg priegelig, niet voor mensen met slechte ogen gok ik ;). Wat ik me vooral afvraag: kan je de rechter 8 faders ook als channel faders gebruiken, of alleen als mix bussen?
 
Heb je ook al bij de Berhinger X32's gekeken? FX zijn hetzelfde in beiden.. helemaal top!!. Een vriend van mij heeft een tijdje terug voor de Midas 32R gekozen en is er zeer te spreken over. De pre-amps zijn een stuk beter dan de Behringer en doordat hij voornamelijk dingen uitversterkt met mics was dit een van de redenen om voor de Midas te kiezen maar met line ingangen (gain stukken later) ga je het verschil minder merken.

De X32 kost nu 1650 en heeft 32 ingangen. De kleinere (goedkopere) versies kunnen via uitbreiding ook tot 32 ingangen komen net als de Midas maar is uiteindelijk veel duurder en je hebt ook minder faders onder vingers.. dus als je de ruimte op je desk hebt....

@ Kobuz, die rechter faders kunnen van functie wisselen.. als je naar een compactere unit zoekt is dit wel een topding.
 
Wat ik me vooral afvraag: kan je de rechter 8 faders ook als channel faders gebruiken, of alleen als mix bussen?

Jep check dat eerste filmpje maar ff, alles is in te stellen, je kan alle faders voor je inputs gebruiken, links/rechts verdelen voor inputs/fx/bussen/dca’s etc.
 
Heb je ook al bij de Berhinger X32's gekeken? FX zijn hetzelfde in beiden.. helemaal top!!. Een vriend van mij heeft een tijdje terug voor de Midas 32R gekozen en is er zeer te spreken over. De pre-amps zijn een stuk beter dan de Behringer en doordat hij voornamelijk dingen uitversterkt met mics was dit een van de redenen om voor de Midas te kiezen maar met line ingangen (gain stukken later) ga je het verschil minder merken.

De X32 kost nu 1650 en heeft 32 ingangen. De kleinere (goedkopere) versies kunnen via uitbreiding ook tot 32 ingangen komen net als de Midas maar is uiteindelijk veel duurder en je hebt ook minder faders onder vingers.. dus als je de ruimte op je desk hebt....

@ Kobuz, die rechter faders kunnen van functie wisselen.. als je naar een compactere unit zoekt is dit wel een topding.

Thnx, for the response. Ja die X32 heb ik ook bekeken, maar de betere kwaliteit van de midas en de formfactor spreken mij toch wel heel erg aan. Ik wil op mijn desk ook nog wel wat ruimte overhouden voor de Push en Maschine en de opstaande rand van de bediening is ook een dikke plus. Dat het allemaal uiteindelijk wat duurder wordt vind ik minder erg, helemaal omdat ik de investering niet ineens hoef te doen.

nog een vraag, als je het weet, hoe ervaart die vriend de latency? Niet snel problemen met pops en clicks? Ik kom vanaf de NI Komplete Audio 6 naar de Babyface Pro en dat was wel een verademing....
 
@ Kobuz, die rechter faders kunnen van functie wisselen.. als je naar een compactere unit zoekt is dit wel een topding.
Jep check dat eerste filmpje maar ff, alles is in te stellen, je kan alle faders voor je inputs gebruiken, links/rechts verdelen voor inputs/fx/bussen/dca’s etc.

Awesome, wel het overwegen waard om een keertje naar te upgraden van mijn studiolive. Maar eerst nog wat andere wensen haha
 
Back
Top