Forum donaties (en de bereidheid daartoe)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Men mag hier gratis naar mijn prutswerkjes luisteren en ik heb geen budget om lid te worden van een forum.. :-)

:biertje:
 
tja ik zie die reclame toch niet. Mijn blockers werken prima... Sponsor dan liever een website die ik dagelijks check.

De mijne ook maar ik heb Synthforum op de whitelist gezet dus voor hier staan ze uit.
Over dit hele topic denk ik er het mijne van als ik hier lees wat sommigen schrijven...
Jep, ik heb gedoneerd! :).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Wel nieuwsgierig nu, wat zijn de hostingkosten zo'n beetje en is dat shared hosting ergens of draait er ergens een dikke vps?
of is dat geheim?
citaat uit post #21
Aan wie stel je je vragen dan? Als moderator kan ik er niet zoveel mee. Als je inzicht wilt in de financiële huishouding van de Stichting Synthforum Nederland, kun je beter de stichting rechstreeks benaderen en een gemotiveerd verzoek tot inzage indienen.
Dat kun je eventueel doen, maar ik denk niet dat je dan de antwoorden krijgt die je hoopt te krijgen.
 
Ok, ik zet de time-out kaart in.

Mijn voorstel is te stoppen met de heen- en weerdiscussie en ons te richten op het originele doel van dit draadje, te kijken of, hoe, wat en waarom we financïele middelen zouden kunnen (blijven) genereren. Mochten bepaalde leden nog behoefte hebben om elkaar nog van argumenten te voorzien dan kan dat via privéberichten.

Dus, hierbij wat overdenkingen, waarbij ik voorop wil stellen dat ik nog maar net moderator ben en nog niet weet of ik mogelijk niet alles in de gaten heb. De punten hieronder zijn dus op persoonlijke titel en niet per sé uit naam van het forum. Omdat ik als moderator niks met de migratie te maken heb wil ik graag wel deze rol op mij nemen. Ik zie achter de schermen wel dat bepaalde mensen het hier enorm druk mee hebben.
  • Het idee van een lidmaatschap spreekt mij wel aan. Ik kom hier al jaren met plezier en ik betaal ook voor Netflix om maar eens wat te noemen.
  • Wanneer je inkomsten als stichting hebt moet je daar financïele openheid van zaken in kunnen geven. Doe je dat dan toon je aan dat je het geld dat anderen aan de stichting geven op een verantwoorde wordt uitgegeven.
  • Gevolg is wel dat je dus een uitgebreidere boekhouding moet gaan voeren en dat kost ook weer tijd en geld.
  • Ga je eenmaal lidmaatschapsgeld vragen dan krijg je te maken met debiteurenbeheer, oftwel, je kan pas op jet forum inloggen als je betaling ontvangen is. Ook daar zit weer een hoop tijd en gedoe in met soms vervelende situaties.
  • Als je contributie vraagt moet je daar wat voor teruggeven, de mate van kwaliteit is door een hoop mensen verschillend te interpreteren. Als je, ik roep maar wat, €15 per jaar betaalt, mag je dan eisen dat een forummigratie meteen bij introductie foutloos draait? Krijg je anders je geld terug? Ik voel een helpdeskfunctie aan komen.
  • Wat te doen met het ledenbestand? Misschien is een opschoonactie wel een keer goed maar ik weet niet hoe andere moderators daar over denken.
  • Uiteraard begint het hele verhaal bij de vraag, wat kost het forum en wat heeft het forum nodig om goed te kunnen draaien?
  • Daarnaast kan je ook nadenken over een eventueel betaald lidmaatschap met meer privileges ofzo.
  • Inmiddels heb de andere mods een bericht gestuurd dat ik wat zaken openlijk bedenk. Ik ben van plan een enquete op te zetten en daarmee te inventariseren wat de gemiddelde mening is van het ledenbestand. Dat doe ik na overleg met het mod team en nadat ik een financïele onderbouwing kan bedenken, kortom, wanneer ik gerichte vragen kan stellen.
  • To be continued.
[*]To be continued.
Hoe staan de zaken er momenteel voor? Graag een update. :)
 
Bericht door een moderator:
Alles wat we erover kwijt wilden, is wel gezegd. Zoals aangegeven is de post van VL7 op persoonlijke titel gedaan. Wil je hier verder met hem over bomen, dan kan dat via PB.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top