Religie toegestaan als onderwerp?

Religie toegestaan als onderwerp?

  • Omdat niet beledigende onzin geen negatieve sfeer op het forum heeft zolang het niet op de voorgrond

    Stemmen: 5 13,5%
  • Omdat religie de sfeer wel negatief kan verpesten. Kijk maar naar 75% van alle oorlogen.

    Stemmen: 16 43,2%
  • Omdat moderators machtig zijn, onconsequent handelen, facisten zijn, de democratie op alle mogelijke

    Stemmen: 8 21,6%
  • Anders namelijk..

    Stemmen: 8 21,6%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Hanz
Pim, ben je bekend met de term "mensenwerk"?
Ben je serieus van mening dat het hele leven in regeltjes te vatten is, zonder dat er sprake is van "interpretatie"?

Kijk... dit zou ook van toepassing zijn op religie. "Interpretatie" is het sleutelwoord. Ik interpreteer het synthforum.nl als een forum voor en door synthfreaks. Door ontwikkelingen in de maatschappij is er versnippering opgetreden. Bijzaken als computers, software, ROMplers, optredens zelfs Coole Links hebben het forum geëvolueerd.

Ik interpreteer een discussie over godsdienstelijke censuur in de muziek als passend op ons geëvolueerde forum. De moderatoren zijn het niet met me eens. Mensenwerk en interpretatie.

[respect mode voor de moderators]Aardige discussie. [/respect mode voor de moderators]
 
Origineel geplaatst door matt second
over de AMD64 , dat was gewoon een stukje nuttige informatie voor mensen die een goede audio-pc willen aan gaan schaffen

Mag ik hierbij opmerken dat ik me er terdege bewust van was dat niet iedereen op zo'n draad zat te wachten en ook duidelijk aangeef waarom ik toch zo'n draad ben gestart die bij de 'spirit' van het SF past. Daarbij aanvullend dat ik mezelf dagelijks over computers te ouwehoeren inhoud en ik ook vaak zat op GOT zit daarvoor.
En als je over politiek wil ouwehoeren dan is FOK een goed alternatief. Daar zitten zat mensen waarmee je de meest prachtige rellen kun opzetten tot aan echte dreigbrieven aan toe.

mezelf
...maar gewoon wat puntjes van aandacht voor de mensen die vinden dat hun oude PC maar eens vervangen moet worden. Dit kan veel computerleed en onnodig lijden van bankrekeningen voorkomen.

En mensen die tegen softsynths zijn hebben pech. Ze zijn er en blijven er en je kunt ze gewoon negeren als je wilt.
 
Origineel geplaatst door Pim
Bijzaken als computers, software, ROMplers, optredens zelfs Coole Links hebben het forum geëvolueerd.

optredens > Wil je ook eens zien hoe ik mijn synths gebruik ? kom dan kijken.
Coole links > te interpreteren als : nuttige links naar sites met informatie over synths ?

Ja dat zijn de bijzaken waar we het over hebben.
 
Iedereen weet dat wij, moderators, niet zitten te wachten op politiek, voetbal en religie. Daar kun je over schreeuwen, maar het verandert toch niet..

Dat wij het zouden goed vinden is ongeveer hetzelfde als een thread over trance waar Bass niet in post, of een thread over mLan zonder fuse of een thread over modulars zonder Johnny... onmogelijk!

praat anders ff met leo als je wilt weten hoe onmogelijk we zijn. (Ik doel op de marktplaats sectie! :))
 
Origineel geplaatst door Pim
Johnny, jouw vraag was "Waarom een thread over religie niet en onzin wel?"


Ahh... jullie zitten wél te wachten op onzin. Dat noem ik nog steeds "ondoorgrondelijk".

Wat wil je nu eigenlijk precies ?
 
tja vind het hele forum maar krom eigenlijk. Tis een goed forum en netjes schoon etc. maar snap enkele moderator acties ook niet echt. Er zijn 2 fora. Algemeen discussie muziek etc. en Algemeen discussie overig. Heel raar dat er in overig zowieso al enorm veel muziek gerelateerde onderwerpen staan en dat je eigenlijk niet over algemenere dingen mag discusieren in algemeen discussie overig want dat word meestal dichtgetimmerd... Ik heb zoiets van als het niet mag verwijder dat forum. Je hebt nu 2 de zelfde fora gemaakt praktisch gezien...
Satanisme in muziek. Hoeft toch niet religeus te zijn. Kijk zoals hij het is begonnen is misschien beetje humoristisch en niet zoals ik dat onderwerp bekijk maar als je het bijvoorbeeld gaat hebben over black sabbath met boodschappen achterste voren, led zeppelin etc. Zou je daar dan niets over mogen openen? Bedoel dat is wat het onderwerp satanisme in muziek eigenlijk is. En het kan best interresant zijn. Was van plan een thread te openen over paul mc. cartney en zijn hij is allang dood theorie. Maar goed zit daar sterk over te twijfelen want denk dat dat zo gesloten word.
Ik kaart hiermee een probleem aan waar ik het al vaker over heb gehad hier en ook al vaak als argument heb gebruikt. De grenzen zijn niet duidelijk. ja ze zijn er ergens wel en eigenlijk juist wel duidelijk maar doordat ook moderators zich er niet goed aan houden vervagen de grenzen... Die athlon 64 thread. Ja erg leuk. DIes open (geloof ik?) maar gaat wel over een processor in een pc terwijl een andere thread weer gesloten word omdat het wel meer te maken heeft met muziek oid. Hoe er word omgegaan met threads is sterk afhankelijk van de persoon die op dat moment modereert. Misschien dat PjotrG de thread open laat maar dat JB hem sluit (ik geef maar wat voorbeelden. no offence...) Maakt opzich niets uit daar zijn we mensen voor maar goed het schept verwarring...
 
Origineel geplaatst door matt second
Wat wil je nu eigenlijk precies ?

1. Aantonen dat jullie 'afsluit' beslissingen zonder een eenduidige beleidslijn genomen worden. (dat mag, want dat is menselijk, maar wel moeilijk te volgen)

2. Ik wil een Speakers Corner waarin we alle bovengemoemde onzin kunnen plaatsen. (ik bied me nog steeds aan om dat te modereren)
 
Wat ik ook altijd mooi vind is dat mensen als argument andere threads gebruiken.. Alsof dat zou helpen? Maar goed.

En Pim: Het is niet dat wij geen zin hebben om dat te modereren, wij willen geen discussies over dat soort zaken hebben hier. Wat er buiten het forum gebeurd moet iedereen zelf weten, maar wij willen het niet hier.
 
slipperman: de onduidelijkheid waarover jij het hebt vindt alleen plaats in het zogenaamde grijze gebied. En in dat gebied is inderdaad het menselijk oordeel van moderators beslissend.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
wij willen geen discussies over dat soort zaken hebben hier

Jammer dat jullie nog steeds geen antwoord op basis van argumenten geven op de door jullie zelf gestelde vraag: "Waarom een thread over religie niet en onzin wel?"

Een antwoord als 'dat willen we niet' vind ik niet overtuigend beargumenteerd. Of moet ik serieus geloven dat optie 3 jullie antwoord is?

Trouwens, wat verstaan jullie onder 'onzin'?
 
DOE NIET ZO MOEILIJK!

je snapt zelf ook wel dat je geen windows problemen hier kan posten, of hoe je je direct drive tafeltje moet reviseren en meer van dat soort shit?!
Softsynths zijn ook synths, omdat de klankmethode synthese is (al dan niet gemodelleerd, op basis van algoritmes of andere methoden).

Ik zit te wachten op de eerste mierenneuker (ja, met dubbel N!) die opstaat en roept "Synthforum moet voortaan syntheseforum heten!"

Hoe zit het dan met samplers die je via scsi aansluit op je PC? Mag je alleen posten als je de SCSI kabel éérst op de sampler aangesloten hebt, en daarna pas op de computer omdat je anders vanuit PC perspectief werkt, en pc topics niet gewenst zijn hier? Hoe zit het dan met topics over mixers, en de discussie of een moulinex nu beter mixt dan een braun of het kijkshop huismerk?

Ja maar... Ja maar... als ik toch mijn windows XP gebruik voor muziek, dan mag ik toch wel posten hoe ik XP moet tweaken?! Rot dan op naar windowsXPforum.nl (als de server tenminste niet plat ligt, want XP is in mijn ogen een k*t Operating system).
Weet je, dat als je de broncode van windows XP achterstevoren leest, er ook satanistische boodschappen in staan?
Ik heb mijn cdromdrive omgebouwd zodat ie linksom draait in plaats van rechtsom en toen de XP cd erin gedaan.
Sindsdien is mijn PC bezete. ik kan de stekker eruit trekken maar hij blijft gewoon lopen. Het is net die auto uit die film christine, die ook bezeten was. De eigenaar werd op laatst ook bezeten. O O O wat voor lot zal mij wachten? Ik heb rare dromen de laatste tijd, sinds ik dus dat geintje uitgehaald heb met die cdromdrive en windows XP.
Ik droom over vuur en over enge dingen, ik droom over een synthforum met n00bs die lopen te emmeren over priemgetallen, windows XP, DJ gear en meer van dat soort shit. Ik heb nachtmerries over JohnnyBusca en Mattsecond om niet eens te spreken over yawghmoth, Hanz en shortwave.

Ik ben bang.

Het einde van de wereld is nabij!

*AAAAAAAAAAAAAAAARGH!*

-een schuimbekkende C-
 
Misschien kan er bij discussies overig vermeld worden dat de moderators niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud.
Dan hoeven ze er ook niet naar om te kijken.
 
Origineel geplaatst door Bass
..Neen dat is het niet (ben ik dan de enige die dat vindt???)

maak dan een softsynthforum.nl voor PC meuk
en synthforum voor ECHTE synths...

Prent toch eens in die kop van je dat er andere mensen zijn die hier anders over denken en loop er dan niet (bijna) constant over te mekkeren. Als het Trenz is dan is het kut en als het met Reason of fruity gemaakt al helemaaaal.
Allah verhoede dat we jouw standpunten over politiek, religie of sex hier te lezen krijgen want ik vrees het ergste.

Mede een van de redenen waarom er hier zo zwaar gemodereerd wordt op dingen die niets met de initiele opzet te maken hebben.
 
Origineel geplaatst door fuse
Als het Trenz is dan is het kut en als het met Reason of fruity gemaakt al helemaaaal.

De charme van een forum is juist dat vele mensen vele meningen en verschillende smaken hebben en die kunnen/mogen uiten al dan niet onderbouwd...
Moeten we allemaal zoals jou zijn ?? Perfect dus ?

Er zijn hier genoeg mensen die Trenz WEL leuk vinden....zo'n 95% geloof ik...
ieder zijn ding

:biertje: :peukie: :slotje:
 
Origineel geplaatst door Bass
De charme van een forum is juist dat vele mensen vele meningen en verschillende smaken hebben en die kunnen/mogen uiten al dan niet onderbouwd...
Er is altijd nog een tijd en plaats om je mening te uiten en als het even kan met respect voor een ander IMO. En dus niet bewust draadjes misbruiken om de sfeer te verpesten met een mening zonder onderbouwing.

Moeten we allemaal zoals jou zijn ?? Perfect dus ?

Ben verre van, nog lelijk ook en stink uit m'n muil. Maar daar gaat het niet over. :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top