Planeshifter - Clear Skies

Rainer

SoundCloud: Planeshifter
Lid sinds
16 februari 2009
Berichten
548
Locatie
Haarlem
Mijn bijdrage voor de contest is een track die ik begin dit jaar heb gemaakt, voor de verandering alleen met softsynths, terwijl ik dat zo goed als nooit doe :-)
Enjoy!
 

Attachments

  • Planeshifter - Clear Skies 192 kbps.mp3
    6,5 MB · Bekeken: 154
Het begin klinkt zeer veelbelovend. Die gitaar vind ik echt geweldig, prachtige melodie. Ik vind niet alle geluiden bij de sfeer passen die je in het begin belooft. Wat je tussen 0:29 en 1:10 doet, vind ik zonde. Desalniettemin staat ie nu voor de 4e keer achter elkaar te draaien.

Ben erg benieuwd hoe het klinkt met een kleine percussie eronder. En heb je overwogen om vanaf 2:29 de melodie geheel in de tweede stem mee te laten spelen (zelfde gitaar of een piano), dus meer dan een paar noten?
 
Ik vind het mooi. Volgens mij is de gitaar geen echte gitaar, tenminste hij klinkt niet echt. Misschien een klein echotje erop zou mooi zijn. Maar ik kan er naast zitten.. ?
 
in ieder geval, ik denk dat een echte gitaar het geheel meer tot zn recht zal laten komen op de stukken waar de gitaar erin zit
 
Het is inderdaad geen echte gitaar, al komt het redelijk in de buurt :-) hij komt uit Native Instruments Kore als ik me goed herinner. Wie weet laat ik het ooit door een gitarist inspelen - mijn spel is alleen op toetsen goed genoeg :)
 
Een remix ervan zou idd wel tof kunnen zijn, maar juist nu vind ik het persoonlijk het meest space - met beat eronder wordt het zo snel 'gewoon maar een nummer' ipv iets waar je wat meer verrast door wordt, of waar je wat meer 'meditatief' van kan genieten.
 
Had hem nog niet beluisterd, maar dit is eigenlijk best wel een mooie en sfeervolle track!
 
Mooi stukje muziek.. hoewel de gitaar wel een beetje erg gequantizeerd klinkt. Die toeter die er rond 1:35 in komt verpest wel de sfeer flink. Daarna herpakt het nummer zich aardig, maar het blijft een beetje te houterig klinken.
 
Leuk nummer, hij doet mij erg denken aan een Saint Etienne nummer van de Tiger Bay cd: "former lover", alleen zonder de zangeres dan :)

(neem dit als compliment)
 
Bedankt voor alle reacties!
Ik zie in ieder geval dat dat stuk met "die toeter" niet door iedereen gewaardeerd wordt :-) is dat omdat het vooral om de verwachting gaat die met het stuk komt, of omdat je het ook na iets langere tijd niet kan waarderen? Voor mij heeft het namelijk juist precies dat wat ik wou uitdrukken, al moet ik toegegeven dat de delay die bij het geluid zit in het begin ritmisch een beetje storend werkt, maar ietsje later voor mij niet meer.

@Payt: het eerste stuk (tot 1:12) is inderdaad keihard gequantized, daar heb je een goed punt, maar daarna is de "gitaar" helemaal niet gequantized, dat is juist 'echt' gelaten. Misschien is het de melodie zelf die je 'houterig' vind? het was natuurlijk mooier geweest met een echte gitaar, maar ja, dan zaten we niet op het synthforum he :-)

@PabloDeMode: dat stuk van Saint Etienne heb ik helaas niet kunnen vinden in de originele uitvoering, wel in een of andere remake die volgens mij niet zoveel met mijn nummer te maken heeft :P wel een lekker (country?!) nummer trouwens.
 
Laatst gewijzigd:
relax, erg rustig, fijn gedaan, en stem dus!
ik ben ook wel geïnteresseerd in de Dr. van Lansberg versie, eigenlijk. altijd boeiend om te horen wat iemand met andermans muziekstuk doet.
 
goeie percussiestijl hierbij. Ikzelf zou het de eerste twee minuten zonder laten en dan vanaf 2.08 inzetten, misschien wat eerder de basdrum inzetten. ik vind het een aanwinst, zeker het laatste stuk (vanaf pakweg 3.25) wint erbij. mooie samenwerking!:verkoght:
 
Back
Top