Rutger - Between Hope and Disappointment

Track met een aantal interessante elementen en sounds. Ik hoor elementen van JMJ's drumbox, sequences en die leadsound (die net wat te hard doorkomt naar mijn mening) die wat van Tangerine Dream zijn afgeleid. Kabbelt gestaag verder :okdan:

:doei:
Wel eens gehoord van ze, maar nooit echt naar geluisterd. Aan welk nummer van ze doet het je denken?
 
Wel eens gehoord van ze, maar nooit echt naar geluisterd. Aan welk nummer van ze doet het je denken?
Dat guiro geluidje in het drumritme is zoals dat van de Korg Minipops welke Jean-Michel Jarre in Oxygene en Equinox gebruikte.

De Tangerine Dream sound is in het algemeen ervaren, niet specifiek uit een bepaalde track.

:doei:
 
Vind dit echt een archetypische SF track, de 70ties hoor je er wel in, dat doe je goed.
Toffe sounds, fijne sequences, goede changes hier en daar, mix ook lekker.
 
Een gevleugelde uitspraak is dat hoop slechts uitgestelde teleurstelling is. Maar deze track stelt niet teleur, goed gedaan. Relaxte vide, mooie sounds. Die 808 klinkt lekker…
 
Mooie track! Qua mix wat overweldigend, ben er nog niet over uit of ik dat juist goed of minder goed vind :).
 
De meeste afzonderljke elementen en de mix zijn goed, maar voor mij slaat het helaas dood op het moment dat die 1-bar leadsound erin komt. Dan is ineens de sfeer en energie weg en vind ik er niet zo veel meer aan.
 
Fijn dat je dezelfde toonsoort hebt gekozen als de track boven die van jou :).
De beat is echt heerlijk, geeft een prima energie. De sound die er op 1:10 in komt vind ik matig en neemt een deel van die energie weer weg voor mij. Vanaf 3:13 komt dat tijdelijk weer helemaal goed met die arp en beat. Super lekker.
 
In de eerste minuut raakte ik super enthousiast, de synth die er dan in komt leide me helaas erg af. Hij staat me te hard. Zitten verder erg toffe elementen in de gehele track en luister hem graag een tweede keer zodra die synth een beetje een zetje heeft gekregen ;)
 
haha minipops 7 samples?
lead mocht wat zachter
doet wat denken aan the beatles haha
'love me, hold me, i ain't got nothing but love babe, 8 days a week'
 
Ok klinkt lekker hoor. Het is wel een beetje aan elkaar gepolakte losse stukjes voor mijj gevoel, niet echt een coherent iets dat een nummer met een kop een een staart is, en warbij je naar een willekeurig punt kan gaan waar je gelijk weet waar je in het nummer bent. Begrijp je wat ik bedoel? maar het kabbelt wel lekker weg zo :)
 
Dikke beat en heel fijn gemixed. Ik vind de transitie rond 2:00 niet zo mooi. Dan wordt het qua akkoorden opeens vrolijk, terwijl de percussie in hetzelfde donkere sfeertje doordrumt. Dan had ik daar ook wat mee gedaan. Sowieso vind ik beide gedeeltes niet helemaal bij elkaar passen. Maar misschien is dat smaak. Zeker knap gemaakt en hij knalt hier echt uit de speakers.
 
Ik vind de transitie rond 2:00 niet zo mooi. Dan wordt het qua akkoorden opeens vrolijk, terwijl de percussie in hetzelfde donkere sfeertje doordrumt. Dan had ik daar ook wat mee gedaan.
Wat jij vrolijk noemt heb ik in de titel "hope" genoemd. Dit nummer, zoals ook aangegeven, is een afwisseling van hoop en teleurstelling.
 
Back
Top