Rutger - Between Hope and Disappointment

Rutger

Continuous Learning
Lid sinds
2 april 2002
Berichten
550
Locatie
Mierlo
SYNTHforum contest, derhalve gekozen voor synths en dan ook echt alleen synths :)
Twee (totaal verschillende) drum synths en één andere synth voor de overige geluiden om precies te zijn!

De titel van de track omschrijft meerdere perioden in de afgelopen 3 jaar samen, bezien vanuit het perspectief van een wereldburger.
Muziekinhoudelijk getracht een (electronische) brug te slaan tussen de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw.

Enjoy the ride

!
 
Ik vind de lead heel aanwezig maar ook goed,knap gedaan! Zou zo in mn playlist kunnen
Trouwens top 3 voor mastering (op mijn systeem dan)
 
Track met een aantal interessante elementen en sounds. Ik hoor elementen van JMJ's drumbox, sequences en die leadsound (die net wat te hard doorkomt naar mijn mening) die wat van Tangerine Dream zijn afgeleid. Kabbelt gestaag verder :okdan:

:doei:
 
Lekkere beats en bassline.
mooie SFX tussendoor.
De melodie die de lead tussen 1:10 en 2:00 en tussen 3:00 en 4:20 speelt is niet geheel naar mijn smaak en hij is ook vrij aanwezig
Maar dat ie zo aanwezig is vind ik mischien omdat het niet helemaal mn smaak is (?)
na die 2 minuten vind ik hem wel weer heel lekker klinken; zowel de melodie als de gekozen geluiden.
iets meer variatie of een nieuw elementje richting het einde had misschien ook gemogen, maar dat is al wel een beetje muggeziften van mij.
want buiten de benoemde issues die ik met de lead had vond ik hem lekker en geen straf om af te luisteren. prima inzending.
 
Er zitten leuke stukjes tussen die zeeeeer de moeite waard zijn naar mijn idee. Vooral tussen 4:23 en 4:58. De rest vond ik wat minder. Al met al toch een goeie track.
 
Track begint lekker, toffe synth sounds en goeie energie; de lead op 1:10 is echter zo druk en aanwezig dat ik daardoor afhaak.
 
Ok interessant nu we het over geluidservaring hebben.. die lead is hier zeker aanwezig maar op hele muzikale manier. Ik zou de decibellen wel wilen weten van vershllende intrumenten in deze track. Want klinkt hiero super dynamisch. Full range.
 
Zooo, lekker man hoe die 808 erin komt, die had ik niet verwacht! Ik hoor je 70/80ties intentie duidelijk terug, maar dan wel met moderne productie technieken waardoor het toch wel veel beter klinkt dan wat er in die tijd vaak (zeker niet altijd!) voorbij kwam, dik hoor!
 
Goede punchy beat. Mooie lead sounds. De mix is iets te "in your face" voor mijn smaak. In de tweede helft van de track had ik iets meer variatie verwacht (of een ander soort sound), waardoor hij me niet helemaal tot het einde in z'n greep kon houden. Toch kudos voor de algemene productie!
 
De mix is vrij pittig in het upper midrange/presence gebied volgens mij. Kan wat subtieler.
Verder zitten er gave elementen in, maar de lead en melodie vond ik wat minder geslaagd.
 
Vind het mooi en helder klinken, die 808 kickdrum doet het goed, lekkere beat, fijne synth sounds, toffe track!
 
Back
Top