Bombario - Sequi Somnia

totaal niet mijn genre, maar je het het heel goed gemaakt. Klinkt als een klok. Voor mij had er ergens wel een spannender moment in mogen zitten, want na 6:00 heb ik die drie akkoorden wel een beetje gehoord.

Dat was wat ik al op 1:40 dacht toen die extra laag erbij kwam: waarom precies die drie akkoorden volgen. Bij zo'n rustige flowing track had daar wat meer afwisseling gekund. Maar goed, keuzes keuzes :)
 
Synth track zei u? Dit is er een en beantwoord imho voor de volle 100% aan wat een SFSC track moet zijn! STEM.
(ik laat mijn persoonlijke smaak even buiten beschouwing)
 
Wel de de facto sound, maar mij een beetje te zoetsappig en trancy. Verder goed, maar voorspelbaar geproduceerd, hij zit goed in het genre stramien, waardoor er (helaas) geen verassingen zijn. Maar je kan horen dat er veel werk in zit, dus daarom waarschijnlijk toch een stem
 
Productie zit natuurlijk retegoed in elkaar en je hoort dat hier is met liefde aan is gewerkt. Van oorsprong is het genre niet helemaal mijn kop thee, maar dit soort tracks nodigt me wel uit om ook eens in die richting te kijken.
 
Lekkere drive in je bass en mooi stereo balans. Alles klopt en de overgangen zijn mooi en subtiel gedaan. Je kunt goed horen dat hier iemand met ervaring achter zit. Zou zelf de main lead iets meer naar de voorgrond brengen en de strings iets naar achter.
 
Goed gemaakt, wel weer meer van hetzelfde, maar dat is natuurlijk ook precies wat je het liefst doet, dus in die zin dan gewoon heel goed gedaan.
 
Ook vond ik de reversed cymbal en de snare-roll iets teveel 90's Trance-ish, maar dat is wellicht smaak :)
Dat kan wel in dit genre hoor. Met name de 909-snare hoor je veel. Die cymbal is uit een Cinematic Sample Pack. Die gebruik ik in vrijwel elke track, omdat hij zo effectief is 😉

Zeer geslaagde track, die niet perse heel hoog scoort qua originaliteit. .
Ja, tja, wat is origineel? Dit is ook wel een beetje functionele muziek, gemaakt voor de dansvloer en lekker DJ-vriendelijk. Daar heb ik hem ook op gemaakt, 32 maten vooraf en een lange outro voor de overgang naar de volgende plaat.
Wel de de facto sound, maar mij een beetje te zoetsappig en trancy.
Dat is dus de De Facto-sound, en ik digg dit 100%. Daarom maak ik het ook precies zo 😁

Deze is erg zoet maar een echte deFacto-track, mooie intro met een interessante onverwachte wending, mix zit ook goed in elkaar. :mega:
Grappig hoe dat werkt. Voor mij is hij dus helemaal niet zoet, en ik moet altijd erg mijn best doen om een track wat donkerder te maken. Dat vind ik bij deze behoorlijk goed geslaagd, met name in de opbouw. Het komt vast door mijn positieve aard dat het donkerder wordt 😛

Je ziet dat je toch weer wat progressie hebt gemaakt dit jaar vind ik!
Klopt en vooral in kennis. Ik houd altijd aantekeningen bij en heb nu een mapje voor me liggen met dingen waar ik me aan houd. Plugins die ik gebruik, wat korte stappenplannen etc. Volgend jaar focus ik me weer volledig op tracks afmaken, met die nieuwe kennis. Ik merk dat beter klinken heel sterk zit in weten wat je doet. Dan heb je ook minder partijen nodig om iets vet te laten klinken. Wat dat betreft klinken mijn nummers ook steeds rustiger en zelfbewuster, als je begrijpt wat ik bedoel.

Credits wat dat betreft ook aan @NorthernLightX, die regelmatig even meeluistert en deze track weer heeft gemasterd. Op een gegeven moment hoor ik echt niet meer, en dan is een extra paar oren super.

Goed gemaakt, wel weer meer van hetzelfde, maar dat is natuurlijk ook precies wat je het liefst doet, dus in die zin dan gewoon heel goed gedaan.
Absoluut en dat zie ik ook niet als negatief. Dit is echt de De Facto-stijl en hier blijf ik mee door gaan. Ik houd zelf ook erg van artiesten die een tikje voorspelbaar zijn, het hoeft niet elke keer compleet anders 😀

Ook dank aan alle anderen die hebben gereageerd. Dat stimuleert me om zo lekker door te gaan in 2023!
 
Grappig hoe dat werkt. Voor mij is hij dus helemaal niet zoet, en ik moet altijd erg mijn best doen om een track wat donkerder te maken. Dat vind ik bij deze behoorlijk goed geslaagd, met name in de opbouw. Het komt vast door mijn positieve aard dat het donkerder wordt 😛
Een donkere track krijg je vooral door je bassline monotoon te houden. Het zoete komt vooral door de bassline progression die er later in komt en door de gebruikte instrumenten. Maar het klinkt gewoon goed, want het definieert jouw stijl en ik heb net nog een warme choco met veel slagroom binnen, dus zoet gaat er bij mij ook gewoon in.
 
Mooie track. Persoonlijk qua stijl ets te lief maar toch met plezier afgeluisterd. Omdat hij al helemaal af klinkt hier en daar wat muggen opmerkinkjes / ideetjes. Dat klapje tussen 0:50 en 1:03 in de opbouw beetje offbeat en in stereo laten afglijden / ontsporen. Bij 3:30 lijkt mij een kortere opzwelling met meer energie geschikt.
 
Een donkere track krijg je vooral door je bassline monotoon te houden. Het zoete komt vooral door de bassline progression die er later in komt en door de gebruikte instrumenten.
Haha, dat is dus precies mijn stijl 😁 Ik probeer wel eens wat rauwers en kalers, maar dan vind ik het snel saai worden. Dit nummer begon als progressive house, lekker minimaal en kaal. Maar toen ik er een arpje bij speelde, werd het toch weer melodieus. Tweede stemmetje eronder, viooltjes erbij. Ik kan er niets aan doen, het is sterker dan ik 😉
 
Ik zie dat ik al had gereageerd... Beetje in de war, want ik dacht dat jij de laatste was, maar je was de eerste die ik beluisterde :stupid. (Trouwens mijn complimenten voor jouw gedegen feedback op de contest nummers, moet je veel tijd kosten.)
 
Laatst gewijzigd:
Van dit soort gladde, nette, kloppende producties word ik normaal gesproken niet warm of koud - technisch respect is zeker aanwezig, oprecht knap gedaan, ook complimenten richting @NorthernLightX trouwens, maar het doet me meestal weinig.

Echter.

Of het nou klassiek is, of chiptune, of melodic techno - ik ben een sucker voor precies deze progressies en toonladders... heet het barok..? Geen idee, maar het drukt bij mij op de juiste knoppen en ik kan dan dat epische "yeah"-gevoel gewoon niet onderdrukken, haha.. ik trap er zo hard in, maar wel met liefde.

Puntje van kritiek is misschien genre-eigen, neem het dus met een korrel zout (dat doe je sowieso wel)... de orkestrale partijen "voelen" nog wat gescheiden van de beat. 't Is (lomp gezegd) een heel goed geproduceerd orkest-arrangement - met een beat eronder. Beetje interactie tussen die twee "helften" had van mij nog gemogen. Dat kan al heel simpel (en subtiel) met bijv. een side-chain compressor op de strings.. hoeft dan niet eens heel "wet", zolang ze maar een beetje van "elkaars bestaan afweten", mocht dat zinnig klinken.. op andere manieren zou het natuurlijk ook kunnen, ik noem maar even een voorbeeld.

En ik moest Rej van Âme denken... echt wel een andere track hoor, maar de flashbacks waren er... leuk, dank :)
 
Laatst gewijzigd:
ja het heeft dat epische, knappe productie en veel oog voor detail...het weet me niet helemaal te pakken maar dat is weer smaak en genre.
 
Wow die combi duister/vrolijk pakt erg goed uit hier
en nu
Dikkebuik zonnebriltrance yeah :yamaha: :mexico:
 
De Facto even De Jure; het muziekwerk als een geval, een gebeurtenis; een casus...het feit zelf....

gewoon lekker. mix/produktie/sounds/struktuur; goed!

je bouwt echt iets op, van jezelf, toch wel eens benieuwd, als je eens een scheve schaats zou rijden... heel minimaal, geheel binnen De Facto. maar dat is meer nieuwsgierigheid.
 
Prachtig geproduceerd hoor! Tot een minuut of twee vind ik ‘m heel mooi, uitgebalanceerd. Daarna erg vol naar mijn smaak. Ik ben benieuwd hoe de track zou zijn zonder strijkers/pads…
 
Mooie productie, zit helemaal top in elkaar. Ik hou wel van die string sounds :).
Die cymbal is uit een Cinematic Sample Pack.
Zo klinkt ie ook (alsof het uit een sample pack komt), misschien interessant om juist met een eigen geluid uit de track en reverb wat in elkaar te knutselen. Het principe is heel simpel en kan je net wat meer eigen identiteit geven.
 
Back
Top