Klinkske - I'll Run My Fingers Through Your Hair

Klinkt lekker hoor, beetje Money Mark meets Prince. Goede gebalanceerde mix ook.
Misschien ben ik inmiddels wat meer geperverteerd, maar vind het wel meevallen met gedurfdheid.
Als je ziet wat de gemiddelde pop-artiest tegenwoordig uitbrengt met bijbehorende clips denk ik dat je heel ver moet gaan om nog te shockeren.
Kracht zit hem voor mij in de suggestie.
 
Zoals sommigen misschien wel weten, trek ik altijd stoute schoenen aan als ik meedoe aan de SF contest: omdat ik benieuwd ben naar commentaren. Winnen is totaal niet belangrijk, meedoen wel.
Dit was heel erg uit mijn comfort zone, en ik verander de track niks sinds ik m begin dit jaar heb gemaakt. Omdat ik niet durf :D

Een rack synth met een heel ander klankenpallet dan gebruikelijk hier binnen de studio, gaf me inspiratie.

Heel erg uit de comfy zone, zei ik al? Ik voel zelfs zenuwen om m te delen...


Bekijk bijlage 3842776
demootje van prince uit de kluis
autobiografisch
haalde 'sign 'o' the times' net niet

wel kreepy, intiem, alsof je meekijkt
oogschaduw
ladyshave

zo'n dingen moet je er in 1x uitgooien omdat het anders nooit meer lukt
 
Wat een (te) gekke track man! Echt genoten, top! wel creepy, maar heerlijk OTT opsturen naar StuBru
 
Mijn vrouw zei 'het lijkt net een creepy oude man die tegen een jong meisje bezig is'
Ja zoiets moest ik ook aan denken, vandaar dat ik het een beetje fetisjistisch vond overkomen, vooral ook door die manier van zingen.

Maar de oorsprong van het nummer is dat ik als kind graag mijn hoofd op schoot legde van mijn grootmoeder s avonds in de zetel en ze dan door mijn haren streelde. Fantaseer al raak, maar dat was heel kuis en vree.
Goed dat je dat nog even vertelt, dan krijgt de tekst een hele andere lading.
 
De gitaar is een yamaha reface cp met fx :) is speel geen gitaar
 
Knap gemaakt, jij bezit in iedergeval veel fantasie en creativiteit, waardeer dat wel! :P Lekker weirdo.
 
Gewaagd, experimenteel en misschien enigszins pervers... maar wat overeind blijft is het sfeertje dat je neerzet met de spaarzame begeleiding en je stem... een benauwend... bedompt en rokerig sfeertje... beetje vroege soul funk-achtige nummers van sly & the family stone... die vibe... Ik las wat commentaren over vooral de "ranzige" kant van dit nummer... en die hoor ik ook.. .maar het sfeertje... het sfeertje, dat blijft. En dan heb je ook in jouw andere nummers... je zet een bepaalde vibe. Je hebt een eigen geluid en dat is best bijzonder.
 
Nou nou, elke keer ik zie dat er verse comments zijn klik ik met een klein hartje t topic open, verwachtend dat de zalvende comments voorbij zijn en ik met de grond gelijk gemaakt word, maar jullie blijven me verrassen.
Ik heb dit jaar al meermaals gedacht dat dit nummer misschien wel de top van mijn kunnen was. Dat al wat erna komt er nooit meer aan kan tippen. En dat is best een demotiverende gedachte. Ik had namelijk op Soundcloud iemand die schreef dat t al grijsgedraaid was en ik merkte inderdaad best wel een tiental plays door die persoon in de statistieken. Toen dacht ik ’beter wordt t niet meer’
Maar mezelf kennende ga ik door, zonder stroof en refrein, stem in een take, zero fucks euh edits given, en wie t niet smaakt laat t liggen.
Woorden schieten te kort hoeveel deugd comment me doet. Maar ik sta ook open voor mensen die t niet kunnen aanhoren hoor 😂

Ik denk dat dit t eerste nummer ooit is waar ik akkoorden bewust heb gebruikt trouwens. En hoe ik dat deed? Beetje pads duwen met maschine, en zo instellen dat maschine me binnen de lijntjes laat kleuren, eender wat ik aanraak.
 
Funky! Denk dat dit het beste is dat ik van je gehoord hebt hier op het forum :). Goeie stem!
 
Hey ik had deze al gehoord toen 'ie uit kwam, ik vind het nog steeds een in de positieve zin schunnige en toffe track.
 
Jammer van die brom, ruis is nix mis mee, maar wel de goede ruis :D. Lekker als die diepe basnoten erin komen. Zang past er ook prima in, vind het wel een lekkere en zeker originele track, beetje in de stijl van The White Stripes of zo.
 
er was nog een comment dat t 2 nummers leken, ik ga daar eens analytisch op letten om te horen of ik die opmerking vat, dank
 
Je laat een zin als "I'll run my fingers through your hair" een beetje als een bedreiging klinken… :D Ik ben iig blij dat ik geen haar heb. Origineel is het zeker, hulde daarvoor!
 
Apart. Wijkt van het geijkte pad af. Da's altijd riskant maar het blijft gelukkig overeind. Alleen al daarom een stem!
 
Beetje rape-y, voel me er wat ongemakkelijk bij eerlijk gezegd. Meer de Vieze Man dan Prince zeg maar. Maar punten voor de originaliteit en oorspronkelijk karakter.
1705694537596.png
 
Back
Top