Bombario - Sequi Somnia

Professioneel hoor! Erg goede mix!
Hoogstaande kwaliteit.
Van mij mag het nummer wel wat spannender, maar das smaak.
 
Wow, netjes je kan er gewoon niets op aanmerken. Persoonlijk zou ik het wel iets korter maken en sneller af- en opbouwen, maar da's meer een stijlkeuze denk ik.
 
Ik zie veel knipoogjes naar JMJ met een flinke dosis van eigen stijlelementen. Goede mix alhoewel het frequentiegebied rond de 1000Hz precies wat te hard doorkomt (maar heb meer wel last met mijn gehoor de laatste maanden :beard: dus kan evengoed daar aan liggen).

Het zou misschien iets korter gemogen hebben maar dat is maar detailgeneuzel.

:okdan:
 
Productietechnisch een prima plaat; mix is dik in orde. Wel wat opmerkingen over de gemaakte keuzes:
- Het begin is erg abrupt, het lijkt alsof het begin geknipt is zoals ze vroeger lange trance nummers inkortten om 20 nummers op een cd te krijgen.
- Op 2:12 wordt me de fijne sfeer die ik 2 minuten lang had ontnomen; het wordt mij iets te druk vanaf dit moment.
- De keuze om met snaarinstrumenten verder te gaan vond ik jammer, de synth sounds zijn namelijk allemaal goed uitgewerkt. Gelukkig ga je een minuut later weer door met die synth geluiden.
 
- Het begin is erg abrupt, het lijkt alsof het begin geknipt is zoals ze vroeger lange trance nummers inkortten om 20 nummers op een cd te krijgen.
Klopt, er zitten nog 16 maten voor. Het is een extended mix, maar dan werd hij voor de Contest erg lang. En ik had geen tijd meer om er een 'Radio Edit' van te maken.

- Op 2:12 wordt me de fijne sfeer die ik 2 minuten lang had ontnomen; het wordt mij iets te druk vanaf dit moment.
Daar vind ik hem juist vet worden, haha 😁

- De keuze om met snaarinstrumenten verder te gaan vond ik jammer, de synth sounds zijn namelijk allemaal goed uitgewerkt. Gelukkig ga je een minuut later weer door met die synth geluiden.
Dat is echt mijn stijl en daarin onderscheid ik me. Heel veel muziek in dit genre is puur synthesizer en dat klinkt super, maar ook nogal inwisselbaar. Daarom combineer ik het bewust met violen, blazers, piano en filmische elementen. Die combinatie vind ik heerlijk en het zorgt voor een eigen sound.
 
Nette track en goede mix.
Wellicht wat te vol op sommige momenten zou dan juist wat abrubter dingen in en uit laten komen.
Er is nu soms wat weinig ruimte.
Bitcrusher klink iig wel lekker.
 
Deze klinkt lekker hoor!
Fijne basslijn en mooi dreigend melodietje aan het begin.
De structuur en mix staan als n huis.
Een geslaagde Facto-track wat mij betreft :okdan:
 
Erg goeie track, mooie opbouw, heerlijke melodie, erg goede mix. Ik was in het begin even bang dat de strijkers (die erg droog zijn) de mix zouden dichtsmeren (terwijl juist je gebruik van reverb voor zoveel diepte zorgt), maar dat valt gelukkig erg mee. Wat mij betreft een van de betere inzendingen hier. De lat ligt hoog!
 
Puike productie! I dig it. Tijd geleden dat ik lekkere progressive Trance (als ik het zo mag noemen) heb gehoord. De track zit vol met unieke sounds, maar toch blijft het allemaal prettig om naar te luisteren zonder dat het over z'n voegen gaat.

Voor mijn gevoel is de "clap met de lange noisy decay" wel iets teveel naar links gepanned :W Ook vond ik de reversed cymbal en de snare-roll iets teveel 90's Trance-ish, maar dat is wellicht smaak :)
 
totaal niet mijn genre, maar je het het heel goed gemaakt. Klinkt als een klok. Voor mij had er ergens wel een spannender moment in mogen zitten, want na 6:00 heb ik die drie akkoorden wel een beetje gehoord.
 
Back
Top