X

GRP A8 Synthesizer

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Lennox
    Door : GRP A8 Synthesizer

GRP A8 Synthesizer

Vette shit uit Italie http://www.grpsynthesizer.it

It has two separate section UPPER and LOWER.
    It can be played in the following ways:

·MONO
    ·POLY
    ·DUAL

In MONO mode, the two section UPPER and LOWER reacts to a single MIDI Channel, acting as a single monophonic synthesizer.

In POLY mode, the two section UPPER and LOWER reacts to two separate MIDI channels.

In DUAL mode, the two section UPPER and LOWER reacts to a single MIDI channel, working in biphonic configuration.

The A8 internal MIDI interface works with the following messages:

·NOTE ON
    ·AFTER TOUCH
    ·MODULATION WHEEL
    ·PITCH BEND
    ·SUSTAIN
    ·VELOCITY
    ·VOLUME

The structure of the analog synthesizer is the following:

·6 VCOs, temperature stabilized, with 3 FM sources (lin/exp) and 2 PWM sources.
    ·6 SUB VCO with -1 and -2 octave selector.
    ·2 RING MODULATORS
    ·1 NOISE GENERATOR (White, Pink, Low Freq).
    ·2 VCF Low Pass 24dB/Oct Transistor Ladder (Moog® style).
    ·2 VCF State Variable 12dB/Oct with four modes (Oberheim® style, but with auto oscillation).
    ·2 FIXED FILTER BANK 14 BAND (a la Moog® 914 module).
    ·8 VCAS (three on the main audio signal path, the others for modulation).
    ·3 AUDIO MIXERS.
    ·1 AUTO PAN.
    ·4 SIX STAGES ENVELOPE GENERATORS in DAHDSR configuration.
    ·3 FOUR STAGE ENVELOPE GENERATORS in ADSR configuration.
    ·2 VCLFO
    ·1 PERFORMANCE LFO amplitude modulatable by Aftertouch or ModWheel.
    ·1 Real SAMPLE & HOLD.
    ·1 Full function (and complex) 8x2/16x1 STEP SEQUENCER syncable with MIDI, Int Clock, Ext Clock or whatever.
    ·Separate PORTAMENTO TIME for Upper and Lower sections.
    ·A-440 Hz reference tone.
    ·1 Internal MIDI INTERFACE
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst gewijzigd door Yoozer , 29 november 2008, 20:02.

• synthiaks
    replied
    Begin volgend jaar begint de productie van de GRP A4. Prijs is circa 3600,- euro ex. VAT
    Productie begint als er 35 gereserveerd zijn. Ik was vandaag de 26e

http://www.grpsynthesizer.it/default.aspx

Een reactie schrijven:

• R-ond
    replied
    Originally posted by Akikaze View Post
    Grp leeft nog. Hij was alleen geschokt. Hij wees me op
    filmpjes op Youtube sinds 24 maart van de presentatie in Bologna.
    http://www.youtube.com/watch?v=-34ir...eature=channel
    Helaas een hoop achtergrondherrie.
    http://www.amazona.de/index.php?page...890&page_num=3

wat pix enso over de "meeting ..."en grp a 8 pixies

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Inmiddels heb ik definitief bedankt voor de A-8 en een modulair systeem van Theis en de Inseqt sequencer van Anyware besteld. Die zijn verhoudingsgewijs veel duurder en dan mis ik nog midi, de filterbanken en de A440 oscillator, maar ik heb wel een flexibeler en hopelijk kwalitatief hoogwaardiger systeem. Het blijft toch afwachten als je iets koopt wat je niet kunt uitproberen en wat weinig mensen hebben, maar ik heb er vertrouwen in.

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    De productie begint eind juli, dus dat is met half jaar vertraging en dan duurt de bouw nog drie maanden in plaats van een. Verder zijn er geen demo's van losse geluiden, zoals bij Mos-lab. De bestaande demo's overtuigen me niet van het geluid. Op basis daarvan ga ik geen 5.500 euro uitgeven. Maar er zijn miscchien genoeg gegadigden; er worden er maar twintig gemaakt. Het ding is wel modulair te maken; dat heb ik bij mijn vaste reparateur nagevraagd.

Een reactie schrijven:

• nonamewanted
    replied
    Koop dan modules van een ander merk met dezelfde functies als de GRP A8 en stop ze in 19 inch racks ala Doepfer enz.
    Voila.

Een reactie schrijven:

• Keybern
    replied
    Ben geen kenner en daarom misschien deze domme (maar mijn inziens natuurlijke) reactie:
    moet zoiets werkelijk zo groot zijn ?! We leven inmiddels in 2009. Zowat alles is in de voorbije jaren compacter geworden, waarom dit niet ?
    Ik zou het interessant vinden om zoiets in een ultra-moderne en compacte design te zien. Op voorwaarde dat het geen afbreuk zou doen op het geluid natuurlijk...
    Is dat mogelijk ?

Een reactie schrijven:

• nonamewanted
    replied
    Nieuwe filmpjes van de GRP A8.

Een reactie schrijven:

• RSB
    replied
    Tja, ik zou zelf ouwe rommel kopen als ik het geld had.
    Maar dat is wel duidelijk bij iedereen geloof ik...

Des al niet te min vind ik het een erg goed concept met veel potentie mits het geluid ernaar is.

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Ik kan er een bemachtigen, maar of ik het ook wil, hangt af van wat ik nog meer te horen krijg. Voor 5500 euro kan ik ook een modulair systeempje kopen waarvan ik wel indrukwekkende demo's gehoord heb. Bijvoorbeeld Mos-Lab.

Een reactie schrijven:

• RSB
    replied
    Sjezus, wat een ding

Het ziet er iig erg mooi uit en ik denk dat het echt wel
    overnagedacht in elkaar zit, ik bedoel..

Het is toch een droomsynth als je alleen al naar die modules kijk
    Geluid valt over te twisten, maar dit ziet er erg geil uit zeg.

Ik hoop voor je dat je er een kan bemachtigen, dan kan je demo's posten voor ons

Maar ik denk idd dat ondanks ze formaat hij niet de sonische bereik zal hebben als een Serge of Buchla

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Ik vind die demo niet veel bijzonders. Maar we hebben het ding tenminste nu kunnnen horen. Nu nog wat meer geluidsvoorbeelden graag.

Een reactie schrijven:

• mono-poly
    replied
    Ik vind het nog steeds niet veel bijzonders.

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Grp leeft nog. Hij was alleen geschokt. Hij wees me op
    filmpjes op Youtube sinds 24 maart van de presentatie in Bologna.
    http://www.youtube.com/watch?v=-34ir...eature=channel
    Helaas een hoop achtergrondherrie.
    Laatst gewijzigd door Akikaze , 15 april 2009, 21:26.

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Dank je, je kunt je geld ook maar een keer uitgeven. Van systemen die me aanspreken, zoals Theis en Mos-Lab, zijn er geluidsvoorbeelden op YouTube en die systemen zijn ook flexibeler. De A-8 is behoorijk goedkoop. Het prijsverschil moet toch ook in de kwaliteit tot uitdrukking komen?

Een reactie schrijven:

• Alex Omega
    replied
    lijkt me een goede keuze Akikaze

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Nog niets gehoord en de webstek wordt ook niet onderhouden met bijvoorbeeld geluidsfragmenten. Ik hoop voor hem maar dat hij niet in de buurt van L'Aquila woont; hij woont toch in de buurt van Rome. Ik heb de man maar eens een berichtje gestuurd i.v.m. de Paasdagen. Die vieren de Italianen meer dan wij en dit jaar zijn het geen vroljike dagen. Ik denk er intussen wel over om meer geld uit te geven voor een echt modulair systeem.
    Laatst gewijzigd door Akikaze , 10 april 2009, 10:40.

Een reactie schrijven:

• MWM
    replied
    Originally posted by mono-poly View Post
    16 out of 20 verkocht zonder enkele audiofragment!
    ik denk dat het pre-orders zijn

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Zonder luistermogelijkheid vooraf koop ik hem ook niet. Ik moet hier ook 5 maanden voor sparen! Er zijn audiofragmenten van de A6, maar die zeggen natuurlijk niets over de A8.
    Ik vraag me af of er 16 zijn verkocht. Waar staat dat dan? Dan overdrijft Grapioni. Tot nu heb ik alleen mijn belangstelling getoond en ik neem aan dat anderen dat ook doen.
    @Alex Omega: tja, je noemt je niet voor niets zo Maar ik vind beide synths toch te veel van elkaar verschillen om te kiezen. Ik houd wel van een groot paneel; ik vind de knoppen juist te klein voor zo'n groot paneel. En als ik hem koop, is er mooi ruimte voor patchpoints waardoor hij halfmodulair wordt.
    Laatst gewijzigd door Akikaze , 6 februari 2009, 12:45.

Een reactie schrijven:

• Alex Omega
    replied
    ja bizar....

geld zat zeker

Een reactie schrijven:

Working...
X