GRP A8 Synthesizer

Vette shit uit Italie http://www.grpsynthesizer.it

attachment.php


It has two separate section UPPER and LOWER.
It can be played in the following ways:

·MONO
·POLY
·DUAL

In MONO mode, the two section UPPER and LOWER reacts to a single MIDI Channel, acting as a single monophonic synthesizer.

In POLY mode, the two section UPPER and LOWER reacts to two separate MIDI channels.

In DUAL mode, the two section UPPER and LOWER reacts to a single MIDI channel, working in biphonic configuration.

The A8 internal MIDI interface works with the following messages:

·NOTE ON
·AFTER TOUCH
·MODULATION WHEEL
·PITCH BEND
·SUSTAIN
·VELOCITY
·VOLUME

The structure of the analog synthesizer is the following:

·6 VCOs, temperature stabilized, with 3 FM sources (lin/exp) and 2 PWM sources.
·6 SUB VCO with -1 and -2 octave selector.
·2 RING MODULATORS
·1 NOISE GENERATOR (White, Pink, Low Freq).
·2 VCF Low Pass 24dB/Oct Transistor Ladder (Moog® style).
·2 VCF State Variable 12dB/Oct with four modes (Oberheim® style, but with auto oscillation).
·2 FIXED FILTER BANK 14 BAND (a la Moog® 914 module).
·8 VCAS (three on the main audio signal path, the others for modulation).
·3 AUDIO MIXERS.
·1 AUTO PAN.
·4 SIX STAGES ENVELOPE GENERATORS in DAHDSR configuration.
·3 FOUR STAGE ENVELOPE GENERATORS in ADSR configuration.
·2 VCLFO
·1 PERFORMANCE LFO amplitude modulatable by Aftertouch or ModWheel.
·1 Real SAMPLE & HOLD.
·1 Full function (and complex) 8x2/16x1 STEP SEQUENCER syncable with MIDI, Int Clock, Ext Clock or whatever.
·Separate PORTAMENTO TIME for Upper and Lower sections.
·A-440 Hz reference tone.
·1 Internal MIDI INTERFACE
 

Attachments

  • grp_a8.jpg
    grp_a8.jpg
    64 KB · Bekeken: 110
Last edited by a moderator:
voor de grap eens een gelijkaardig systeempje bij .COM samengesteld(wat nu toch ook niet als overdreven duur bekend staat), en ik zat al snel rond de 6000 USD, en dan had ik nog geen sub oscs, geen sequencer en geen LFO's - Dus best wel gunstig qua prijs dit, als de kwaliteit vergelijkbaar of beter is natuurlijk...

Vergeet ook niet dat de productie kosten voor synthesizers.com een schijntje zijn. Want het is een soort hobby firma voor Roger die eigenlijk robots maakt.
 
Italianen zijn nou ook niet bepaald een apart ras hoor.
Wel een aparte cultuur maar ze zijn ook europeanen toch?

En vergeet niet dat de parkieto ook in .it wordt gemaakt he!?
 
Italianen zijn nou ook niet bepaald een apart ras hoor.
Wel een aparte cultuur maar ze zijn ook europeanen toch?

En vergeet niet dat de parkieto ook in .it wordt gemaakt he!?


Met hun voorliefde voor spaghetti had ik eigenlijk wel een volledige modular verwacht! :D





Dit grapje mag toch wel he?
 
Vergeet ook niet dat de productie kosten voor synthesizers.com een schijntje zijn. Want het is een soort hobby firma voor Roger die eigenlijk robots maakt.
Wellicht dat deze Italiaanse firma wel een soortgelijke opzet heeft en daarom de kosten kan drukken (naast dat Italië een 'goedkoop' land is).
 
kijk deze dan ze staan gewoon met zijn drieen achter dat ding

my.php
[/URL][/IMG]

edit: gaat circa 4800 euro kosten


Zou ongeveer 120cm breed zijn en een hoogte hebben van +-70cm.
Niet dat de afmetingen een rol spelen,zolang de sound maar goed is.[/QUOTE]

dit is photo shop....:doei:
 
Of ga boodschappen doen in een afgetrapte supermarkt in Pompeii (buiten het toeristische deel). Okee, dat was wel in 2002...
 
De 'economische structuur' in Italië is anders dan hier in Nederland, dus de prijs van het voedsel kun je niet direct vergelijken (de kwaliteit is trouwens ook anders). De lonen liggen gemiddeld 25% lager en het minimumloon zal nog wel lager liggen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb inmiddels contact gehad met de bouwer. In het Italiaans. De prijs wordt 5.500 eurootjes exclusief verpakkings- en verzendkosten. Er zijn 16 gegadigden en er worden er 20 gebouwd. Op dit moment volstaat het een e-post te sturen waarin je je interesse toont. In januari hoor je dan meer over hoe je 50 procent moet aanbetalen. Daarna duurt het twee tot drie maanden tot de synth klaar is.
Dus ook als je twijfelt, nu reageren. Je zit er pas aan vast, als je hebt aanbetaald.
 
:erm:
Zal een behoorlijk vette synth zijn... Maar damn... Wat een knaken...
 
Het gaat nu tot eind maart duren voordat ik aan de beurt ben. En dat terwijl de bouwer nog geen garantie heeft dat ik er een koop. Maar ik bemoei me niet met zijn zakelijke procedures. Intussen kan ik lekker doorsparen.
 
ik heb liever een SE code met 6 of 8 stemmen voor dat geld.
zo speciaal vind ik deze bak niet. Ik vind 'em veel te groot.
hij had half zo groot kunnen zijn met dezelfde fuctionaliteit.
Je hebt helemaal niet zo'n groot panel nodig als je toch geen modulaire patchpoints maakt.

laat maar :doei:
 
Zonder luistermogelijkheid vooraf koop ik hem ook niet. Ik moet hier ook 5 maanden voor sparen! Er zijn audiofragmenten van de A6, maar die zeggen natuurlijk niets over de A8.
Ik vraag me af of er 16 zijn verkocht. Waar staat dat dan? Dan overdrijft Grapioni. Tot nu heb ik alleen mijn belangstelling getoond en ik neem aan dat anderen dat ook doen.
@Alex Omega: tja, je noemt je niet voor niets zo ;) Maar ik vind beide synths toch te veel van elkaar verschillen om te kiezen. Ik houd wel van een groot paneel; ik vind de knoppen juist te klein voor zo'n groot paneel. En als ik hem koop, is er mooi ruimte voor patchpoints waardoor hij halfmodulair wordt.
 
Laatst gewijzigd:
Nog niets gehoord en de webstek wordt ook niet onderhouden met bijvoorbeeld geluidsfragmenten. Ik hoop voor hem maar dat hij niet in de buurt van L'Aquila woont; hij woont toch in de buurt van Rome. Ik heb de man maar eens een berichtje gestuurd i.v.m. de Paasdagen. Die vieren de Italianen meer dan wij en dit jaar zijn het geen vroljike dagen. Ik denk er intussen wel over om meer geld uit te geven voor een echt modulair systeem.
 
Laatst gewijzigd:
Dank je, je kunt je geld ook maar een keer uitgeven. Van systemen die me aanspreken, zoals Theis en Mos-Lab, zijn er geluidsvoorbeelden op YouTube en die systemen zijn ook flexibeler. De A-8 is behoorijk goedkoop. Het prijsverschil moet toch ook in de kwaliteit tot uitdrukking komen?
 
Back
Top