Logic Klinkt Beter Dan Cubase!

HEy Thomas,

Ik heb precies hetzelfde . Als ik iets open in Cubase 4.1 en daarna in Logic is het echt een wereld van verschil .
Waar het aan ligt weet ik niet maar het is wel een feit . Ik heb het nu over Logic 8, Maar het viel mij een aantal versies eerder ook al op .Verschillende mensen waar ik mee samenwerk die professioneel produceren en niet alleen maar forum wijsheid hebben, zeggen hetzelfde . Ik vind zelf Cubase nog steeds lekkerder werken en mis een hoop funkties in Logic die Cubase wel heeft, heb de switch nog steeds niet gemaakt .
Hetzelfde wat jij schreef heb ik trouwens ook ervaren met een vriend van me die totaal geen ervaring heeft met afmixen ed . Die stuurde een track op en ik had zoiets van hoe kan het dat het zo goed klinkt ?? Ook 100% Logic .


Hey Dextah,

Jezus man, ik dacht dat ik eruit was en nu ga jij me weer laten twijfelen!

Nou, dan ga ik zelf een hands-on test doen, dan weet ik het zeker.

Ben nu op vakantie maar wanneer ik terug kom komt Matrixxx waarschijnlijk bij me thuis met iemand die een nieuwe mac heeft met Logic 8.
Ik heb nog geen Cubase 4 maar de vergelijking met 3 moet ook geen probleem zijn.
Ik heb een topnotch geluidskaart en wanneer de Mac met Logic 8 duidelijk beter blijkt te klinken dan Cubase met die topgeluidskaart dan hoef ik het al niet eens te proberen met dezelfde geluidskaarten.
Het verschil wat ik eerst gehoord heb was sowiezo veel groter dan het verschil tussen een geluidskaart van 200 of 2000 euro.

Nu nog hopen dat Matrixxx zijn maat over kan halen om z'n Mac naar m'n studio te slepen.:D

Ik zal jullie de uitkomst van die test dan hier laten weten.


Tom
 
summing blijft summing ongeacht de sequencer ....een 0 en 1 voor cubae blijft ook een 0 en 1voor LOGIC ...SIMPLE GEZEGD
Als de ene sequencer anders klinkt dan de andere ..maken ze althans een belofte niet waar ...namelijk transparantie in het audiosignaal ...en het zou mij verwonderen dat een van deze sequencer dit niet waarmaakt ...zoals justin zou zeggen ( de maker van reaper ) No folks there is no such thing as magical pixiedust inside your DAW to make your mixes sound better ....
Ach ja t'is maar wat je wil geloven :doei:
 
Ach ja t'is maar wat je wil geloven
Dit heeft 0,0 met geloof te maken.
En theorie is leuk om te zeveren maar dat zegt geen ruk.
De enige manier om erachter te komen is door het in de praktijk te luisteren wat er nou verschilt.
Alhoewel je mag afvragen in hoeverre mensen niet weer gaan zeuren over randvoorwaarden want er zijn altijd mensen die wat te zeuren hebben al was het maar omdat ze geen gelijk willen geven dat ze zelf jarenlang heel fijn muziek hebben gemaakt met pakket A of B.

Nu heb ik zelf alleen cubase en geen logic maar als ik beide had zou ik zeker een test hebben gedaan. Misschien dat iemand daar wel toe in staat is en dat aub zou willen uitvoeren?
 
Super.

Als je een softsynths hebt of je daar in allebei een zelfde jam kan maken van een x aantal maten en dat exporteren als audio bestand.
En misschien kan dan iemand die een PC heeft met Cubase ook nog die jam omzetten naar audio bestand en kan daar ook mee vergeleken worden.

En als je webruimte nodig hebt gil maar.

Bij het vergelijken mag er dan ook niet bekend zijn welke versies het zijn en mogen mensen stemmen wat zij beter vinden klinken.
 
klinkt goed deze test. ik ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Zorg er wel voor dat beide 'samples' op het zelfde aantal DB uitgestuurd worden, omdat 99 procent van de mensen een luider klinkende sample als beter beoordelen.
 
klinkt goed deze test. ik ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Zorg er wel voor dat beide 'samples' op het zelfde aantal DB uitgestuurd worden

En wel renderen en niet de output van de geluidskaart opnemen met iets anders (je hebt van die gasten...). En aanleveren in een uncompressed formaat, dat we niet weer een discussie krijgen of het nou ligt aan de verschillen tussen de verschillende mp3-encoders...
 
Precies, dit is de manier om eventuele verschillen te kunnen horen.

Ben erg benieuwd naar het aangeleverd materiaal.
 
summing blijft summing ongeacht de sequencer ....een 0 en 1 voor cubae blijft ook een 0 en 1voor LOGIC ...SIMPLE GEZEGD
Als de ene sequencer anders klinkt dan de andere ..maken ze althans een belofte niet waar ...namelijk transparantie in het audiosignaal ...en het zou mij verwonderen dat een van deze sequencer dit niet waarmaakt ...zoals justin zou zeggen ( de maker van reaper ) No folks there is no such thing as magical pixiedust inside your DAW to make your mixes sound better ....
Ach ja t'is maar wat je wil geloven :doei:

Zoals Fuse al zei: geloven is het punt niet. Mensen hier rapporteren het, en die hebben echt geen aandelen bij Logic of vooroordelen of zo. Blijkbaar is er dus *iets* (en dat gaan we binnenkort merken met de test :) ), ook als dat theoretisch onlogisch. Misschien ligt het aan een instelling, misschien is er echt een verschil in verwerking - maar in ieder geval kun je het niet als bijgeloof afdoen...
 
Super.

Als je een softsynths hebt of je daar in allebei een zelfde jam kan maken van een x aantal maten en dat exporteren als audio bestand.
En misschien kan dan iemand die een PC heeft met Cubase ook nog die jam omzetten naar audio bestand en kan daar ook mee vergeleken worden.

En als je webruimte nodig hebt gil maar.

Bij het vergelijken mag er dan ook niet bekend zijn welke versies het zijn en mogen mensen stemmen wat zij beter vinden klinken.

okee ga ik doen
ik neem aan als wav file renderen ?
meeste sites accepteren alleen mp3


je hoort het wel
 
Wav of aif. Als het maar niet compressed wordt.

En heb zelf een eigen site dus als je plek nodig hebt roep maar.
 
Dit heeft 0,0 met geloof te maken.
En theorie is leuk om te zeveren maar dat zegt geen ruk.
De enige manier om erachter te komen is door het in de praktijk te luisteren wat er nou verschilt.
Alhoewel je mag afvragen in hoeverre mensen niet weer gaan zeuren over randvoorwaarden want er zijn altijd mensen die wat te zeuren hebben al was het maar omdat ze geen gelijk willen geven dat ze zelf jarenlang heel fijn muziek hebben gemaakt met pakket A of B.

Nu heb ik zelf alleen cubase en geen logic maar als ik beide had zou ik zeker een test hebben gedaan. Misschien dat iemand daar wel toe in staat is en dat aub zou willen uitvoeren?


No pun intended hoor ...hypothese opstellen ... ..vervolgens toetsen a.d.h.V. experimenten ... over and over again ....


http://www.cockos.com/forum/showthread.php?t=13473&highlight=summing
 
ik gebruik niet alleen vst plugins maar ook een paar audiotracks

want Logic heeft ander vst /au instrumenten dan Cubase sx 3

je zou voor deze test dezelfde vsti moeten gebruiken (1 stuk) met hetzelfde melodielijntje op hetzelfde aantal DB. Anders is alle moeite die je erin steekt nutteloos en wordt het appels met peren vergelijken.

mijn verwachting is dat je geen verschil hoort, maar aan de andere kant ook als is het verschil niet hoorbaar/meetbaar en je ervaart het toch als anders (de psychische factor) dan moet je natuurlijk gaan voor het pakket wat jouw psychisch het meeste aanspreekt dan :D
 
Mensen hier rapporteren het, en die hebben echt geen aandelen bij Logic of vooroordelen of zo

Mensen hier hebben geen vooroordelen? :dubbel:

Nee, maar denken dat iets beter is kan al genoeg zijn om je hersennen te doen geloven dat het anders klinkt. Zoals in bovengenoemde test, waar mensen verschil meenden te horen tussen twee files die bit-voor-bit hetzelfde waren.
 
deze test zijn alle duizenden malen uitgevoerd door ( excuse me ) ietwat meer capabele figuren dan de gemiddelde synthforumganger ( audio engineer anyone ?)
 
@discodeluxe mail maar, alleen als het meer dan 10Mb is moet je het gaan opdelen den'k.

@the tall lad
summing is idd al gedaan maar de aanleiding was die Korg softie
Als daar een verschil in zit dan zou je dat moeten kunnen constateren via een test.
Als het voor andere softies dan ook geldt dan geldt het waarschijnlijk voor alle softies. Maar dat weet je pas nadat je iig meer dan 1 softie hebt getest.
 
deze test zijn alle duizenden malen uitgevoerd door ( excuse me ) ietwat meer capabele figuren dan de gemiddelde synthforumganger ( audio engineer anyone ?)

Waarom nou weer zo negatief?
 
deze test zijn alle duizenden malen uitgevoerd door ( excuse me ) ietwat meer capabele figuren dan de gemiddelde synthforumganger ( audio engineer anyone ?)

niet helemaal natuurlijk. Wat hier beweerd wordt en wat mogelijk getest gaat worden is de afhandeling van dezelfde vsti in 2 verschillende daw's, dat is dus iets anders dan de 1000-en testen met betrekking tot summing.

Op het eerste gezicht zou je zeggen dat er geen verschil zou moeten zijn (ook mijn mening) met 1 vsti, maar als je over nadenkt dan zou het in dit specifieke geval wel mogelijk kunnen zijn aangezien een vsti in cubase via het vst protocol werkt en een vsti in logic via het au protocol. Het zou maar zo kunnen dat je daar wel degelijk een verschil tussen hoort.
 
Back
Top