Logic Klinkt Beter Dan Cubase!

Die proef zou je iig nog eens met een andere VST uit moeten proberen den'k.
 
du quote is wel van yoozer ik begrijp niet dat mijn naam er bij staat want dat zul je mij niet horen zeggen want ik weet dat er zat voor de mac te krijgen is, en hoe het gemaakt word maakt me niet uit zolang ik mijn product met kwaliteit kan neerzetten dan gaat het goed:mega:

sorry, die verdomde quote en quote+ buttons ook... inmiddels aangepast.
 
wat houdt een summing verschil van -99db tov de unity gain files in ??

wat moet ik me daarbij voorstellen?

dat wil zeggen dat als je het verschil neemt van 2 output files,
dat het niveau van dit verschil (fout)signaal op -99dB zit onder de 'piek' waarde
(oftewel onhoorbaar).
 
ik heb tot nu toe met Cubase, ableton en Logic gewerkt...al 3 jaar met cubase en 1 jaar ableton...sinds 1 jaar gebruik ik Logic...Logic is gewoon meer gemaakt voor mij vind ik...en de sound??? vind ik idd ook veel beter klinken....als ik dezelfde tracks render vind ik ze in logic mooier
 
1. er wordt toch heel wat af geprogrammeerd voor de mac
Ik zeg niet dat het niet gebeurd, ik zeg alleen dat het deel dat freeware is lang niet zo groot is als dat voor de PC. Dat komt door de volgende dingetjes:

- Aantal Mac bezitters is kleiner dan aantal PC bezitters
- Ergo, het aantal programmeurs voor de Mac is niet zo groot
- Ergo, ze geven dingetjes niet zo snel voor niks weg omdat er minder concurrentie is.

2. kom op zeg, dat meen je niet.
Tuurlijk meen ik dat want het is een hard, koud feit.

http://www.synthmaker.co.uk/dokuwiki/doku.php?id=faq:faq&s=mac

Een groot deel van de gratis VSTs op KVRAudio (toch wel -de- index wat betreft dat spul) wordt met SynthEdit of SynthMaker gemaakt. Dat levert voor programmeer-noobs een makkelijke en goedkope opstap om zelf hun ideetjes uit te werken. Port een van die applicaties naar OS X en je zult de nieuwe plugins binnen zien stromen.

Vanuit SynthEdit en SynthMaker kun je zelf ook nog vooruit; de LennarDigital Sylenth plugin gebruikt een stukje SynthEdit voor de GUI (de eigenlijke bron van het geluid is zelf geprogrammeerd). Zo kan ik dus als coder zijnde al doende leren, omdat je niet eerst hoeft uit te vinden hoe de complete plugin werkt; ik kan eerst leren hoe ik een betere oscillator programmeer.

3. ben geen mac expert, maar je maakt me niet wijs dat er geen fatsoenlijke development application is.
Die is er wel, maar het is geen Visual Studio. Een groot deel van die developers is ook met een niet-zo-legale kopie van VC++6 begonnen.

Daar XCode pas later (maar wel standaard!) in OS X kwam -en- daar je de onontkoombare investering in een Mac moet doen ga je niet voor de gein er een tweede computer bij halen. Verder is de taal bij uitstek Objective-C, en da's toch weer best andere koek dan C++.
 
Aan je eigen mixen te horen gaat het afzeiken je beter af.

Ach, ik hoor heel vaak dat mijn mixen prima zijn, ook al ben ik duidelijk geen professionele geluidsman. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak hoe je je mixt, maar het ligt hoe-dan-ook niet aan Cubase of Logic of het resultaat bevalt.

Hoe kan je nu met zo'n ingesteldheid deftig discussiëren ?

Breng wat bij in plaats van af te breken.

Ik bedoel dus dat het niet aan de software ligt als een mix niet goed klinkt. Dit is dus niet bedoelt als afzeiken, maar welgemeend advies dat ik ongehoord kan geven.
 
Laatst gewijzigd:
Omdat het verschil met 44.1 niet zo heel groot is. Daarbij zorgt het voor een grotere belasting op je systeem, cpu gebruik neemt toe en bestanden worden 2 keer zo groot. En als je de conversie naar 44.1 niet goed doet, heb je die iets betere kwaliteit weer teniet gedaan.

24bit maakt echter wel een groot verschil, meer headroom en je merkt het vooral als je naderhand nog veel bewerkingen doet zoals effecten. 24bit heeft ook niet/nauwelijks effect op je systeem.
 
Omdat het verschil met 44.1 niet zo heel groot is. Daarbij zorgt het voor een grotere belasting op je systeem, cpu gebruik neemt toe en bestanden worden 2 keer zo groot. En als je de conversie naar 44.1 niet goed doet, heb je die iets betere kwaliteit weer teniet gedaan.

24bit maakt echter wel een groot verschil, meer headroom en je merkt het vooral als je naderhand nog veel bewerkingen doet zoals effecten. 24bit heeft ook niet/nauwelijks effect op je systeem.

welke conversie is het beste volgens jou?
 
tijd lang cubase gebruikt zowel op pc als mac maar eenmaal die overstap naar logic gemaakt en nu wil ik nooit meer terug
logic werkt voor mij logisch en ziet er netjes uit (smaak en werkwijze is bij iedereen anders)

dat er verschil in beide sequencers zit is dan ook helemaal niet raar
beide programmas zijn niet volledig hetzelfde geschreven

of het veel scheelt ... wma denk dat dat wel meevalt
ken cubase 4 nog niet maar logic heeft geweldige plugins aan boord (wat cubase altijd een beetje miste)
tevens raak je gewend waarmee je werkt en weet je ook hoe je moet tweaken als je vind dat het anders klinken moet

en laat een mac kopen je niet weerhouden van logic je krijgt er geen spijt van want apple rules < die uitspraak gaat me punten kosten :D

tegenwoordig is met wat geneuzel logic ook op een pc te gebruiken,atthans zo wordt beweerd door sommige
 
Moet dit nu weer persee in een C vs L draadje ontaarden?

Het klinkt anders. OK
Maar is dit incidenteel? Of hangt dat per VST af?
En hoe zit het met audio sporen?
Wat zou je kunnen doen om het tegen te gaan.
En waar kan je allemaal nog meer op letten.
 
Eerlijk gezegd hebben we niet gelet waarop de geluidskaart stond afgesteld in beide sequencers maar eigenlijk moet dat ook niet uitmaken.
De softsynth in de seqeuncer gebruikt gewoon de interne resolutie van de sequencer. We hebben niet een geluid opgenomen en daarna weer afgespeeld. Enkel en alleen de softsynth bespeeld via beide sequencers waarbij we dit enorme verschil in energie van het geluid bemerkte. Let wel 'energie' (tensie, impact van het geluid) , geen volumeverschil.
Tom,
Je zegt hier dat jullie niet een geluid hebben opgenomen. Dus jullie hebben alleen de VSTi's alleen bespeeld via MIDI, als ik het goed begrijp; je hebt niet met een Mac de vergelijking gedaan maar op dezelfde PC.

Nou, zou het niet kunnen zijn dat je de VSTi's in Cubase hebt gebruikt en een ander formaat in Logic? Ik meen dat Emagic toendertijd in de laatste versie van Logic een eigen model voor VSTi's had ontwikkeld. En dat de softsynths dat model gebruiken?

Ander punt is het verschil van de EQ in Cubase vergeleken met Logic. Ik vond de EQ in Cubase slecht vergeleken met Logic op PC. Als je EQ gebruikt in Logic, zou dat het verschil kunnen verklaren.

Wat betreft het summing algoritme dat Logic gebruikt: ik meen in het verleden in een discussie op LUG(forum/mailinglist voor Logic users) gelezen toendertijd dat men daar over ging op dubbele precisie. Dit betekent dat men intern met 64 bits floating point ging rekenen, ipv 32 zoals Cubase dat doet. Dit geldt dus alleen bij het summen, niet intern bij elk kanaal.
 
Jongens,


Ik ga het binnekort nog een keer goed testten maar weet eigenlijk wel zeker dat het aan de aansturing van de softsynth ligt zoals een enkeling van jullie al heeft aangegeven.

Ik ben er anderhalf jaar uitgeweest en was vergeten (raar maar waar) dat ik er toendertijd al achteraan was gegaan.:eureka:
Ik heb toen voor $ 25,- een cdtje gekocht waarop ze een mix gezet hadden die op verschillende systemen was gesumt.
Dit was toen naar aanleiding van die summingdiscussie die ontstond toen ze analoge summingboxen gingen maken/verkopen voor veel geld omdat dat beter zou klinken dan digitaal.

De mix was op alle bekende software audio pprogramma's gesumt zoals natuurlijk cubase en logic maar ook nuendo, pro tools saw, soundforce, sadie etc.
Daarbij hebben ze ook nog grote digitale tafels plus analoge tafels gebruikt zoals topmerken als Neve en SSL.
Conclusie,......als je al verschil dacht te horen was het meer de vraag of je dit dacht echt te horen dan dat je het echt hoorde.
De Cubase summing klonk net zo goed als een Neve summing... .

Wat ik gehoord heb moet dus wel met die softwaresynth te maken gehad hebben.

Sorry voor de overbodige vraag, ik moet weer even inkomen en kijken waar ik gebleven was.:D
Alhoewel, ik denk dat we toch allemaal weer wat wijzer geworden zijn. :)


Tom
 
Moet dit nu weer persee in een C vs L draadje ontaarden?

Het klinkt anders. OK
Maar is dit incidenteel? Of hangt dat per VST af?
En hoe zit het met audio sporen?
Wat zou je kunnen doen om het tegen te gaan.
En waar kan je allemaal nog meer op letten.

Blijft gevoelig he vriend. Valt me iedere keer weer op :okdan::Z

Het blijft gereedschap. :)
 
Probeer alleen maar de discussie enigzins on topic te houden.
Daar valt nl. wel wat van te leren.
 
HEy Thomas,

Ik heb precies hetzelfde . Als ik iets open in Cubase 4.1 en daarna in Logic is het echt een wereld van verschil .
Waar het aan ligt weet ik niet maar het is wel een feit . Ik heb het nu over Logic 8, Maar het viel mij een aantal versies eerder ook al op .Verschillende mensen waar ik mee samenwerk die professioneel produceren en niet alleen maar forum wijsheid hebben, zeggen hetzelfde . Ik vind zelf Cubase nog steeds lekkerder werken en mis een hoop funkties in Logic die Cubase wel heeft, heb de switch nog steeds niet gemaakt .
Hetzelfde wat jij schreef heb ik trouwens ook ervaren met een vriend van me die totaal geen ervaring heeft met afmixen ed . Die stuurde een track op en ik had zoiets van hoe kan het dat het zo goed klinkt ?? Ook 100% Logic .
 
Dex, kan je dat laten horen dan? Voorbeeld zegt meer dan 1000 woorden.
 
Back
Top