Logic Klinkt Beter Dan Cubase!

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
1.240
Ik werk al meer dan 10 jaar met cubase en ben totnogtoe nooit tevreden geweest over de openheid, helderheid, cequ, energie in mijn mixen.
Ik heb tig boeken gelezen en genoeg speelgoed om goede mixen te maken maar krijg het niet voor elkaar.
Soms hoor ik een mix van een 'jonkie' die net begonnen is en niets van mixen af weet maar waarvan zijn mix wel open, helder en energievol klinkt.

Nu was ik laatst bij Matrixxx die mij het verschil in klank liet horen van de Korg Legacy softsynth via Logic bespeeld en daarna via Cubase.

M'n mond viel open... .

Wat een enorm verschil in geluidskwaliteit.
In logic klonk de softsynth helder, open en energiek.
In Cubase klonk hij oké maar alle trefwoorden hierboven miste ik. Dit was heel duidelijk te horen en maakte zo'n dermate verschil in klank dat wanneer dit ook voor gehele mixen geldt, het voor mij duidelijk is dat geen compressor, eq of wat dan ook op kan tegen het verschil in geluidskwaliteit wat ik nu gehoord heb tussen deze twee sequencers.

Ik wilde het echter voor de zekerheid testten bij mij thuis in m'n eigen ruimte maar om één of andere reden krijg ik Logic niet op m'n huidige pc geinstalleerd.
Ja moet je nagaan, het is zelfs ook nog de oudere Logic pc-versie waar ik over spreek. (5.5)

Ik heb wel hele threads over voorkeuren voor sequencerprogramma's gelezen maar ben nergens tegengekomen wat een duidelijk geluidskwaliteitverschil er tussen die twee sequenserprogramma's zit.

Praat ik hier nu over een onverklaarbare toevalligheid dat dit verschil alleen bij Matrixxx thuis zo groot was of zijn hier meer mensen die dezelfde programma's in dezelfde ruimte met dezelfde audiotests gedaan hebben en ook tot de conclusie gekomen zijn dat we hier over een duidelijk verschil in geluidskwaliteit praten!?? (lees helderer, mooier en vooral véél energieker wat eigenlijk de essentie is van goede muziek!)