Voorstelling van mijn songs

electron 7

Electron of creation
Lid sinds
3 oktober 2007
Berichten
51
Locatie
wervik,Belgie
voor de eerste keer stel ik mijn muziek voor aan het publiek voor jullie mening
De songs zitten nog in de mixfase maar alvast een voorproefje:doei:

http://www.mp3.com/artist/electron-7
*D


Als het kan gelieve zoveel mogelijk te reageren AUB
(ik wil weten als ik klaar ben om contacten te leggen met een platenmaatschapij!)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb je tracks net beluisterd.
Zitten best goeie ideëen tussen. Ook wel redelijk veelzijdig.

De instrumentenkeuze doet me op een of andere manier wel aan de amiga-demo scene denken uit de 90's :) Ik weet niet wat voor soort sound je zoekt of wilt maken, maar ik denk wel dat sommige geluiden outdated zijn.

De mixing heeft nog wel wat aandacht nodig. Sommige drums hoor je bijna niet zo zacht en dof staan ze.

Als ze beter uitgewerkt worden (feller/duidelijkere mix, ietwat meer up to date geluiden) heb je best een paar leuke tracks vind ik.

:dj:
 
Heeft wel wat weg van Jarre en Cretu. (Wat duidelijk te zien is aan je avatar ;) )
Qua smaak vind ik het zelf niet zo op 'Twisted' na die ik wel OK vind. De arrangementen zitten goed in elkaar. De mixen kan nog wel wat uitgewerkt worden idd.
 
al reeds bedankt voor de reactie's
het is wel een beetje de bedoeling dat de songs klinken vannaf de jaren 70 tot nu.
geef verder uw mening AUB
 
Je hebt goede ideeen, enerzijds herkenbaar uit de jaren 80/90, anderzijds met een sterke eigen toevoeging. De muziek blijft boeiend tot het eind alhoewel het soms wel wat bont is. Dat is dan ook vooral een mixkwestie maar dat is puur techniek. De ideeen heb je en die zijn goed.

Een aanmoedigende 9 :okdan:
 
Als het kan gelieve zoveel mogelijk te reageren AUB
(ik wil weten als ik klaar ben om contacten te leggen met een platenmaatschapij!)

Heb je ook een idee wat voor platenmaatschappijen geinterreseerd zouden zijn in jou muziek? Heb jij een publiek voor ogen?
Ik vind je muziek knap gecomponeerd. Maar de 'sound' keuze vind ik erg matig. Zoals sommige hiervoor al zeiden heeft het een beetje een amiga achtige mod sfeertje. Maar ik heb ook het idee dat dit niet echt een keuze is. Als ik jou was zou ik gaan samenwerken met iemand die misschien wat minder van componeren heeft gegegeten maar wat beter met geluiden om kan gaan. Volgens mij zou jij goed muziek voor film en tv kunnen componeren. En contacten leggen kan je volgens mij niet vroeg genoeg doen.
 
onbegrip

onbegrip

Ik begrijp niet zo goed wat jullie bedoelen met foute klankkeuze!
kunnen jullie wat meer uitleg geven AUB
:stupid:confused:
ik gebruik bewust geen technoklanken en zo,maar zal meer en meer analoge klanken gebruiken.

Blijf verder u mening geven AUB ik kan hier veel van leren!:okdan:
 
Brothers en Sisters vind ik het een beetje een mix van JM Jarre en R&B??? 'k wa genre loop er niet echt warm van....

De Rest klinkt 100% a la JM Jarre vind 'k

Al bij al vind ik het dus ni slecht - maar ik loop niet echt warm - of ik krijg ni direct kippevel van dit soort genre...
(Vooral ni van die synth-solo's)

't Is zoals reeds vermeld - een beetje out-dated - vind 'k ook...

Voor mij is JM Jarre ni echt een inspiratiebron!
De sfeer is wel spacie - maar ik vind zoiets als Moogwai - Viola toch 1000x beter en daar krijg ik wel een woaaaww gevoel bij!

Soit,
Al aan gedacht om 't op Dance Industries te zetten???
 
Ik begrijp niet zo goed wat jullie bedoelen met foute klankkeuze!
kunnen jullie wat meer uitleg geven AUB
:stupid:confused:
ik gebruik bewust geen technoklanken en zo,maar zal meer en meer analoge klanken gebruiken.

Blijf verder u mening geven AUB ik kan hier veel van leren!:okdan:

Het lijkt me een goed idee om analoge klanken te gaan gebruiken. Maar bedoel je dan ook echt analoog? of samples van analoog?
Het is lastig uit te leggen wat ik bedoel met klankkeuze, het is nogal persoonlijk en van smaak afhankelijk. Toch zijn er artiesten die dit bijzonder goed kunnen en daarmee een groot publiek weten te bereiken. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan Boards of Canada. Ik heb zelf het idee dat sommige mensen meer gericht luisteren op melodie en harmonie en andere mensen meer op de klank. Ik zelf ben erg gericht op sound en klank. Harmonie is zeker niet mijn sterkste kant. Ik vermoed dat als je erg veel op de harmonie let het ook veel moeilijker is om op de sound te letten.

Luister naar veel verschillende muziek en onwikkel je op veel verschillende artistieke vlakken.
 
Geef verder uw mening

Geef verder uw mening

Geef AUB verder uw mening over mijn muziek!
Ik kan daar veel uit leren!

Begin misschien eerst naar Effata te luisteren.


http://www.mp3.com/artist/electron-7
 
Heb naar Effata geluisterd, en zit wel iets in, maar de sounds zijn inderdaad nogal achterhaald. De mix zwalpt een beetje alle kanten op, bijna elk geluidje krijgt panning-effecten mee en dat werkt niet altijd goed. En waar is de bas? Als je dit soort breakbeat-achtige zaken wil maken, moet dat echt wel wat meer bottom hebben, ook als het niet direct om in een club te spelen is.

Maar zeker niet slecht in z'n genre, zoals men al zei, kom eens samen met iemand die goed is in sounddesign/patches maken, en je komt er wel.
 
Verbetering songs

Verbetering songs

Kan er eens iemand een lijstje opstellen over mijn songs,met wat er mis is en kan verbetert worden?
Wie ziet dat zitten?8D

(De songs zitten nog in de mixfase en hou er ook rekening mee dat het
128kb mp3files zijn!!)
:D


http://www.mp3.com/artist/electron-7
 
Back
Top