Pan vertraging

Jake

Stamgast
Lid sinds
24 augustus 2006
Berichten
224
Hallo,

Vaak hoor ik in een rap nummer (Bv Osdorp posse) dat ze de pan Bv op canaal left vertraging heeft.
Ik vind dit een erg vet effect, maar hoe doe ik dit met Cubase, of is er een plugin voor ?

En nog een vraag waarvoor is deEsser ?


Gr Jake
 
Volgens mij bedoel je gewoon een (slapback) delay. Of je bedoeld dat de vocals zijn gedubbeld (2x recorden dus). Plaats anders ff een audio voorbeeldje. :)
 
Origineel geplaatst door Fles
Volgens mij bedoel je gewoon een (slapback) delay. Of je bedoeld dat de vocals zijn gedubbeld (2x recorden dus). Plaats anders ff een audio voorbeeldje. :)



Kan ik niet gewoon 1x recorden en deze track kopiƫren zodat ik 2 dezelfde tracks heb en dan met delay 1 van de twee tracks vertragen en ze dan pannen.

Of moet het anders ?
 
Origineel geplaatst door Jake
Kan ik niet gewoon 1x recorden en deze track kopiƫren zodat ik 2 dezelfde tracks heb en dan met delay 1 van de twee tracks vertragen en ze dan pannen.

Of moet het anders ?

Niets moet!
Maar je hoeft in jou voorbeeld de track niet te kopieren, dan kan je beter vanuit je vocal track naar een 100% wet delay senden en dan de delay links pannen en de vocal track rechts. Bijvoorbeeld..

Een track kopieren of delayen klinkt ook nooit zoals een vocal 2x recorden. Maar beide methodes komen veel voor in vocals. Ga maar eens experimenteren.
 
Back
Top