mv 8800

alex1972

Ingeburgerd
Lid sinds
26 januari 2007
Berichten
62
Locatie
drenthe
hoi,

ik zoek iemand die mij een keer wat wil uitleggen mbt mv 8800,

ben nieuw in het gaan gebruiken v/e sampler..

kan evt wel als tegenbod vast wel iets leuks voor je regelen,

muzikaal gezien dan ( ben turntablist die nu beats wil gaan maken )

wie hellpt me op pad ??

bvd, Alex.
 
Ik heb de MV-8000 gehad en ben nu met de 8800.

Het is eigenlijk een hele studio in een doos. Het is niet zoals een MPC die alleen sampled en sequenced + effecten heeft. In de MV kun je ook je nummers afmixen en heb je 8 audio tracks die handig zijn voor resamplen of vocalen opnemen.
Het werkt gewoon net zo makkelijk als een computer als je een scherm aansluit.

De effecten zijn echt goed in de MV en je hebt ook een ingebouwde Bass-synthesizer in de MV die analoog klinkt.
Je hebt ook al een bult geluiden die al in de MV staan.
De bassen en drums zijn echt heel goed die je erbij krijgt en het is veel. Verder heb je nog keys, brasses die ik eigenlijk nooit gebruik omdat ik mn melodieen van vinyl haal.

De autochop kan ook handig zijn. Hiermee kun je automatisch een sample in stukjes hakken maar je moet wel altijd de stukjes nog een beetje aanpassen om ze vloeiend te laten klinken.

Check de MV videos op rolandus.com en youtube.com
 
MFX zijn gewoon de effecten in de MV. De Bass-Synthesizers vallen ook onder mfx (multi fx)
 
Origineel geplaatst door MB Beatz
MFX zijn gewoon de effecten in de MV. De Bass-Synthesizers vallen ook onder mfx (multi fx)

dat begrijp ik maar hoe klinken ze???..ik las dat ze echt heel goed zijn
 
Ik vind de MFX heel goed. Het is heel handig om je drums op te pompen.
Ook heb ik gehoord dat veel lui de Lo-fi processor gebruiken om het te laten klinken als een 12 bit sampler maar ik zelf gebruik dit effect nooit.

Wat ik wel minder vind is dat je maar 1 MFX tegelijk kan gebruiken dus je zult het moeten resamplen om opnieuw een mfx eroverheen te leggen.

De FX in fruityloops zijn bagger vergeleken met die van de MV.
 
Origineel geplaatst door MB Beatz
Ik vind de MFX heel goed. Het is heel handig om je drums op te pompen.
Ook heb ik gehoord dat veel lui de Lo-fi processor gebruiken om het te laten klinken als een 12 bit sampler maar ik zelf gebruik dit effect nooit.

Wat ik wel minder vind is dat je maar 1 MFX tegelijk kan gebruiken dus je zult het moeten resamplen om opnieuw een mfx eroverheen te leggen.

De FX in fruityloops zijn bagger vergeleken met die van de MV.


Ok..ja dat van die beperkte inzetbaarheid had ik wel verwacht...DSP is natuurlijk beperkt...

Ik zag dat er veel klassieke Roland hardware FX is geimiteerd dus dat trok mijn interesse...

Ik ben aan het overwegen om een MV8800 te kopen..voor de fun..
 
Origineel geplaatst door MB Beatz
Ik heb de MV-8000 gehad en ben nu met de 8800.

Het is eigenlijk een hele studio in een doos. Het is niet zoals een MPC die alleen sampled en sequenced + effecten heeft. In de MV kun je ook je nummers afmixen en heb je 8 audio tracks die handig zijn voor resamplen of vocalen opnemen.
Het werkt gewoon net zo makkelijk als een computer als je een scherm aansluit.

De effecten zijn echt goed in de MV en je hebt ook een ingebouwde Bass-synthesizer in de MV die analoog klinkt.
Je hebt ook al een bult geluiden die al in de MV staan.
De bassen en drums zijn echt heel goed die je erbij krijgt en het is veel. Verder heb je nog keys, brasses die ik eigenlijk nooit gebruik omdat ik mn melodieen van vinyl haal.

De autochop kan ook handig zijn. Hiermee kun je automatisch een sample in stukjes hakken maar je moet wel altijd de stukjes nog een beetje aanpassen om ze vloeiend te laten klinken.

Check de MV videos op rolandus.com en youtube.com



Hallo daar allemaal!!!:)

Ik wil mischien ook een MV aan schaffen.Waar mijn vraag omgaat is de midi,hij heeft 2maal midi out,zijn dat dan ook 2x 16 midi channels(16A+16B net als bij de MPC) of zie ik dat verkeerd?En is de midi net zo strak als een MPC?
Ik heb namelijk mijn hele setup(+/-32midi kanalen van alle instrumenten bij elkaar) aan mijn MPC2500 hangen.
Als ik de MV aanschaf dan wil ik wel met de zelfde setup verdergaan dus de MV vervangt de MPC dan!!!Maar kan hij dat wel aan want de MPC is echt een een strake midi seqencer,nooit problemen met midi gehad.
En dat wil ik ook niet met de MV dan!!!Ik hoop dat ik op deze vraag een antwoord kan krijgen,want ik heb via via gehoord dat hij met de midi niet zo geweldig is kwa strakheid.
 
Ik heb nooit een MPC gehad maar op het MV Nation forum vinden ze de timing net zo goed.
je moet alleen weten hoe je de quantize moet instellen. ik vind de timing prima maar ik heb geen ervaring met andere sequencers.
alleen MPC gebruikers klagen over de timing in de MV maar dat komt vaak doordat ze de MV vaak nog niet goed kennen.

Als je op het mv forum klaagt over de timing wordt je uitgelachen. Volgens hun ligt dat aan je eigen gevoel voor ritme. ze zeggen dat je de manual en videos moet checken om de mv's quantize goed in te stellen voordat je erover klaagt.
Je hebt gewoon meer quantize mogelijkheden op de MV dan op de MPC.

http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?t=8153&highlight=quantize+timing
http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?t=7674&highlight=quantize+timing
http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?t=7656&highlight=quantize+timing
http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?t=3713&highlight=quantize+timing

De MPC staat natuurlijk wel bekend als supersequencer door zn strakke timing.
Maar het werken met muis maakt het fixen van fouten bij sequencen wel heel makkelijk op de mv door de pianoroll.
 
In de MFX zitten ook veel oude FX Space 201 is wel vet apparaten van Roland ingebouwd.
Als je de MV-8800 koopt kun je nieuwe Bass-Synth Presets downloaden waardoor je veel verschillende bassen uit oude synths zoals de TB-303 en JP 8080 krijgt
weet niet hoe jullie ze vinden klinken maar ik weet dat dit klassiekers zijn die nagebootst zijn in de MV-8800 (jammer niet in de 8000).
 
Hier heb ik een beat waarin ik iets van 5 effecten heb gebruikt:

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5410160&q=hi

De bass en drums zaten ook al bij de MV in.

VocalMLT - op de drums
Distortion - op de gitaar
Flanger - op de gitaar een stukje later
Wah Wah - Op de gitaar tegen het eind
LPF - ik heb diezelfde scheurende gitaar die je vanaf het begin hoort gefilterd onder een andere rustigere gitaar riff liggen en heb een stukje over het gefilterde gescratched.

heb hier gewoon de standaard presets gebruikt
misschien goed om een idee te krijgen
 
Bedankt voor je antwoord :)

Maar hoe zit het dan met die 2x midi out,zijn dat er 2x 16 midi kanalen,dus net als bij de MPC in 2groepen dus16a & 16b
in totaal dus 32 midi kanalen.Ik zit niet zo in over de sampler die zal echt wel dik in orde zijn en ook nog vetter zijn als de MPC,maar het gaat bij mij echt om het midi gedeelte.Want als ik niet 2x16 channels heb dan valt hij al af bij mij.
Anders kan ik maar de helft van mijn instrumenten aan sluiten en dat schiet niet echt op dan voor mij.

Ik hoor het wel?;) Groetjes Mark:)
 
Je hebt 16 A, 16 B en 16 R channels voor midi.
Ik weet niet waar de 16 R kanalen voor zijn.
 
Ik heb de E-Mu MP-7 aan mn MV gesloten maar mn MP-7 slaat telkens vast als ik in de MV sequence.
Is mij verteld dat het niet aan de MV ligt maar ik heb nog nooit de tijd genomen om dit uit te vissen.

Ik hoor eigenlijk niemand klagen over het sequencen van andere apparatuur in de MV. Veel mensen gebruiken hem juist daarvoor.
 
Vet vet vet!!!!:) Dan komt hij zeker binnenkort bij mij thuis te staan.Even eerst de MPC verkopen binnen kort en nog even sparen en dan gaat hij besteld worden.Ik kon me haast ook niet voorstellen dat het slecht zou zijn met die midi,maar ja je weet het maar nooit he!!!!Het zal wel een hele omschakeling zijn voor mij,maar dat went wel ik heb dat ding zo door8~

En wat kost die VGA board en die Xtra 8 output board??? Ben wel benieuwd,jij maakt mij heel erg lekker hoor;)

Alvast bedankt!!!! *D
 
mv-8800 komt met de VGA ingebouwd en de VGA's worden niet meer los gemaakt.
Dus koop een MV-8000 met VGA of beter een MV-8800 voor de VGA. Dat is de reden dat ik mn 8000 verkocht en de 8800 kocht voor de VGA-optie.

De 8800 is iets beter dankzij de updates en meer synth presets. Ik vind die nieuwe Synths wel heel vet in de 8800. De 8000 had maar 10 synths.

Maar wat die timing betreft weet ik ook niet of de MPC beter is of niet.
Het zijn alleen nieuwe MV-ers die je hoort klagen over timing en ze komen allemaal van de MPC af. Het instellen van quantize werkt gewoon uitgebreider op de MV volgens de ervaren MV-ers.
Ikzelf sequence vaak gewoon door vakjes in te vullen in drumgrid.

Die MV8-OP 1 kost dacht ik nu in de 300 euro ofzo. Weet ik ook niet wil hem nog wel een keer kopen om 8 tracks door een mixer te halen met effecten en dit via de analog inputs weer terug te laten komen in de MV.
Dit lijkt me wel erg handig om naast die 1 MFX die je hebt nog meer effecten te gaan gebruiken.

Als je in Gelderland zou wonen kon je hem bij me checken?
 
Ho!!!! dat is helemaal vet!!!!Dat die VGA er standaart er in zit:).Maar met midi timing problemen bedoelde ik eigenlijk dat als ik er B.V. 2 synths(of meer) en nog zeg maar 1 drumcomputer en wat andere FX gear via midi samen tegelijk laat lopen,dan was ik bang dat er mischien vertraging in de sequence/track zou komen,dat hij het dus niet bij kan benen met al die apparaten bij mekaar.Waar de MPC dus als een trein loopt!!Ik dacht dat om dat ik hier veel heb gelezen op het forum dat die groove boxen van roland niet zo goed waren met midi extern aansturen,dus dacht ik dat de MV mischien ook dat Kwaaltje had,vandaar dus.:)
 
Nooit wat over gehoord eigenlijk.
Ik merk in ieder geval geen vertraging maar ik heb er ook maar 1 drumcomputer aanhangen.
 
Ivm die timing, als je echt veel polyfonie gebruikt dan gaat de MV niet zoals de MPC voices weg laten maar eerder een keertje stotteren (vooral als die van sequence verandert of als die loop´d) en dus ook niet echt retevet syncen met de rest van je gear.
En het is een Roland en mijn ervaring zegt dat de Roland sequencers niet strak zijn. Vooral de MC-reeks dan, incl de nieuwste modellen. Ik wil hier de pret niet bederven maar Akai´s zijn strakker :walker:
 
ik heb geen ervaring met de MPCs volgens mij is de MV gewoon een hele strakke sequencer.

ik heb eigenlijk nog nooit in een jaar tijd mn MV horen stotteren maar gebruik ook maar weinig midi berichten tegelijk.
Jammer dat er nog maar zo weinig MV gebruikers zijn in NL.

Ik ben nog redelijk nieuw in beats dus je moet het navragen aan iemand die beiden heeft.

check deze ook

http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?t=9095
 
Back
Top