Goede digitale piano, goed klavier, weinig klanken!

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Ik loop al een tijd met het idee een digitale piano aan te gaan schaffen en ik denk dat het er toch eens van moet gaan komen.

Even op een rijtje wat ik graag zou willen:
- Piano in meubelversie, dus met mooi onderstel, omdat dat mooi is en ik van die lelijke kruisstandaards af wil in m'n studio.
- Goed klavier, moet lekker spelen, niet al te zwaar, maar dat is natuurlijk vrij persoonlijk.
- Bovenop moet genoeg ruimte zijn om er bv. een Yamaha CS2x op te leggen.
- Het liefst zo weinig mogelijk klanken of géén klanken, alleen maar midi, want het wordt toch een masterkeyboard.
- Niet tè duur, ik denk dat er op de mogelijkheden namelijk een hoop geld bespaard kan worden.

Nu mijn vraag:
Bestaat zoiets als een mooie meubelpiano (zoals de Roland HP-2), maar dan zonder geluiden, dus puur een aanstuur keyboard (zoals de Roland A-80 bv.) voor een niet al te hoge prijs (tussen 500 en 1000 euro). Hoeft geen Roland te zijn natuurlijk.

En:
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten voor ik tot deze aanschaf over ga?
 
Als je geen geluiden wilt, maar wel een mooi piano uiterlijk, zul je zelf aan het zagen moeten vrees ik.
 
Hmm...

Kwam net in mijn speurtocht nog wel deze digitale piano tegen... Prima prijs, maar bestaat dit niet zonder geluiden en functies zoals metronoom e.d. die ik toch niet gebruik?

Wat zijn jullie ervaringen trouwens wat betreft klavieren... Yamaha, Roland, Korg, GEM, andere???
 
Je hebt digitale piano's van Medeli die erg betaalbaar zijn, of het lekker speelt en of jij ze mooi vind en of de kwaliteit een beetje goed is, geen idee (ik heb er nog nooit één in het echt gezien). ik weet ook niet of ze als masterkeyboard zijn te gebruiken

Alleen masterkeyboards in een piano kast, die heb ik nog nooit gezien!

http://www.medeli.com.hk/products/dp/index.html

Groetjes van Rudo
 
Wild idee hoor, maar op marktplaats staan vaak oude piano's voor een paar euro, of zelfs helemaal gratis. Je zou kunnen overwegen zo'n ding ergens op te halen en er zelf een masterkeyboard in the bouwen? Ziet er wel authentiek uit :D
 
Haha, ja wel een leuk idee, maar niet echt voor in de studio.

Het hoeft er niet super autentiek uit te zien, als het maar een meubelmodel is, waar ik een keyboardje bovenop kan leggen (bij een oude piano zou dat veel te hoog zijn...)
 
voor het kruisstandaardgedeelte; zou een Z-stand voldoening geven,:P
 
Origineel geplaatst door onzefree
voor het kruisstandaardgedeelte; zou een Z-stand voldoening geven,:P

Hehe.. nee ook niet... ik wil gewoon echt van al die lelijke metalen stands af, vandaar dat ik een meubelmodel piano toch echt het mooist vind.

Heb trouwens net nog een leuke gevonden bij feedback
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Hehe.. nee ook niet... ik wil gewoon echt van al die lelijke metalen stands af, vandaar dat ik een meubelmodel piano toch echt het mooist vind.

Heb trouwens net nog een leuke gevonden bij feedback

of een gordijntje onder de keys :L .

Neen, er zijn wel enkele digital piano's, een vriendin van mij heeft er eentje zonder eigen luidsprekers dacht ik, ik zal eens horen want het juiste type weet ik niet meer ;) .

Dat was toch wat je zocht hé?
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Prima prijs, maar bestaat dit niet zonder geluiden en functies zoals metronoom e.d. die ik toch niet gebruik?

Denk je dat je daar echt zoveel extra voor moet betalen, dan? ;)

Serieus, dat scheelt niks.

Wat klavieren betreft; van wat ik begrepen heb heeft Yamaha vaak de wat zwaardere aanslag; maar dat is erg persoonlijk. Er zit weinig anders op dan 't eens uit te proberen ben ik bang.
 
Origineel geplaatst door onzefree
Neen, er zijn wel enkele digital piano's, een vriendin van mij heeft er eentje zonder eigen luidsprekers dacht ik, ik zal eens horen want het juiste type weet ik niet meer ;) .

Dat was toch wat je zocht hé?

Precies, als het om een meubelmodel gaat wel ja!

Ben net even naar de plaatselijke muziekinstrumentenzaak gegaan om te kijken en daar hadden ze een leuke aanbieding van een Yamaha CLP-115 voor 899 euro!
 
Back
Top