stage piano roland

jeetn

Stamgast
Lid sinds
2 juli 2006
Berichten
473
Locatie
belgie
IK vroeg mij af waar nu het verschil ergens zit bij de verschillende stage piano's van roland.

specifiek tussen de fp-4,fp-7 en de rd 300sx
 
Even in de specificaties duiken; ga naar www.rolandus.com, registreer, en lees de handleidingen. Achterin staan de specs. Je krijg geen spam en ze hoeven geen details te weten :).

Verschil zit 'm voornameiljk in het toetsenbord (graded of regulier gewogen), aantal mogelijke presets (6 > ???), effecten (bescheiden reverb of de hele COSM-zwik) en uitbreidingsmogelijkheden (SRX-kaarten) alsmede de sequencer (aantal noten).
 
IK heb al wat op de site van roland rondgesnift!Wat mij het wat moeilijk maakt is de termen in het engels enz die ik niet begrijp.

De bedoeling is gewoon om uit de 3 dat ik opnoemde de zo natuurlijkst mogelijke klavier te hebben van een piano.

Dan komt gewoon de klank erbij en de rest maakt dan niet uit...
 
Origineel geplaatst door jeetn
IK heb al wat op de site van roland rondgesnift!Wat mij het wat moeilijk maakt is de termen in het engels enz die ik niet begrijp.

De bedoeling is gewoon om uit de 3 dat ik opnoemde de zo natuurlijkst mogelijke klavier te hebben van een piano.

Dan komt gewoon de klank erbij en de rest maakt dan niet uit...

Toetsaanslag vind ik zelf een gevalletje van 'smaak', iets wat je even gevoeld moet hebben. Bij de keuze van een digitale piano vond ik dat ook een belangrijke afweging, belangrijk genoeg om juist niet voor Roland (de 170/300/700) te kiezen.
Yamaha's graded hammer toetsenbord op de P-serie vind ik veel natuurlijker, maar nogmaals, dat zal ook met smaak te maken hebben. ;)

De FP serie ken ik verder niet zo, maar ik zou ze allemaal eens lekker onder handen nemen!
 
Back
Top