Beste soundmodule als uitbreiding van stage piano?

Goede suggestie. Kan daar ook een SRX expansion in, want die piano kaart is erg goed (zit in mijn XV-5080)
Passen twee srx kaarten in de XV 2020 en de originele vintage sr jv patches zijn er ook voor beschikbaar, staan op die oranje cd rom die er oorspronkelijk bij zat.
 
Een extra expansion card zit er voor mijn budget niet in, aangezien deze vaak duurder dan de module zelf zijn en ik dan liever in een nieuwe stagepiano investeer.

Wat raden jullie aan als je alleen naar de module kijkt, de XV-2020 of JV-1010? Zijn namelijk even duur op marktplaats.
Hmm, ik geloof niet dat die SRX Piano expansion (veel) duurder hoeft te zijn dan de SR-JV piano-expansion. Volgens mij heb ik er destijds ook zo'n 150eu voor betaald, al is dat wel een paar jaar terug. Als het je om realistische klanken te doen is, topt de XV-range sowieso de JV's wel.
 
Wellicht is dit ook interessant, wel een iets hogere prijsklasse, op youtube is er het een en ander te vinden.
 

MB Music PRO.DX

Sound Module 320 Sounds, 19 Drum Kits, 16-Part multitimbral, 256-Voice polyphony, GM2-Compatible, DSP effect (reverb & multi-effects), Insert effects (tremolo, phaser, chorus, distortion, rotary), USB-Powered, 1.3 " OLED-Display, Connections: Power...
www.thomann.de
www.thomann.de
Klinkt goed, alleen inderdaad iets in de hoge prijsklasse.

Ik ben uiteindelijk voor zowel de Roland JV-1010 als de XV-2020 gegaan. Kan ik er altijd weer één verkopen...

Bedankt iig iedereen voor de adviezen!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
De JV's hebben allemaal mono pianosamples.
Als je echt goede pianoklanken wilt in een half-rack formaat is de GEM RP-X de allerbeste.
 
Een mono sample klinkt altijd minder overtuigend dan een stereo sample.
De Gem RP-X is echt heel goed. Beluister dit maar eens:
 
Ik heb daar ook naar gezocht en er kwamen resultaten voorbij. Maar na de aanschaf van een Roland Fantom-7 was het niet meer nodig.
De RP-X is wel erg goed. Beter dan menige stagepiano. En je krijgt er nog mooie strings en choirsounds bij cadeau. Zet een zoekopdracht uit op Marktplaats en er zal een een exemplaar voorbijkomen.
 
Stereo piano's zijn altijd beter dan mono piano's. Een simpele Yamaha P50m klinkt vele malen beter dan een Roland JV piano. Een Alesis NanoPiano klinkt beter dan een Yamaha P50m en een Korg SG-Rack klinkt weer beter dan een NanoPiano. maar die is iets groter.
 
Back
Top