Beste soundmodule als uitbreiding van stage piano?

Na zowel de JV-1010 als de XV-2020 in huis te hebben kan ik concluderen dat de XV-2020 een terechte opvolger is van JV-1010. De patches klinken door de stereo sound een stuk realistischer.

Nu weet ik nog niet of de XV-2020, nou echt aan al mijn punten voldoet. De patches klinken goed, maar vergeleken met een pianoteq 8 is er natuurlijk nog wel een groot verschil.
Ik zag een advertentie voorbij komen van een mc-101 en ben toch ook wel benieuwd of deze een grote step up is als soundmodule vergeleken met de eerder genoemde modules.

Vooral synth sounds zijn hierin natuurlijk meer uitgebreid, maar hoe zit het met de rhodes/grand/cp sounds?
 
Denk dat dar een achteruit gang zal zijn...
Wat denk je van een kleine Yama reface CP als alternatief als module?
 
Wat dacht je van Zynthian, daar kun je ook Pianoteq op draaien. Of alleen een raspberry pi met soundcard schijnt ook te kunnen.
(Ik heb nog een Zynthian liggen mocht je eens willen testen)
 
wat je ook kunt doen is pianoteq gebruiken op een wat recentere IPAD, je hebt al een Ipad en dat werkt echt perfect in combinatie met een goed master keyboard. Ik vind het echt ideaal om al die Grand Pianos overal tot mijn beschikking te hebben en met 1 usb-c hub (in mijn geval een ipad pro) overal te kunnen gebruiken. Je kunt de demo versie daarvan in de app store downloaden.

En als je al pianoteq hebt op je computer dan kun je de licentie daarvan gratis ook activeren op een ipad.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Ik heb enkele Roland soundmodules gehad, inclusief Sonic Cell, SD-50, MC-101. Ze hebben hun charme, en kunnen handig zijn in live-situaties. Ze zijn uitstekend voor een grote variƫteit aan geluiden, maar wil je serieus piano of Rhodes of Wurlitzer spelen dan is het niet aan te raden. (Ik was het dan ook niet eens met de adviezen hier, maar iedereen heeft andere voorkeuren. :))

Ik zou voor Pianoteq op iOS gaan - ben zelf begonnen met Pianoteq op een Zynthian zoals hierboven ook genoemd, maar vind een iPhone eigenlijk net zo handig, dus die Zynthian doet niks meer hier.

Wil je een goede standalone module en niet zo'n Zynthian, dan zou ik nog steeds de GSI Gemini aanraden. Het kost je 900 euro, wellicht even sparen, maar alles is afgedekt. Piano's zijn goed (maar niet de allerbeste), maar vooral de Rhodes, Wulitzer, Hammond, Mellotron, Clavinet, en CP70 zijn onovertroffen. Met de rd-150 heb je ook een fatsoenlijk klavier dat recht doet aan de sounds.
 
Wat denk je van een kleine Yama reface CP als alternatief als module?
Heeft fantastische sounds maar de manier waarop je de ac piano activeert (dmv tussen de andere presets in te gaan zitten met de knop) knap ik toch op af.

Ik heb nog een Zynthian liggen mocht je eens willen testen
Bedankt voor het aanbod! Denk alleen dat het mij zoals @pip zegt het toch makkelijker lijkt met een iPad.

zou ik nog steeds de GSI Gemini aanraden
Klinkt erg goed maar voor die prijs zou ik toch eerder voor een Nord (electro) gaan, alleen is het klavier dan wel minder.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Back
Top