en de volgende synth...

De driehoek speakers-luisterpositie lijkt me de juiste verhoudingen te hebben. Uiteraard moet je wel nearfield monitors hebben als je er dicht op wilt zitten en toch de correcte klank. En als ik de foto bekijk lijken de planken (van de LCD monitors enzo) net buiten de afstraalkegel te liggen, dus storen die verder ook niet.
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
De driehoek speakers-luisterpositie lijkt me de juiste verhoudingen te hebben. Uiteraard moet je wel nearfield monitors hebben als je er dicht op wilt zitten en toch de correcte klank. En als ik de foto bekijk lijken de planken (van de LCD monitors enzo) net buiten de afstraalkegel te liggen, dus storen die verder ook niet.

Dat zeg ik, die staan *precies* volgens de specificaties. :)
 
Origineel geplaatst door HEXAGON
de planken die je gebruikt zijn te dun,er zijn er al doorgebogen,en als de anderen het nog niet zijn ,zullen ze zeker en vast,wat lelijk gaat worden in de toekomst...

Oh, en dat is optisch bedrog door de camera. De planken zijn *kaars*recht, en zeker niet te dun. Bovendien staan er nog poten onder he?
 
Origineel geplaatst door SCD
Dat zeg ik, die staan *precies* volgens de specificaties. :)

Als ik het nu nog eens bekijk...staat je mengpaneel niet een beetje in de weg van de midlaag units?

Nuja om dat op te lossen moet je mengpaneel omlaag (zie ik praktisch niet zitten in dat meubel) of je monitors omhoog (en dan zit de tweeter niet meer op oorhoogte), dus ik denk dat het moeilijk anders kan daar.
 
Origineel geplaatst door SCD
Nee hoor, die staan precies volgens de specificaties van de fabrikant.

de hoek is mischien ok,maar ik denk dat ze te dicht (lees niet ver genoeg naar achter) staan,zeker als je bij luidere volumes gaat luisteren ,daar ben ik vrij zeker van...in de veronderstelling als je voor je mengpaneel zit om te mixen,allesinds.

Trouwens,volgens de diepte en groote van de case,lijkt het mij om midfields te gaan en geen nearfileds,dan is het zeker zo..
 
Ik veronderstel dat het nearfields zijn, dan is dat toch geen probleem? De afstand lijkt me nog minstens een meter tot de oren (die komen niet tot boven het toetsenbord, veronderstel ik).

Meer nog, als ze een basreflex achteraan zouden hebben, zou de klank zelfs slechter worden als je ze meer naar achter (dichter tegen de muur dus) plaatst.
 
Haha! Zal ik thuis de instructie van Dynaudio even scannen? Deze speakers staan EXACT zoals ze moeten staan. Er staat ook niks in de weg. De afstand achter de speakers is goed. De hoogte is goed. Ze staan helemaal vrij. De standaards staan op spikes. Ik zit er ver genoeg vandaan, en er staat niks in de weg.

Kom rustig een keertje luisteren :)
 
Het zijn officieel nearfields trouwens, maar Dynaudio adverteerde ze ook als midfields.

De enige verbetering die ik nog kan bedenken is een grotere ruimte.... :D
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000


Meer nog, als ze een basreflex achteraan zouden hebben, zou de klank zelfs slechter worden als je ze meer naar achter (dichter tegen de muur dus) plaatst.

de bedoeling is zeker niet om ze verder tegen de wand gaan plaatsen (in tegendeel),maar verder van de luisterpositie.

gezien ze gebruikt kunnen worden als midfield,wil ondermeer zeggen dat ze luid genoeg gaan en dan is deze luisterpositie (bij hoger geluidsniveau ) gegarandeert slecht,zeker als je wil afmixen (vergelijken hoog/laag niveau) met een dus iets hoger volume.

Je zal dan merken dat je teveel medium en hoog in je face krijgt en automatisch zal je dan om de bassen beter te horen je stoel moeten naar achter schuiven een 50a60 cm.


Test het maar...

Eeh ja,en zoals nicolas vermelde ,de mixer is zeker een obstructie..
 
en er staat niks in de weg.

De mixer lijkt me toch echt wel in de afstraalkegel van de midlaag te staan. De plank waar hij op staat ook, dus daar krijg je ook een reflectie van. Over de mok, agenda (?) en andere spulletjes spreek ik me niet uit, ik veronderstel dat je die daar niet altijd zet :).
 
Niets ten nadele van de topicstarter, maar ik vind het wel grappig dat er nu enorm wordt gekeken naar de speakerpositie (ok, niet onbelangrijk) maar dat er in hetzelfde kader niemand nadenkt over akoestische aanpassingen die verder gaan dan plaatjes noppenschuim tegen de muur.

Origineel geplaatst door SCD
De enige verbetering die ik nog kan bedenken is een grotere ruimte.... :D

Sorry, Boele, voor de betrekkelijke offtopic, maar heb je wel eens een sweepje gemaakt van je studio om te kijken hoe de totale room response is? Ik begrijp heus dat je dik tevreden bent in je nieuwe studio (en met recht, wie zou dat niet zijn met zo'n mooi hokkie...) maar het zou je nog kunnen verbazen wat je met een paar eenvoudige akoestische ingrepen (cornertraps, om maar eens wat te noemen) kan verbeteren.
Geloof me, I've been there! ;)
 
Geeft niks Hanz, commentaar is altijd goed!

Tuurlijk kan er nog VEEL meer verbeterd worden, maar ik ben hobbyist, geen professional. Voor mijn maatstaven heb ik het tiptop voor elkaar.

Een "sweep" maken voor de "total response" gaat boven mijn pet. Leg uit!

"Cornertraps"? Ga door? Jij wil zeker OOK een keertje komen eten hier? :D
 
Origineel geplaatst door SCD
Geeft niks Hanz, commentaar is altijd goed!

OK, graag gedaan! :D

Tuurlijk kan er nog VEEL meer verbeterd worden, maar ik ben hobbyist, geen professional. Voor mijn maatstaven heb ik het tiptop voor elkaar.

Zeker weten. Aan de andere kant geloof ik altijd in een zekere 'balans'...
Prachtige synths, goeie monitors en ditto versterking; dat geeft aan dat je iemand bent die kwaliteit weet te waarderen.
Aan de andere kant denk ik dat er akoestisch nog best wat te doen valt in je studio, en zeker als je weet wat een verschil dat kan maken. Het leuke is, dat kan zelfs relatief eenvoudig met wat DIY inspanning (daar ben je toch al niet vies van toch?). Geloof me, dan heb je het over een kostenplaatje dat ver onder het verschil tussen een Behringer en een Quad versterker ligt, maar waarvan het resultaat een factor 10 hoger is.

Een "sweep" maken voor de "total response" gaat boven mijn pet. Leg uit!
"Cornertraps"? Ga door? Jij wil zeker OOK een keertje komen eten hier? :D

Wil ik zeker wel... :D Het geheel helemaal uitschrijven, dat is een tikje offtopic hier, en in andere topics nogal uitgebreid aan de orde geweest. Weet je wat? We spreken wel even wat af via PB, ofzo? :)
 
Origineel geplaatst door Hanz

Wil ik zeker wel... :D Het geheel helemaal uitschrijven, dat is een tikje offtopic hier, en in andere topics nogal uitgebreid aan de orde geweest. Weet je wat? We spreken wel even wat af via PB, ofzo? :)

Prima!
 
Bericht door een moderator:
....en nu weer over die mooie Oberheim graag :)
 
Origineel geplaatst door SCD


"Cornertraps"? Ga door? Jij wil zeker OOK een keertje komen eten hier? :D

Ja!,ik heb er ook,wereld van verschil !

ok ontopic---> mooi blauw die obersynth zeg :D
 
Origineel geplaatst door SCD
Jupiter 6 (te logeren), Yamaha CS-40M (te logeren)
Waldorf WAVE, Yamaha CS-60, Korg PS-3100

boele \wat vindtje vd cs 40m ,...
sukkie txt hieruit ; http://www.dancetech.com/aa_dt_new/hardware/item.cfm?threadid=176&lang=0

The VCF is a multimode filter, and it switches from LoPass, BandPass, and HiPass, with a dedicated control for cutoff and resonance - You get a Pitch & Mod Wheel, and the Mod' Wheel can switched to select either VCO or VCF to modulate. Also the CS40M has separate CV & trigger outs for each voice and CV inputs for portamento, sustain, brilliance, volume and filter. - It also has high, low, and balanced outputs.

Never used this synth, but the CS30 was a big hit with 808 state a while back... dunno if they still use it - The CS's are cool well built robust units generaly, the filters are hard if you like, to my ears harder than korg filters giving them an aggressive edge if needed - comments please people if you use one.....


de spec,s van de cs20/40 m ontlopen ekaar niet so en ik vondt t best een leuk synthje
denk dat de cs40 iest meer oplevert [wat de cs40 meer kan ,...?]
ik heb zelf een cs20 m gehad [verkocht aan sms303 voor d8 ik 250 eu
best koopje denkik voor een 2 vco multimode :Z [beetje duf filter maaar ] en 8 geheugen
geloof dat dit nogal revolutionair was toen 8 plaatsen ,..net as met de obie 1

iig vraagt ik dit omdat je ook een cs 30 heb ik vindt / vondt deze veel organisher ...breder [niet zozeer qa MODULATIE ,..MAAR KLANK BEREIK FILTERS VEEL BREDER OSCILATORS EN ...T GEHELE GELUIDS PAD KOMT VEEL BREDER over tov de cs20/40 ...denkik

vindt u ook ...:doei:

http://createdigitalmusic.com/2007/...ular-reset-and-little-phatty-stage-preset-70/
filmpie cs20

en artikel ps3300
 
De CS-40 heeft wel wat raakvlakken met de CS-30, maar biedt toch een aantal andere mogelijkheden plus natuurlijk geheugens! Zo heb je daadwerkelijk twee complete mono synths, ook apart aan te sturen met CV/gate. De ringmodulator is ook helemaal te gek en neigt meer naar de CS50/60/80 serie. Gewoon OOK een aparte bak :D
 
Back
Top