Vraag over: DAWless setup - (kleine) 'automated' mixer opties voor return signaal van externe synths

Hey @MPCman, lees ik correct in een oude post (Rack mixers, veel line inputs) dat jij een Behringer XR18 hebt? Wellicht een beetje overkill voor mij, maar doet dat ding in de basis niet exact wat ik wil met USB/midi? (zie ook mijn post hier direct boven) Ben ff nieuwsgierig.
Ik heb idd een XR18, volgens mij zijn alle faders midi CC's dus dan zou het idd doen wat jij wilt (kan geen kwaad om te dubbel checken). Het is een vrij uitgebreide mixer, dus het lijkt me dat je er alsnog een tablet of PC naast wil om meer controle te hebben.

Volgens mij zijn er nog 2 andere modellen, als ik me niet vergis de XR12 en XR16. Volgens mij werken deze niet als USB audio device en de XR18 wel. Vanaf je MPC kan je dus als je wilt 18 kanalen audio op losse kanalen de mixer insturen. Of juist meerdere synths op losse kanalen tegelijk als audio track opnemen. Ik gebruik 'm momenteel zelf hoofdzakelijk als audio device zodat ik 6 analoge outs van de MPC in een analoge tafel kan prikken. Ook overkill en ik sluit niet uit dat ik 'm op termijn door een simpelere interface vervang (of een MPC-X koop die standaard meer outs heeft).
 
(Had ik je vraag toch goed begrepen ;) ) Als je sequencer midi cc uit stuurt , kan dat zeker met de bluebox . Alle functies (dus ook de faders ) hebben een midi learn optie, zodat je ze kunt aansturen met een sequencer of controller .
 
@Gein Nice, dan wordt het inderdaad een interessante optie :)
@MPCman De USB zou mij hooguit voor de midi interessant lijken, dus niet voor audio, die doe ik analoog met kabeltjes :) Die XR12 en 16 hebben zo te zien ook DIN poorten, en ik heb inmiddels in de online handleiding de midi-implementation charts gezien, dus al met al (ook met de info van Gein) gaan we langzaam aan de goede richting op ;)

Thanks.
 
Presonus studiolive 16.0.2 mixers kunnen dat ,wel wat prijzig maar misschien kan je een oud model 2e hands vinden
 
Thanks Danny!
Ik heb m'n MPC al een paar jaar in huis, maar heb pas sinds enkele weken de mentale rust om er werkelijk wat mee te doen (da's een persoonlijk verhaal, heb ik in een andere thread al eens wat meer over verteld) dus voor mij is het ook vrij nieuw allemaal. En wat zit ik te kloten zeg. Af en toe frustrerend, maar als ik een vrije avond of dag heb zoals vandaag, dan ook wel heel leuk.

Zowel bij m'n X-station als Summit zijn de fysieke main-volumeknoppen op de synths niet gekoppeld aan een CC, anders had ik die -zoals jij ook al suggereerde- wel in de midi-monitor voorbij zien komen :)
However, door Kobuz z'n opmerking ben ik toch maar eens wat beter naar de CC-lijsten van de manuals gaan kijken. Voor de X-station zou cc 7 een 'volume MSB' voor 'part volume' zijn, een (Q-link) koppeling naar CC07 doet echter niks. Een CC in de lijst zonder MSB indicatie, zoals 105 voor filter cutoff werkt verder prima. Ik vermoed dat het ergens in die MSB-aanduiding zit, maar hoe ik dat moet regelen in de MPC probeer ik nog te ontdekken. Tot nu toe heb ik de MSB en LSB-termen en instellingen alleen in de MIDI-program (in betreffende track) gezien voor het instellen van de Program Change.

En dan belanden we bij de NRPN, want de Summit wil voor het patch-volume een setting 0:41 aangewezen hebben. Hoe dat moet is me nog een raadsel en ook daar moet ik nog in duiken, want dat is voor de MPC blijkbaar nog niet zo voordehandliggend. Weet jij daar misschien wat meer over?

ps: Dit is btw zo langzamerhand een heel andere thread aan het worden :D

Ondertussen ben ik er zelf ook achter gekomen dat een MPC niet zo eenvoudig is dan ik gehoopt had :D maar met die wetenschap ben jij weinig natuurlijk.

Maar misschien geraak je er wel uit via dit onderstaand filmpje. Eerste deel over de control changes, tweede over nrpn´s en externe controllers.

YOUTUBE: MPC met CC´s en NRPN´s

Succes :okdan:
 
Ondertussen ben ik er zelf ook achter gekomen dat een MPC niet zo eenvoudig is dan ik gehoopt had :D maar met die wetenschap ben jij weinig natuurlijk.

Maar misschien geraak je er wel uit via dit onderstaand filmpje. Eerste deel over de control changes, tweede over nrpn´s en externe controllers.

YOUTUBE: MPC met CC´s en NRPN´s

Succes :okdan:

Hoe meer je 'm begint door te krijgen, hoe leuker het wordt, ervaar ik inmiddels :) Filmpje had ik al gezien idd, dank je. Hoe hij daar de NRPN realiseert, door middel van externe software een signaal te creeëren om die vervolgens in de list-editor aan te passen, vind ik een te omslachtige workaround. En ik wil van externe software af. Ben inmiddels wel wat verder en ik denk dat er met de midi-settings wel wat te programmeren is (CC06,32,98 en 99 hebben hiermee te maken) maar hoe dat precies moet, daar hoop ik vanavond verder mee te komen. Nu nog ff verder met wat kantoorwerk ;)
 
Totaal niet nuttig want je vindt ze nergerns: HÖF Automix HF-16, CAD megamix etc. geautomatiseerde vca systemen in rack formaat.

Ik denk dat de behringer xr18/midas mr18 de beste opties zijn voor wat jij zoekt, maar ik kan mij niet voorstellen dat je geen volume control hebt. Ik zou nog opten voor een Tascam model 12 omdat je die gelijk aan je mpc kan hangen via usb.

cc07 zal werken voor een aparaat in single mode (global setting), werkt dat niet dan zit je wss in multimode.
 
Back
Top