en de volgende synth...

Tsjonge, het houdt ook nooit op met jou. Jupiter 8? Zijn er prijzen te winnen bij deze quiz?
 
Ik kon hem eigenlijk niet betalen, maar de prijs was ZO vriendelijk dat ik wel even twee maanden wat minder op brood doe...

Dat 12 dB filter :{ :{ :{
 

Attachments

  • dscf0086.jpg
    dscf0086.jpg
    150,5 KB · Bekeken: 60
midi, 8 stemmen, 120 geheugenplaatsen. Hij heeft een beetje krassen etc., die 120 geheugens krijg je nooit vol met unieke sounds, zo breed is ie niet, maar WAT ie doet, doet ie MEER dan goed. Kolere... 8)

En nee, het is niet die van Hans. :D
 
Origineel geplaatst door chilistein
ppg

Daar zat ik op te wachten. Getruukt door de voicepanning he? }:|
 
Dit moet je Wave toch ook wel kunnen?
 
Nee, dan schat je me te hoog in.
Ik heb gewoon gekeken naar je nieuwste studio update en tussen al die Tangerine Dream posters zag ik daarbij ik de PPG niet staan.
Wave leek mij ook waarschijnlijk, maar die had je kennelijk al :D

Ik heb nog nooit (bewust) een PPG gehoord maar wat ik hoorde is wel wat ik mij voorstel bij een PPG.
Heel "airy" vector synth/D-50/jaren tachtig achtig.

Ik heb ook nog nooit (bewust) die Oberheim gehoord (behoudens wellicht Jump).
Maar wat ik hoorde was zeker NIET wat ik mij bij een dergelijke bak zou voorstellen.
Naar aanleiding van presets names etc. (en Jump !) staat Oberheim voor mij zo'n beetje synoniem met brede swooshy brass stabs.
Leuk om te horen dat je met een relatief "klassieke" synthlayout (als ik mij niet vergis in de specs) toch totaal onverwachte sounds kan maken.
Gefeliciteerd man, en bedankt voor de snippet.

Wees niet geremd om er meer op het forum te slingeren !
 
Origineel geplaatst door fuse
Dit moet je Wave toch ook wel kunnen?

Oh, vast wel. Maar op de OB-Xa wordt je naar dit soort sounds toegetrokken, op de WAVE naar hele andere... 8)
 
Origineel geplaatst door chilistein
Nee, dan schat je me te hoog in.
Ik heb gewoon gekeken naar je nieuwste studio update en tussen al die Tangerine Dream posters zag ik daarbij ik de PPG niet staan.
Wave leek mij ook waarschijnlijk, maar die had je kennelijk al :D

Ik heb nog nooit (bewust) een PPG gehoord maar wat ik hoorde is wel wat ik mij voorstel bij een PPG.
Heel "airy" vector synth/D-50/jaren tachtig achtig.

Ik heb ook nog nooit (bewust) die Oberheim gehoord (behoudens wellicht Jump).
Maar wat ik hoorde was zeker NIET wat ik mij bij een dergelijke bak zou voorstellen.
Naar aanleiding van presets names etc. (en Jump !) staat Oberheim voor mij zo'n beetje synoniem met brede swooshy brass stabs.
Leuk om te horen dat je met een relatief "klassieke" synthlayout (als ik mij niet vergis in de specs) toch totaal onverwachte sounds kan maken.
Gefeliciteerd man, en bedankt voor de snippet.

Wees niet geremd om er meer op het forum te slingeren !

Ja, Tangerine Dream... :engel: Toevallig staat hier WEL een PPG 2.2 (te logeren), maar die klinkt niet zoals jij beschrijft. Die is veel bruter, digitaler, ondanks de analoge filters. Ook die zal ik eens uitgebreid gaan beschrijven, zoals ik met de PS-3100 heb gedaan in de vintage sectie. De PPG is ook een intrigerende bak hoor. Het is leuk om te doen, zo'n beschrijving, en ik leer de synth daardoor ook goed kennen :geslaagd:

Oberheim stond bij mij ook voor "brass" en "jump" maar inmiddels weet ik wel beter :D

De PPG heeft ook die voice verdeling over links en rechts, net als de Oberheim, vandaar.
 
hey Boele als je tijd heb kan je een paar demos van die PPG maken (vooral percusieve,en in het lage ben ik beniewd,Klokken ,bel,etc...)?

BTW,mooie sound die oberblitz,maar kan je dat ook niet met een Nexus op PC...? :o:
 
... checkt naast zich...

Hee, da's niet de mijne! :o:
Toch een mooie bak, hè Boele!
 
Origineel geplaatst door HEXAGON
hey Boele als je tijd heb kan je een paar demos van die PPG maken (vooral percusieve,en in het lage ben ik beniewd,Klokken ,bel,etc...)?

BTW,mooie sound die oberblitz,maar kan je dat ook niet met een Nexus op PC...? :o:

Dat wil ik wel een keer doen Steve. Nexus op PC? Dat is DUBBEL vloeken hoor!!
 
Origineel geplaatst door Hanz
... checkt naast zich...

Hee, da's niet de mijne! :o:
Toch een mooie bak, hè Boele!

Sorry Hans, deze komt van een vriend van mij voor een dieto prijs. Vandaar. Ik had hem ook nooit gekocht als ie hier al niet stond (op doorreis na een reparatie) en ik hem GOED ben uit gaan proberen. Ik had een HEEL andere kijk op dat ding.
Gek hoe je je laat leiden door aanblik (ik blijf hem foei lelijk vinden) en wat je erover leest.
 
Bizar, ik vind 'm juist héél mooi. Dat 'vliegdekschip' achtige oppervlak, die kleurstelling, de knoppen, de houten zijkanten... hmm... :)

Maar hee, waar ik wel benieuwd naar ben, hoe doet zo'n OBXa het nou vergeleken met je Memorymoog? Heb je daar niet de meeste overlap mee, gezien de ongeveer gelijke architectuur en basiscomponenten?
 
Wat een mooie sound zeg, die mp3!! Nee, dit zie ik de WAVE toch niet zo doen hoor... die zal digitaler klinken, minder diepte, andere filtering ook...
 
Origineel geplaatst door Hanz
Bizar, ik vind 'm juist héél mooi. Dat 'vliegdekschip' achtige oppervlak, die kleurstelling, de knoppen, de houten zijkanten... hmm... :)

Maar hee, waar ik wel benieuwd naar ben, hoe doet zo'n OBXa het nou vergeleken met je Memorymoog? Heb je daar niet de meeste overlap mee, gezien de ongeveer gelijke architectuur en basiscomponenten?

Ik vind hem rommelig. Die witte letters op die blauwe strepen. Veel te druk. En de knoppen hadden een ander kleurtje moeten hebben.

ONvergelijkbaar, de OB en de MM! Anders klinkende oscillatoren, HEEL ander filter, HEEL andere envelope curves. Echt NIET te vergelijken. Dat vind ik nou weer bizar, dat je dat denkt ;)
 
Origineel geplaatst door Hazes
de oberheim van Hanz?

Dat was nou ook het eerste dat in mij opkwam. Dat het inderdaad om een Oberheim gaat is ofwel toeval, of het betekent dat ik me toch dringend ook eens met wat andere dingen bezig moet gaan houden :D

Zeer mooie sound, SCD. Erg sfeervol. En volgens mij heb jij inmiddels een aardige verzameling topsynths :okdan:

(ik denk dat Hanz die van hem nu ook wel snel kwijtraakt ;) )
 
Back
Top