Maak een stukje hiphop

Sommige HipHop classics zouden zonder synths zelfs onmogelijk geweest zijn, dus ik ben niet per definitie tegen het gebruik van synths in HipHop. Maar net als bij samplers gaat het erom wat je ermee doet en hoe je het laat klinken.

Ik zet Black Mafia Life van Above The Law nog maar eens op. 8)
 
Tjsa, deze discussie kunnen inderdaad maar beter stoppen. Die beat waaraan ik een centje heb verdient (als je je een beetje begeeft in de lokale scene loopt dat aardig) was te groot om te uploaden, ik had het dus niet over die sample-beat. Dat ik niet alle kneepjes van het samplen beheers snap ik ook wel, het ging meer om het feit dat ik kan samplen. Premier vind ik overigens ook fijn. Als ik nu zou gaan samplen zou ik waarschijnlijk kritek krijgen in de vorm van "niet creatief genoeg". Ik heb namelijk een afkeer van het (naar mijn mening) over-creatieve gesample waardoor het simpelweg vals klinkt, of is mijn gehoor te absoluut?
 
valse shit kan ik ook niet tegen
 
goed voorbeeld van synthesizer gebruik in hip hop:

YouTube- MPC1000 beginner's video


Ehhh nou heb ik t filmpje gekeken.. en dan zegt ie bassstabs erin te gooien vanuit de Microkorg.. Alleen ik hoor in ieder geval totaal niets..

Dus echt een voorbeeld van een synth gebruiken in hip hop zie ik in dit filmpje niet echt terug eigenlijk.. ;)

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het eens ben met de stelling dat een synth niet thuishoort in hip hop muziek.. volgensmij kan elk instrument in elk genre passen, als je t maar goed toepast!
 
Ehhh nou heb ik t filmpje gekeken.. en dan zegt ie bassstabs erin te gooien vanuit de Microkorg.. Alleen ik hoor in ieder geval totaal niets..

De bas is hier duidelijk hoorbaar.
 
De bas is hier duidelijk hoorbaar.


Zal aan de laptop speakers liggen.. Die geven niet veel bas door.. maar t gekke is.. ik hoor echt helemaal geen geluid als hij die pads indrukt bij de bass tracks.. nog s kijken of ik bij hoog volume iets hoor.. 8)
 
Hahaa.. niet te geloven..

Ik hoor enkel dat gloeilampje trillen, wat hij ook aangeeft, verder geen geluid at all..

Ander keertje zal ik t in mn studiootje luisteren, kijken of ik dan iets hoor..;)
 
Als je daar dan toch bent, maak dan meteen even een nieuwe beat. :D
 
Als je daar dan toch bent, maak dan meteen even een nieuwe beat. :D


Haha.. je hebt gelijk!

Wilde eigenlijk gisteravond ff een beatje maken, maar ik raakte verzeild in een slechte housebeat waar ik mee verder ben gegaan.. dat werd m dus niet..

Nu zit ik beneden.. mn vriendin is niet fit en ligt op bedje.. Dus om nu lekker te stampen is ook niet netjes..

Misschien morgen!
 
Dus om nu lekker te stampen is ook niet netjes..

Dan kun je beter een beat op je laptop maken. Dat gestamp hoor jij al niet, laat staan je vriendin. Of stamp jij altijd met je voeten mee? :P
 
Dan kun je beter een beat op je laptop maken. Dat gestamp hoor jij al niet, laat staan je vriendin. Of stamp jij altijd met je voeten mee? :P


Haha.... ja ik trappel helemaal mee met de muziek natuurlijk..:P
 
weer een nieuwe beat

Prima beat. Sowieso doet die Allen Toussaint breakbeat het altijd goed. Alleen vraag ik me af of je een bitcrusher op de master hebt staan.
 
Prima beat.
dank
Sowieso doet die Allen Toussaint breakbeat het altijd goed. Alleen vraag ik me af of je een bitcrusher op de master hebt staan.

Haha! jij kent je pappenheimers.
Bitcrusher op de sample alleen (Ableton Redux 12 bit), niet op de beat, bas en de vocalen.
Niet zo mooi als samplen met de sp1200 maar het is zo'n gedoe en ook minder flexibel met stretchen ed... maar als ik ooit professioneel moet afmixen zou ik het wel zo doen.
 
Heb je dan een beetje distortion op de vocals of zo?

Hoe dan ook ik vind het effect een beetje te nadrukkelijk aanwezig. Natuurlijk heb je daar met een echte 12 bit sampler geen keuze in, maar bij een plugin kun je vaak de hoeveelheid bepalen.
 
hmmm... zal hem nog eens onder de loep nemen.
vocalen zijn op eq en compressie na onaangetast.

als je die bit-redux hoeveelheid instelt gaat de pitch van de reductie ook omhoog en naar beneden (als een soort ringmodulator / resonantie) en ik heb hem zo gepitched dat hij in de toonaard van de sample past... vandaar misschien iets veel intensiteit maar ik zal nog eens naar kijken.
 
Back
Top