Weer een nieuwe in de maak (medio 08-2023) getiteld hiphop 50 jaar

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Goedemorgen.

Zoals de liefhebbers bekend is hiphop dit jaar 50 geworden. Een ideaal moment dus om een Friestalige tribute te maken al is freezecoast nog maar 18 jaar. :D

Het begin is nog heel pril en we kunnen alle kanten nog op.

Een loop van m'n oude bandje die ik gelayerd heb met een kicks en snares uit een Dj Premier kit. Daarover heb ik alvast 16 bars gerapt over dat hiphop 50 jaar is. Gewoon wat humoristische one liners over de leeftijd, je kent het wel. De loop is niet van de beste soundkwaliteit maar dat is ook weer de charme vind ik.

Tevens heb ik Moesman deze mp3 gestuurd, want hij post er steeds over op fb dat hiphop 50 jaar is dus misschien vindt ie het leuk er ook wat over te rappen op deze beat.

De deadline voor mijn album ligt in september maar ik doe alles in eigen beheer dus kan ik het altijd nog uitstellen tot stoptober. :P

Het is de bedoeling dat deze track nog meegaat en dan nog twee waar de muziek al van klaar is. Nou ja, we zien wel of het allemaal lukt.
 

Attachments

  • hiphop 50 jier mei tekst.mp3
    2 MB
Alhoewel ik de beat in de openingspost mooi vind, sluit die niet goed genoeg aan bij het 50jarige bestaan van hiphop. Derhalve heb ik de beat helemaal overnieuw gedaan door de riff van James Browns sexmachine op een westerngitaar over een 808 beat te spelen en heb 'm opgenomen met een sm58. Deze gitaarsound nadert toch die van de semiakoestische die gebruikt werd het meest van wat ik heb aan gitaren uiteraard. Daarna heb ik er een basloopje overheen gespeeld dat gebaseerd is op die van sexmachine maar zo goed kan ik niet bassen en zo vol hoeft het voor hiphop ook niet. De basgitaar plug ik altijd gewoon met een jack in de pc. Dat klinkt altijd wel als je het goed speelt uiteraard. Daarna er over gefloten en toen nog gerapt. Er komen nog scratches bij, die er nu in zitten in de break heb ik gesampled van rundmc (sucker dj's) maar het is goed mogelijk dat ik die toch nog maar even vervang met eigen werk. Maar zo kan het wel ff voor het idee. Ook komt de turkse friese rapper Moesman er nog bij op.
 

Attachments

  • hiphop 50 jier met basgitaar.mp3
    2,8 MB
Heb er al flink wat dingen aan toegevoegd zoals een tweede couplet en een werkrefrein zal ik maar zeggen. Het eerste couplet moet nog even nogmaals maar dat komt wel.
 

Attachments

  • hiphop 50 jier update.mp3
    4,9 MB
Back
Top