Nieuw nieuw nummer in de maak, de laatste van December (hiphop, wah gitaar, basgitaar)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Voor dit huidige nummer heb ik mijn Cry Baby wah pedaal afgestoft die ik direct in de pc heb geplugd en alleen van reverb heb voorzien. Vervolgens heb ik er een baslijn bij gespeeld eveneens direct ingeplugd en daarna nog een stukje gitaar erbij zonder wah. Ook de drums zijn van eigen makelij en alreeds een jaar of tien geleden opgenomen. Die heb ik gelayerd met een 808 kick her en der.

De invloed is als altijd James Brown wiens gitaristen en drummers en bassisten mijn grote voorbeelden zijn. Trompet heb ik ook geprobeerd te spelen maar dat lukte mij echt niet maar die sample ik wel indien nodig. Idem voor de piano.

De basis is er nu eens even in de broedmachine leggen.
 

Attachments

  • wah da fa beat.mp3
    2,9 MB
Dat zou zeker kunnen ook al is de wah ontworpen om blazers te vervangen in de tijd dat men nog geen blazerssectie kon samplen.
Tegenwoordig is dat allang achterhaald. Maar ik vond dat wel interessant om ergens op te vangen, vind het eigenlijk helemaal niks op een trompet klinken.
Mocht je zin en tijd hebben jouw bijdrage te leveren, stuur ik je de beat maar al te gaarne toe!

En dank je!
 
Dat zou zeker kunnen ook al is de wah ontworpen om blazers te vervangen in de tijd dat men nog geen blazerssectie kon samplen.

Volgens mij was het zo dat sommige blazers zoals tropetetisten een wah effect konden maken door met hun hand (of bijv. het rubber van een gootsteen ontstopper) het eind van de toeter open en dicht te doen en dat wilden ze nabootsen voor gitaar:

 
Volgens mij was het zo dat sommige blazers zoals tropetetisten een wah effect konden maken door met hun hand (of bijv. het rubber van een gootsteen ontstopper) het eind van de toeter open en dicht te doen en dat wilden ze nabootsen voor gitaar:


Klinkt bepaald niet onaannemelijk en ik hoor wel enige gelijkenissen. Al denk ik dat gitaarspelen dan makkelijker is en het funkt sowieso beter! :P
 
Back
Top