Maak een stukje hiphop

Dre laat alles naspelen door muziekanten volgens mij. Althans de laatste 15 jaar ofzo.
 
Niet alles (luister maar eens naar The Next Episode en The Edge van David McCallum), maar de gitaren vaak wel. Levert vaak wel een steriele sound op, dat naspelen.
 
Klopt ja, ik dig zijn beats zeker wel, heerlijk! Ook 2pacs beats vind ik fijn. Ik heb niks tegen samples (als dat hier gedacht wordt) alleen het gebruik ervan in met name de amateur-scene vind ik 3x niks (ritmisch klopt het 9/10 wel, alleen is er vaak geen harmonie in de samples onderling te vinden). 2pac's beats en de Dr. Dre gebruik(t)en als ik me niet vergis stukken uit onder andere rock-tracks (The Police etc.), dat vind ik heerlijk. :okdan: Ik vraag me wel af en hoeverre het dan nog een sample is als je de rechten koopt op een pianopartij uit een bepaald nummer en het vervolgens opnieuw in laat spelen. Van een sample is dan geen sprake meer. 8)
 
Tja ik zit ook niet zo in die Westcoast vibe. Laatste goede album vondik Doggystyle :P Nou das al een aardig tijdje terug :P
 
Ik vraag me wel af en hoeverre het dan nog een sample is als je de rechten koopt op een pianopartij uit een bepaald nummer en het vervolgens opnieuw in laat spelen. Van een sample is dan geen sprake meer. 8)

Nee, dat noemen ze dan een interpolatie, maar je kunt wel de melodie opnieuw inspelen, maar de klank van het origineel nabootsen is een stuk lastiger. Zo heb ik een hekel aan Streets Of New York van Alicia Keys, omdat die troela zonodig zelf die piano moest spelen. Pling pling.

Tja ik zit ook niet zo in die Westcoast vibe. Laatste goede album vondik Doggystyle :P Nou das al een aardig tijdje terug :P

Is voor mij ook zo lang geleden, want ik ben niet echt een fan van de Aftermath sound. Alles wat hij daarvoor deed echter... :okdan:
 
Ik snap je volkomen. Doe het goed (of zoals Dre, laat het goed doen) of gebruik het origineel. Keys fans zijn binnen mijn omgeving wel typische 'long-life fans' en die vinden dat natuurlijk fantastisch. Wat? Zelfs als ze in een emmer stront zou kotsen is het nog een Bach cantate voor de fans. :L
 
Zijn dre en 2pac je enige referentiepunt ofzo?
 
Zoals je hebt kunnen lezen hebben zijn zij de enige wiens samplebeats ik lekker vind. Ik ben er vast nog een paar vergeten, maar vooral dre en 2pac. Dat heb je goed gezien.
 
Tja als dat je enige referentie is snap ik niet zo goed waarom je je zo ontzettend gedraagt alsof je alle wijsheid in pacht hebt.

Aan deze beat heb ik toch een aardig zakcentje verdiend.
Dan vraag ik me toch af aan wie want zoals al eerder gemeld je hebt het kunstje nog niet echt onder de knie. Waarbij ik niet wil zeggen dat ik dat heb maar je geeft jezelf wel veel credits door iedere beat van een amateur vals te noemen.

Hoe durf je dat eigenlijk te zeggen na deze opmerking

Van samplen weet ik ook niet alles, die behoefte heb ik niet.
Eigenlijk kunnen we opmaken dat zolang het niet klinkt als dre en 2pac (je alles dus precies sampled en gebruikt zoals het was) het kut is. Je moet je oogkleppen afzetten man... ik geef je 1 tip maar voor de rest moet jezelf maar opzoek gaan.

 
*wacht op Fatclap die ons allemaal een Fatclap om onze oren geeft en roept nie lullu postuh*

:P
 
Het leuke van Maak een stukje hiphop.. as je een leuk stukkie hebt gemaakt hoef je het alleen nog te verlengen tot 4 minuut nogwat en je hebt weer een song klaar :D

LOL en die opmerking had ik nou weer niet verwacht :P
 
Ik wil natuurlijk ook weer van me laten horen in deze thread.. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om me te mengen in deze diepgaande discussie...

Beukbeats wil ik! Haha..

Misschien ga ik er vanavond wel weer 1 brouwen, dan kunnen we het weer over eigen beats hebben.. ;)
 
Ik had het niet over de samplebeat, maar een beat waarvan ik dacht dat hij geĆ¼pload was (was helaas te groot). Van samplen weet ik ook niet alles, die behoefte heb ik niet. Zonder samples werken is geen synoniem voor spuuglelijke synthetische hip-hop. Ooit wel eens piano gespeeld? Plots zit er een stuk meer emotie in hip-hop, in de toekomst ben ik wel van plan om een beat met louter piano en basgitaar te vullen. Daar is niks synthetisch aan en je kan me niet vertellen dat dat lelijker klinkt dan een sample-beat (die vintage sound vind ik daar wel vet in, Dr. Dre doet dat leuk, maar de amateurs gebruiken samples vaak zo dat het vals klinkt).
Ik heb nog nooit toetsen gespeeld nee en dat houd ik graag zo, want ik pas er voor om me aan te passen aan het gezeur over samples. Een synthesizer is een pracht instrument voor house en trance, maar niet voor hiphop.

Synthetische hiphop is slechts een polemische reactie op het gezeur over samples en dodelijk voor de creativiteit. En ja, ik vind het allemaal spuug- en spuuglelijk, het is allemaal politiek correcte troep, op maat gemaakt voor massaconsumptie. Niks voor mij, maar wellicht voor jou wel! :)
 
Echte hiphop was ook gewoon gespeeld



geen sample te vinden hier
 
Haha! Pas op hoor Dilago, je zit hier op een synthforum ;)

Kweetniet hoe ik anders sub-basloopjes zou moeten maken dus alleen daarvoor kom ik niet om een synthesizer heen. Snap de afkeer eerlijk gezegd ook niet... tis gewoon een muziek instrument wat vaak in de beste hiphop terug te vinden is en net zo massaconsumptie als een MPC of sampler... maar ik kan het ook wel weer waarderen als iemand zich bewust beperkt.

ps. dr. dre maakt strakke producties maar het is mijn ding niet en 2pac heb ik nooit wat aan gevonden.
doe mij maar pete rock, large professor, dj premier, prince paul, muggs en kornuiten.

...en het wordt weer tijd voor daden ipv. woorden :D
 
Back
Top