• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Maak een stukje hiphop

Leendert

Gedeactiveerd account
Origineel geplaatst door Refresh
dope beat Leendert doet me beetje denken aan Delic van Opgezwolle

Hijs amerikaans maar ik had hem opgezwollen laten horen dus vandaar dat het je daar aan doet denken. Goed opgemerkt. :okdan:

Leendert

Gedeactiveerd account
Nja kan er niks aan doen vind die vriend van mij gewoon mega goed.. Maar misschien over een paar jaar dat ik hem ook wel bij kom.. Alstie me nog wat tips geeft zo nu en dan. ;) Hijs wel een goede jongen, maar hij is pas 15 he! Vind t erg knap voor die leeftijd iig. :)

Leendert

Gedeactiveerd account
mhh.. haha, ben niet van de hiphop eigenlijk. Heb 't vroeger veel geluisterd. Ik vind sommige beats wel vet maar kheb het niet meer op die teksten enzo. Alhoewel ze soms wel diepgaan maar ik wil op het moment niet veel nadenken. :P Kmaak nu wat heftigere Drum en Bass. Als je wil horen mag, maar de helft van t nummer is half van mij (gaat dit diep?). :dubbel:

Subgroover

Zweet spot
Origineel geplaatst door DizzleXia
Beat.:maffia:
Hiphopbeat

Goede drive! Alleen probeer voortaan als je een drumloopje gebruikt, deze wel precies in het tempo te passen, nu loopt ie helaas niet zo lekker! :erm:

anoniempje

hobby knooier
oke hier een hele foute van mij :D , gemaakt met mpc, een hardcore plaat van the viper om te scratche, en de alpha juno

edit> ohja en drumkitje van mpc-forum beat contest

Attachments

• hipshop.mp3
    873,1 KB · Bekeken: 6

anoniempje

hobby knooier
nog een, kan die upload limiet niet aangepast worden? die 1 mb limiet is al wat jaartjes, lijkt me dat de technologie in al die jaren wel een paar keer verdubbelt is. dus 2 mb upload limiet ofzo ? zit al een half uur te knippen en met mp3 formaten te spelen zodat ik net binnen die 1004 KB kom

afijn, hier nog een hele foute

Attachments

• test10.mp3
    1.019,5 KB · Bekeken: 6

Leendert

Gedeactiveerd account
Origineel geplaatst door anoniempje
nog een, kan die upload limiet niet aangepast worden? die 1 mb limiet is al wat jaartjes, lijkt me dat de technologie in al die jaren wel een paar keer verdubbelt is. dus 2 mb upload limiet ofzo ? zit al een half uur te knippen en met mp3 formaten te spelen zodat ik net binnen die 1004 KB kom

afijn, hier nog een hele foute

uhm, de leden zijn denk ik ook wel verdubbeld.. ;)

deniax

[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
ff 2min in fruity ;)

Attachments

• rap.mp3
    207,4 KB · Bekeken: 8

bliepbliep

music - non stop
Origineel geplaatst door Globeye
Nog een...

zit goed in elkaar, vooral dat banjo achtige, maarre... op de 1 of andere manier komt het wat rommelig op me over. kweet niet wat het is, ik hoor dat je een beetje laid-back quantisatie gebruikt maar of dat het em doet weet ik niet. kan ook aan mij liggen hoor...

bliepbliep