Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Origineel geplaatst door Leendert
Zo, Bietje growl gekregen. :D

8D Leendert. Deze is wel dik man. Het lage gaat bij deze tenminste door je lichaam heen. Waar heb je de synthgeluid mee gemaakt of is het een preset??
 
Mn amerikaanse vriend had me een sawlijntje gegeven, deze heb ik vaak getubed, gephased en resampled etc.
 
das de eerste met goede bass....Leendert je begint het te snappen, volgende dikkere beats:dj:
 
Origineel geplaatst door plieuw
das de eerste met goede bass....Leendert je begint het te snappen, volgende dikkere beats:dj:

Yay! Thanks man! Ik vond m ook zeker dik die bassline, alleen kwil nog meer growl hebben maar dat is gewoon veel meer bewerken en resamplen. Die beats die komen wel goed, bietje tube miss over de kick heel lichtjes en wat saturation. :D
 
Origineel geplaatst door ChampionSound
Uit den oude doosch,

Lekkere oldschool amen breakz, zonder recycle met de hand geknipt.... tja, vroeger... ;)
Hij is wel vrij slecht gemixt btw, maar ja.. oh well

ChampionSound = Wicked Sound

Heb ook maar eens even tussen de vele cassette tapes en minidiscs gezocht en kwam het volgende tegen.....even een fragmentje van het geheel:

http://www.esnips.com//r/td/doc/4afbd395-437c-4742-b34c-4677e11a966d/Withers-in-DnB.mp3

(O ja....knippen en plakken vond ik op de kleuterschool al leuk )

:D:D
 
Bedankt nog voor de leuke reacties :)

@ Isniezot, je 1e post is echt bruut, man :o:

@ Lukast - Ik heb eigenlijk niks meer van deze sound gemaakt, maar ik wil deze stijl op de korte termijn toch weer een nieuw leven gaan inblazen.. Stay tuned ;) Jouw tracks zijn trouwens ook niet bepaald verkeerd hoor :biertje:

@ Dekz - Ook zeer vet, dit klinkt echt als de authentieke oldschool jungle :okdan:

@ Brutaldnb - Nice 8)
 
Origineel geplaatst door Yoonchi
Lekker. Jammer dat The Major zo kort is.
:mega:
Yoonchi

Op het longplayers album wat binnenkort uitkomt staat de volledige versie ;)
 
Zo.. Weer eens bezig geweest met mn amerikaanse buddy dit weekend. Hoop dat dit wel wat heftiger is in jullie oren! :okdan:
 

Attachments

  • verve_nausea_clip256.mp3
    779,6 KB · Bekeken: 58
Origineel geplaatst door Leendert
Zo.. Weer eens bezig geweest met mn amerikaanse buddy dit weekend. Hoop dat dit wel wat heftiger is in jullie oren! :okdan:

Wow, dit vind ik erg strak :) Waar trek je die stevige bas uit? Lekkere drums ook overigens :)
 
Origineel geplaatst door Jarno
Wow, dit vind ik erg strak :) Waar trek je die stevige bas uit? Lekkere drums ook overigens :)

Bass heeft die amerikaan gemaakt dus weet ik niet, drums heb ik geknipt en geplakts waar o.a Tramen, Amen, etc inzat. en dat tot een nieuwe beat gevormd. Maare, Dit is maar klein he maar hijs wel grof idd. :D
 
Origineel geplaatst door Leendert
Bass heeft die amerikaan gemaakt dus weet ik niet, drums heb ik geknipt en geplakts waar o.a Tramen, Amen, etc inzat. en dat tot een nieuwe beat gevormd. Maare, Dit is maar klein he maar hijs wel grof idd. :D

Ah, vraag het hem even, ben benieuwd hoe hij het voor mekaar heeft gekregen. Als het bijvoorbeeld een softsynth is moet ik weer even aan de demo-download ;)

Drums waren erg goed, hoe heb je ze zo scherp en punchy gekregen? Distortion/compressie
 
Origineel geplaatst door Jarno
Ah, vraag het hem even, ben benieuwd hoe hij het voor mekaar heeft gekregen. Als het bijvoorbeeld een softsynth is moet ik weer even aan de demo-download ;)

Drums waren erg goed, hoe heb je ze zo scherp en punchy gekregen? Distortion/compressie

Volgensmij V-Station of Z3Ta, dat is wat hij ervoor gebruikt.

En punchy komt door layering van goede samples, EQ, en idd Compressie en Distortion. Ik zal binnenkort is een mega sample pack uploaden van drums en prercussie enzo. Allemaal legale packs die door mensen gratis zijn weggegeven. :okdan: (Ik heb die netjes georganiseerd in mapjes ;) )
 
Back
Top