Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Re: Re: Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Re: Re: Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Oke smart ass:

Qua klank klinkt t erg redelijk blikkerig en plat. T klinkt alsof je ook een soort externalizer hebt gebruikt, t ligt niet dik in je oren.
Percussie is welleuq. De zaag zou wat meer laag mogen hebben, en overall samples sowieso dikker. Ik hoop dat je wat geleerd hebt van de HC kick kunde om iets massiefs te laten klinken, zodat je t in je nieuwe richting kan toepassen.

Suc7.

nja klopt, maar ik zal binnenkort wel iets posten waar ik langer op gewerkt heb miss dat dat resultaat je best wel aantrekt. :okdan:
 
icon_naughty.gif
Thanks. Toen dit af was heb ik ook een dag met een :D rond gelopen ja .. hehehe. Nog niet eerder zoietsch gemaaeckt.
Ik ga me ook focussen om zo'n dikke 'phased' zaag te maken. Heb de Juno weer in huis, dus zou moeten lukken ergens.
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag
bass uit de nordlead2?

De "Intificial Artelligence" preset uit NI Massive, met de release op 0 en de wavetable naar rechts :P.
 
Hierzo iets rustigers in een vreemde maatsoort. (Drum 'n Bass is daar perfect voor :) ).Ik heb gewoon een stukje uit een nummer van me uitgeknipt. Deze track is alweer een paar jaartjes oud.
 

Attachments

  • seven to four new master.mp3
    1.018,2 KB · Bekeken: 47
Nu iets meer mn best gedaan op de break. Voor de grap gemasterd (ik moet dat leren anders komt t er nooit van).
 

Attachments

  • reece edit.mp3
    368,2 KB · Bekeken: 53
Leer eerst eens afmixen voor dat je begint te masteren ..

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar.
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Leer eerst eens afmixen voor dat je begint te masteren ..

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar.

Klinkt t niet goed dan? en wat is er dan niet goed?
 
Origineel geplaatst door Leendert
Klinkt t niet goed dan? en wat is er dan niet goed?

het mag allemaal nog wat dikker, volller, vetter, meer groove, meer punch, meer diepte...
dat bereik je eerst door een goeie mix, mastering is een stap verder

die beat die blikt een beetje.. klinkt een beetje als een soort fanfare-corps wat probeert dnb te spelen oid ;)
 
de bass freq moet harder.....:D dat laag moet lager met eq ofzo

en dus je mixdown eq+volume+panning:biertje: (en niet zo als bij mij over de rand gaan headroom)
 
Origineel geplaatst door plieuw
de bass freq moet harder.....:D dat laag moet lager met eq ofzo

en dus je mixdown eq+volume+panning:biertje: (en niet zo als bij mij over de rand gaan headroom)

mhh.. maar als je mastert dan moet je toch alle volumes gelijk zetten? Of heb ik dit ook al fout geleerd? :D

En ik heb mn kick op 0 decibel en nu mn reece ook (net niet) maar dan moet je sidechainen en dat heb ik maar dan komt ie er nog niet echt goed doorheen. voor de rest hats op -6 db en snare ook op 0. Panning heb ik niet. Reece en Break moeten altijd mono zijn heb ik geleerd want dat klinkt blijkbaar t beste.

Thanks! :)

(we kunnen beter ook een hulpthread hiervoor maken? :P )
 
Origineel geplaatst door Leendert
mhh.. maar als je mastert dan moet je toch alle volumes gelijk zetten? Of heb ik dit ook al fout geleerd? :D

En ik heb mn kick op 0 decibel en nu mn reece ook (net niet) maar dan moet je sidechainen en dat heb ik maar dan komt ie er nog niet echt goed doorheen. voor de rest hats op -6 db en snare ook op 0. Panning heb ik niet. Reece en Break moeten altijd mono zijn heb ik geleerd want dat klinkt blijkbaar t beste.

Thanks! :)

(we kunnen beter ook een hulpthread hiervoor maken? :P )

ehm volgens mij zijn er zat andere threads over dit soort onderwerpen, dus volgens mij kunnen mensen maar beter weer stukkies dnb gaan posten...

mbt tot je theorien als het op mastering aankomt weet ik niet wie je dat allemaal heeft aangepraat, maar er klopt vrij weinig van... gebruik je oren dude! en wtf is een reece?
 
Back
Top