Dat kan de knoppenman toch doen?
Dan gaan er maar 2 (lange) kabels naar de knoppen man
zo heb je ook maar 1 stereo DI nodig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat kan de knoppenman toch doen?
Wat je aan moet schaffen hangt er van af:
- ga je zelf je monitor mix maken, heb je alleen oortjes en een tafeltje (of mini mixer) nodig. Ik gebruik de "goedkope" shure scl2 oortjes. Met de schuimdopjes erop, sluiten die bij mij perfect af en kan ik het geluid op een aangenaam zacht niveau zetten. Wil je het publiek horen, doe je 1 oortje in. Kosten: 80 euro voor de oortjes en de kosten van je mixer.
- krijg je de mix aangeboden vanuit de foh of monitor mix tafel, dan heb je een versterkertje nodig (de gewone belt-packs, maar ik zag bij thomann ook mini versterkertjes die een stuk kleiner zijn). Wil je wat meer bewegen of vindt je het een vervelend gevoel dat er een snoer aan je belt-pack hangt, dan ga je draadloos. Draadloos begint volgens mij vanaf 600 euro, daar beneden weet ik niet wat voor kwaliteit je krijgt.
- muzieksoort is denk ik ook wel een issue, hoe gedefinieerd moet alles klinken?
Ik weet niet wat voor soort muziek je op het podium voortbrengt?
Toch snap ik iets niet. Waarom zou je een mixer meenemen on stage als je ook volumeknoppen op je keyboards hebt zitten?
Guys,
Effe een oude thread omhoog schoppen. Van de week heb ik een QSC K10 aangeschaft. 1000 Watt aan power met een bijna hifi geluid in een kleine kast. Gisteren mee opgetreden, super! Ik hoor inmiddels van veel toetsenisten die allemaal overstappen op een K10. Aan te bevelen dus!
Inderdaad, het geluid laten regelen door een ander is niet altijd even positief te ervaren.
Ik ben dan ook op zoek naar de goede mixer voor mijn set.
Weet iemand een goede stereo mixer in 19" formaat?
Ik had gedacht aan Behringer 1602, maar heb al veel slechte commentaar gehoord over Behringer, vooral als je het vaak meezeult. Blijkt fragiel te zijn.
Ik zou minstens 4 stereo ingangen moeten hebben. Handig zou zijn moest er een tweede stereo uitgang zijn, om die dan naar de monitors te sturen.
Of is dat een slecht idee?
Kent er iemand een betaalbare oplossing?
Is er een groot verschil bij gebruik van XLR of jack?
De RX1602 heeft toch een stereo koptelefoon uitgang die appart te regelen is?
Waarom wil je perse XLR gebruiken? Alleen als je veel last hebt van storing is dat nuttig.
Ik doe mijn monitoring altijd zelf. Vanuit mijn mixer gaat er een stereo feed naar de PA. Daarnaast gaat er een mono-feed naar mijn eigen monitorbox. Op deze manier kan ik altijd zelf mijn stage volume regelen. Afhankelijk van de situatie heb ik dan nog een extra monitorbox van de PA waarop dan bv wat zang staat. Ik ben dan in totaal veel minder afhankelijk van de geluidsman.