Mono synt contest

Ja tuurlijk. Je maakt gewoon elk drumgeluidje met je synth. Elk ander geluidje dat je nodig hebt ook. Vervolgens knal je alles in je sampler en voila... een compleet Puls nummertje (of speel ik nu vals)...
 
Moet kunnen met een goeie analoge monosynth...Hmmm.... Kix uit de Mini, snares&cymbal uit een Arpje, dat wordt smullen!!! 8D
 
Het is de bedoeling om een compositie te maken waarbij je één monosynth gebruikt.
Als we zoiets op het forum doen doe ik mee!!:)
 
Een compositie op 1 monosynth?? Dat wordt ambient, ook lekker...:Z
 
als je gaat multitracken kun je toffe tracks maken met 1 synth.
geen gebruik van samplers of ext. sequencers.
Gewoon 4 tracks met lead, bas, drums, fx ofzoiets?
 
Precies, niks extra's gebruiken. Alleen multitracken, niet layeren!!!!. Het geluid moet zo origineel mogelijk blijven klinken.
Bij het contest van het Sonic State forum, was alleen een kleine beetje reverb en delay toegestaan. Wat vinden jullie daarvan?

Ik zou het denk ik doen met m'n Yamaha CS-5.
 
Okay dan!! :okdan:

beetje reverb of delay moet kunnen.
Ik vind het een zeer stoer plan:)

Ik denk dat ik Teisco ga;)
 
ok im game, het zal wel interesting worden.
heb net mijn ms20 gekocht die heeft meer raw power dan een cs30 , eens kijken wat ik eruit kan persen
 
Dit klinkt als oude chiptunes en 4-channel MOD's maar dan anders 8)

Helaas heb ik geen monosynth, anders had ik meegedaan.
 
ik ben voor een droge/kale compositie... de synth is dan beter puur hoorbaar... daar gaat het toch ook om?

ik ben het eens met muffin... echt alles zelf maken, dus ook de drums...
uiteraard vallen bepaalde sounds af zoals strings...

ander belangrijk iets... de ene monosynth heeft meer parameters/opties etc dan de ander...
hoe kun je nu een contest houden als niet iedereen de zelfde gear heeft? :confused:
het lijkt mij beter om een contest te doen tussen mensen met een en de zelfde monosynth...
bijv idereen met een Moog Prodigy of MS-20... idee? :eureka:
 
Ik begrijp 't niet.. mag je dus 24 sporen SH-101 gaan opnemen voor deze contest ? Of moet je één enkel monofoon spoor gebruiken.. of zo..
 
Je mag inderaad 24 spoor opnemen.
Maar alles geluiden (drum, hihat, bass, lead, FX) maak je met dezelfde synt. Dus omstebeurt opnemen.
En niet de geluiden layeren.

Wat betreft synt vs synt mbt tot mogelijkheden/functies, etc.
Het hoeft niet persee een competitie te zijn.
Als we maar gewoon ons best doen om 1 nummer met 1 synt te maken.
 
Jamaar multitracken? Wat is multitracken? Moet je het hele spoor in 1x opnemen of mag je ook 4 maten opnemen en herhalen in cubase? Of per beat? Als dat mag, mag je het dan ook met m'n sampler doen? Het is 'n stuk makkelijker als de Kick en de snare nog kan verplaatsen, in plaats van dat elk spoor vast ligt zodra je het hebt opgenomen. Als het met 'n sampler mag doe ik mee.

En wat is 'niet layeren'? als je 2 verschillende noten op hetzelfde moment speelt ben je al aan 't layeren.

Ik zou zeggen:
- Geen fx behalve (eventueel) wat reverb en delay
- Wel samplen, layeren, detunen.
- Geen filters, ENV's of LFO's van de sampler gebruiken.
- Wel EQen op de tafel.
- Tafel niet oversturen

Een andere manier zou zijn alles tape-style in te spelen over de gehele lengte van het nummer. Of desnoods met midi. Maar deze twee methodes lijken mij persoonlijk niet zo leuk.

Het is trouwens juist leuk als iedereen 'n andere synth gebruikt, en uitlegt hoe die 't gedaan heeft.
 
Laat zien wat je met je synth kan.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik van plan ben de compositie met een oude preset synth te maken of met een 1 vco synth:)
Of iemand nou een compositie maakt op een waldorf pulse of een minimoog zou mij een worst wezen.

wat mij betreft mag je een beetje reverb/delay toevoegen.
sowieso effecten die bij je synth horen en hierdoor ook deel uitmaken van de synth.
Denk hierbij aan de springreverb en phaseshifters die op sommige synths zitten.
als je monosynth een arp heeft of iets dergelijks mag je hem gebruiken.
 
Origineel geplaatst door 6 trak

hoe kun je nu een contest houden als niet iedereen de zelfde gear heeft? :confused:

Best een leuk idee, zo'n monosynth contest. Je wordt er creatief van om allemaal patches enzo te gaan maken.
Het gaat dus niet om het winnen, maar om de contest.
Misschien een goed idee om het aantal osc en modulatie mogelijkheden te beperken en bijv te zeggen dat je maximaal 2 osc, 2 adsr's en 1 filter ofzo mag gebruiken. Mensen met mega-modulaire-monosynths kunnen anders natuurlijk heel makkelijk veel vettere patches maken dan de gemiddelde minimoog ofzo. Zou ik wel jammer vinden, want je wilt natuurlijk het vetste uit je synth halen!
 
ik was al bezig.
het lijkt mij een beetje vreemd om te gaan layeren, samplen en vooral om te detunen ?!
het gaat om de rauwe power van de monosynth als je die teveel gaat bewerken verliest je denk ik een beetje het karakter van de mono.

en waarom geen env's en lfo's ?
 
Back
Top