Voyager, waard of misbruik?

500 voor handtekening allleen klopt niet !!!

Je kan uit 3 soorten hout kiezen, en een extra lampje +
een speciale tas voor je voyager.

Oh ja , de lim. editie heeft blauw oplichtende modulatie wheels
 
OK, gaan we even rekenen.

7500 pietermannen in 1977

Reken in die 15 jaar 5% gemiddeld cummulatieve inflatie.

1.05^15/2.2*7500=7100€ (ongeveer)

Dus kun je ruwweg zeggen dat hij voor de helft van wat hij toen verkocht werd nu op de markt verschijnt! En dan reken we nog niet eens de midi en al die extra's erbij die op de oude versie er niet op zaten.

En is de opmerking dat als je toen zo'n ding kocht je helemaal besnuffeld van de ratten was. Alleen toen had je niet anders. De DX7 was immers nog in conceptie fase om van de romplers maar te zwijgen.
 
als dat ding een tientje was dan had iedereen m en opeens was ie lame. Een ferrari (niet mijn smaak) is ook prijzig maar je zou toch willen dat ie in je garage stond ook al vind je m te duur.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
toch kun je een vettere synth krijgen voor dat geld.....

Klopt, maar ik heb al een EX5. :P

Ferrari?
Tsja ik heb ook liever die nieuwe Austin Martin
 
Nu zijn er zooo veel synths, toen niet. Is denk ik ook een rede waarom die zo duur was. Net zoals begin jaren 80, toen waren de eerste polyphone synths ook errrg duur. Ik meen dat een Jupiter 8 bijna 10.000 gulden koste. Nu komt er van alles op de markt en deze aangepaste moogsynth is gewoon een speciaal collectorsitem geworden. Geen budget geluidsfabriek. Zie het maar als een duur Italiaans pak of een Zwitsers horloge. Dat ding kan zo in het programma "Trendies":z.
 
Origineel geplaatst door J-Run
deze aangepaste moogsynth is gewoon een speciaal collectorsitem geworden. Geen budget geluidsfabriek. Zie het maar als een duur Italiaans pak of een Zwitsers horloge. Dat ding kan zo in het programma "Trendies":z.


Niks collecters item. We hebben het over een muziekinstrument!
Met een muziekinstrument moet muziek gemaakt worden. Iedereen die een Voyager heeft om naar te kijken is een duimring-dragende ijdeltuit.

Enne... een goed instrument mag wat kosten. (je zal maar gitarist of violist zijn, dan is € 3500 heel modaal)
 
Tja, ik blijf van mening dat je met hetzelfde geld veel meer leuke dingetjes kan kopen, waarmee je net zo goed muziek kan maken !

Ik hou zelf niet zo van dat; kijk mij eens een berg synthesizers hebben (en er dan geen fatsoenlijke noot op kunnen spelen cq track mee maken)

Die mensen waar jij het over hebt die veel geld hebben betaald voor een viool of een gitaar....zijn vaak muzikanten die dat pas betalen na lang op goedkopere spullen te hebben gespeeld !!
 
Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Die mensen waar jij het over hebt die veel geld hebben betaald voor een viool of een gitaar....zijn vaak muzikanten die dat pas betalen na lang op goedkopere spullen te hebben gespeeld !!


100% waar.
 
Origineel geplaatst door Pim
Niks collecters item. We hebben het over een muziekinstrument. !

jajaja, met handtekeningen zeker;). Ik vind 4000 voor een monosynth gewoon te veel. Als ik hem wil neem ik wel een softsynth. Ja gitaristen en violisten, tja das waar, maar een stradivarius of een stratocaster is ook een collectorsitem;)

Origineel geplaatst door Pim

Met een muziekinstrument moet muziek gemaakt worden. Iedereen die een Voyager heeft om naar te kijken is een duimring-dragende ijdeltuit.
[/I]!

Daarom haat ik de vintage-etalage van Feedback Rotterdam!
;)
 
hoelang zal het nu duren voordat de Imitatie-Voyager uitkomt voor een kwart van de prijs...?
 
Er zijn al een aantal 3OSC monofone (rack)synths met allerlei extra's te koop hoor.
 
Ha ...........mijn Voyager komt al bijna binnen !!!

Ik vindt hem mooi , lief en wil hem graag een huis aanbieden !!
 
ehmmm, lees: IMITATIE-VOYAGER.....

geen imitatie-minimoog....

weet ik ook wel hoor
 
Origineel geplaatst door Magno Control
Ha ...........mijn Voyager komt al bijna binnen !!!

Ik vindt hem mooi , lief en wil hem graag een huis aanbieden !!


doe je em al zo snel weg
 
Denk dat ik maar een tehuis voor wees-synths ga beginnen. ;)

Voor al die arme mooie apparaten die op zolders staan en nooit meer aangezet worden. Of van die nieuwe synths die het baasje bij de eerste de beste tour aan de wilgen hangt omdattie niet deugd.

Jahaaaa, het is een sjhande! Er moet toch iemand voor ze opkomen! :P
 
Beste mensen

ik heb er een flinke tijd over nagedacht, maar ik heb besloten om wél zo'n voyager aan te schaffen, en dan nog wel de signature editie. Het is natuurlijk een vreselijke hoop geld, maar als je altijd al een minimoog wilde en dan liefst nog met geheugens, gemidificeerd en betrouwbaar voor een flink aantal jaren, dan heb je daar best wel wat voor over.
Ik heb vooral nagedacht over of ik het geld er zelf voor wil betalen (en het geld er uberhaupt voor heb....), ik denk niet dat de vraag moet zijn of het apparaat -vergeleken met de markt- te duur of niet is.
Overigens heeft de signature editie meer te bieden dan alleen de handtekening, de signature wordt in hout uitgevoerd, de modulatiewheels zijn anders uitgevoerd en zo nog wat kleine dingetjes. Ik geloof stellig dat, omdat het een 'collectors item' kan worden (er zijn er maar 600 gemaakt) dit apparaat zijn waarde houd of misschien zelfs meer waard wordt..
Maar hoe dan ook..ik koop hem om het geluid en om de reden dat ik altijd al van dit apparaat heb gedroomd.

Trouwens: Music House heeft nog één exemplaar beschikbaar, daarna is het uit en over, heb ik begrepen (of je moet genoegen willen nemen met een gewone editie :-) ergens begin volgend jaar )

Eric
 
Even duidelijk, dat is dus in guldens: bijna 9900 piek!!!, wel met draagtas ja. Ik vond hem niet eens mooi met dat rare vierkante pad in het midden, en ik wil ook GEEN display op een analoge monosynth, alleen knoppen. Ik zoek wel een echte Minimoog!!! Prettig weekend nog.
 
Back
Top