Verschillende synthese vormen of verdieping

Ik weet niet of die osc goed reageert op cv met audiorate cv. Als ik de info sheet zo zie, zou ik gewoon eens proberen hoe het klinkt als je de pulse out, evt via een attenuator, in de cv in van die slider plugt. Met een beetje finetuning ontdek je misschien wel een tof geluid dat nooit eerder is gemaakt.
Ja dat is precies wat ik heb gedaan. Die pulse is een LFO die tot ver in audiorate gaat. Ik combinatie met de controle via de attenuverter mooi geluid uit weten te halen.
 
Pulsar synthese / synthesis

Ik kende het nog niet dus dacht een scoop te hebben maar dit is uiteraard al bespoken hier in 2022 zie ik!
Ben er even mee aan de gang gegaan op mn Drumlogue toen ik deze voorbeelden zag.
Dit was een Yt filmpje over de DISTING MK4 (Zit nu te gassen op een Dising EX +a) Deze module kan ook samplen, wavetables en Pulsar synthese dus.

Single Cycle Waveforms passen perfect op drumdoos met sample functie!

Screenshot 2024-02-28 at 22.53.44.png

Screenshot 2024-02-28 at 22.53.59.png

Dit is het eerste wat eruit is gekomen. Wel beat en wat FX als drager.
Zijn er nog meer SF leden met Pulsar synthese bezig in Euro / soft of hardware?

 
Klinkt een beetje alsof je met een natte duim tegen een niet ingeplugde instrumentkabel aandrukt.
 
Ik kan hiermee alles ontdekken: subtractief, westcoast, wavetable, karplus strong, granular en m'n nieuwste fascinaties, pulsar synthesis en wave replacement / wave switching.
Hi heb jij nog tips voor wat betreft pulsar synthese? Is wave replacement / switching een vorm van geavanceerd crossfaden? Daar ben ik mee bezig geweest
 
Hi heb jij nog tips voor wat betreft pulsar synthese? Is wave replacement / switching een vorm van geavanceerd crossfaden? Daar ben ik mee bezig geweest
Sorry dat ik niet eerder reageerde. Ik heb niet echt iets waardevols om te delen momenteel. Maar ik liep net in mijn wat-ga-ik-kopen-kopen-kopen-cope-onderzoek wel aan tegen een tof twee jaar oud filmpje van Jorb. De wavetables die hij heeft gemaakt met de stg-waveslicer (= een dedicated wave replacement module) hebben m.i. echt een prachtige klank.
 
Back
Top