Welke synth moet ik kiezen?

Hydrasynth wordt hierom geroemd met poly aftertouch en touch strip. Verder heb je nu allerlei controllers met MPE maar daar weet ik weinig van. De arturia microfreak is een goedkope synth met een heel expressief 'keyboard.' Heb die gehad, vond het heel tof. Mutable instrument oscillators door een SEM filter.
 
De hydra klinkt alvast prima. Juiste sounds al in de presets.

 
Ik heb even een paar blinde tests gedaan. Van YouTube wat 1 oscillator door het filter, rms levels matchen en blind luisteren.

De moog one valt dan echt door de mand.
De prophet 10 lijkt erg goed te zijn.



Heeft iemand ervaring met de Decards dream?
Summit (erg roland achtige ook) & p6 ook gecheckt? Kun je beide kopen ipv 1 p10.
 
Ik heb een bult oude analoge monofone synths. Ik heb een oude stringbak. Ik heb een Nord Electro, JD-Xi en Z1.

Ik zoek iets polyfoon. Ik heb momenteel budget voor een Wavestate. Die vult mooi aan voor het dromerige, warme, ambient/chill dat ik zoek. Ritmische patches interesseren me verder niet, daar zou ik hem dus niet voor gebruiken.

Echter, eventueel kunnen er nog wat synths uit en kan het budget omhoog. Is er een polysynth die dat ambient gedoe goed kan en daarnaast ook VA geweld enzo kan geven? Neem dan een budget <1500€, bij voorkeur tweedehands. Ik wil enkel synths die hands-on te gebruiken zijn, niet te ingewikkeld qua interface. Als de handleiding er telkens weer naast moet liggen, is het niet geschikt.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een bult oude analoge monofone synths. Ik heb een oude stringbak. Ik heb een Nord Electro, JD-Xi en Z1.

Ik zoek iets polyfoon. Ik heb momenteel budget voor een Wavestate. Die vult mooi aan voor het dromerige, warme, ambient/chill dat ik zoek. Ritmische patches interesseren me verder niet, daar zou ik hem dus niet voor gebruiken.

Echter, eventueel kunnen er nog wat synths uit en kan het budget omhoog. Is er een polysynth die dat ambient gedoe goed kan en daarnaast ook VA geweld enzo kan geven? Neem dan een budget <1500€, bij voorkeur tweedehands. Ik wil enkel synths die hands-on te gebruiken zijn, niet te ingewikkeld qua interface. Als de handleiding er telkens weer naast moet liggen, is het niet geschikt.
Ik heb de Wavestate gehad. Heeeeeel vet, maar daar moest ik wel echt de handleiding bij houden. Ding is echt heel diep, met heel veel laagjes. Dat maakt hem zo vet, maar ook zo ontoegankelijk. Spaar door voor een Peak. Die blaast bij mij nog steeds alles weg met z'n toegankelijkheid enzo. De Hydra desktop is ook wel vet, maar toch doet de Peak wat sneller vettere dingen. Vind ik.
 
Ik heb graag een synth met eigen klavier. Voor het "analoge" polysynth gebeuren zou een Summit dan wel wat kunnen zijn, als ik er eentje tweedehands kan vinden. Daar ontbreekt het ROMplerachtige gedeelte dan wel grotendeels in wat ik in bv de Wavestate zocht.

Een Hydra is niks voor mij. De analoge klanken OK, maar de monofone hebben geen meerwaarde hier dus dan is het enkel nog polyfone analoge klanken. Want de meer digitale klanken zijn niet mijn ding. Ik hou van analoge synthklanken en van werkelijk ROMplerachtig geweld zoals een JV of Wavestate het kan, maar minder van digitale synthklanken ala VS, DW etc. In zijn algemeenheid natuurlijk; op individuele basis kan ik er ook prachige klanken in vinden.
 
Modor NF-1. Volgens mij nog steeds zwaar onderschat. Heerlijk rauw randje met een heerlijk 12db multimode filter en formant filter. 4 loopable envelopes en een zeer fijne interface. Heeft hier in de studio héél wat synths zien gaan en gaat hier ook niet meer weg.

 
Prophet X doet het budget wel heel veel geweld aan. :) Modor ligt een beetje in hetzelfde straatje als de Hydra.

Ik zoek meer iets wat zowel subtractieve synthese met waveforms als ROMplerachtige synthese in één bak heeft als het dan toch niet gewoon een Wavestate wordt. Maar dan zitten we dus naar een ander soort bakken te kijken. Jupiter 80 misschien? Ik heb geen ervaring met de nieuwere Jupiters (80/X). Oh ja, de synth moet alle functies via de hardware kunnen bedienen, geen spul dat een software editor MOET hebben.
 
Prophet X doet het budget wel heel veel geweld aan. :) Modor ligt een beetje in hetzelfde straatje als de Hydra.

Ik zoek meer iets wat zowel subtractieve synthese met waveforms als ROMplerachtige synthese in één bak heeft als het dan toch niet gewoon een Wavestate wordt. Maar dan zitten we dus naar een ander soort bakken te kijken. Jupiter 80 misschien? Ik heb geen ervaring met de nieuwere Jupiters (80/X). Oh ja, de synth moet alle functies via de hardware kunnen bedienen, geen spul dat een software editor MOET hebben.
Misschien toch ook eens naar de Waldorf M kijken? Geen klavier en geen FX, wel een super sound en simpele handson bediening….
 
Ik heb de Wavestate gehad. Heeeeeel vet, maar daar moest ik wel echt de handleiding bij houden. Ding is echt heel diep, met heel veel laagjes. Dat maakt hem zo vet, maar ook zo ontoegankelijk. Spaar door voor een Peak. Die blaast bij mij nog steeds alles weg met z'n toegankelijkheid enzo. De Hydra desktop is ook wel vet, maar toch doet de Peak wat sneller vettere dingen. Vind ik.
Je vindt ze tegenwoordig regelmatig op Mp. Ik ben er iig erg blij mee. (Peak)
 
Ik kom met alle poly shit altijd terug bij de Peak. Kan super analoog klinken, zitten goeie effecten op, en je kan best veel modulatie dingen toepassen. Kan ook ontiegelijk ranzig of FM klinken.
 
Ik kom met alle poly shit altijd terug bij de Peak. Kan super analoog klinken, zitten goeie effecten op, en je kan best veel modulatie dingen toepassen. Kan ook ontiegelijk ranzig of FM klinken.
Het is een 'veelkunner' iig.
Ik ben zelf geen sounddesigner, meer een tweaker. En ik denk dat je met een Peak dan best goed zit.
Via Components kun je oneindig veel patches van sounddesigners / youtubers etc. er op zetten (eerst previewen is een optie) en zo heb ik in een week tijd een bank aan patches die het startpunt vormen voor elk Peak gebruik tot dusver.
 
Ik gebruik een Korg Kronos voor die rompler functionaliteit.

VA, FM, wavestation gedoe zit er ook allemaal in.
De arpegiator (Karma) is ook bruikbaar
 
Prophet X doet het budget wel heel veel geweld aan. :) Modor ligt een beetje in hetzelfde straatje als de Hydra.

Ik zoek meer iets wat zowel subtractieve synthese met waveforms als ROMplerachtige synthese in één bak heeft als het dan toch niet gewoon een Wavestate wordt. Maar dan zitten we dus naar een ander soort bakken te kijken. Jupiter 80 misschien? Ik heb geen ervaring met de nieuwere Jupiters (80/X). Oh ja, de synth moet alle functies via de hardware kunnen bedienen, geen spul dat een software editor MOET hebben.
Ik dacht ook meteen aan de Jupiter 80. Van romper tot VA en XV-achtig tot SuperNatural. En best te betalen geloof ik.
 
Ik ben specifiek op zoek naar een bepaald klank karakter en ik denk dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden... Ik ben op zoek naar een synth met een randje dat het dichtst bij overdrive in de buurt komt. De Sub 37 kan het hebben, de DB-01 van Erica Synths, de PWM Malevolent (is wel next level scream), maar misschien ook wel een Digitone waarmee je ook mooie subtiele boventonen kan maken... Iets met een wavefolder is misschien ook wel tof, maar dan moet er wel ook een filter op zitten om die bak aan boventonen te temmen. Misschien een (overdrive) pedaal dat een mooi randje geeft op de individuele output van de A4? Ik hoop dat jullie snappen welke kant ik op wil.

Wat ik al heb staan:
Analog 4
Digitakt
Rytm
Peak
TD3 + MXR ditortion+ (dat randje is me niet subtiel genoeg voor wat ik zoek, maar werkt prima voor de TD3)
Bass Station 2

Iemand suggesties?
 
Inderdaad. Ik heb de Pulse+ gehad, dat was een heel fijne allround monosynth, ook (juist) voor de gore randjes.. De Pulse 2 schijnt kwa karakter vrijwel hetzelfde te zijn. Misschien toch maar eens.... (smoessjes mode aan:want hij staat zo mooi naast de Blofeld)
 
Back
Top