flyweight
Spice up your life with FM and Feedback
De Pioneer AS-1 heeft ook dat randje... een blok bas klinkt bijna als een sinus door een overdrive.
Kan ook vrij smering klinken.
MS20 ook
Kan ook vrij smering klinken.
MS20 ook
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MS20 ook
Klopt.De Peak kun je behoorlijk driven, volgens mij zelfs op 3 verschillende plekken in het signaalpad als ik me niet vergis.
Inderdaad. Had me nooit zo verdiept in dit bakkie, maar hij klinkt lekker. De user interface is wel een afknapper moet ik zeggen. De MS20 is een erg goede suggestie... Die kan mooie randjes maken, over het randje is ook geen probleem. Deze gaat op mijn shortlist.De Pioneer AS-1 heeft ook dat randje... een blok bas klinkt bijna als een sinus door een overdrive.
Kan ook vrij smering klinken.
MS20 ook
Beetje duur de Erika Synths Syntrx
Ik overweeg al heel lang een MS20 maar de Syntrx lijkt mij een prima alternatief
De Syntrx die werd aangehaald vind ik al aardig klinken in de richting van wat ik zoek. Net als de DB-01 van hetzelfde Erica Synths. In de zoektocht kwam ik inderdaad ook uit bij pedaaltjes, in het bijzonder de Strymon Deco:Heb je wellicht een voorbeeldje? Enkele van de synths die je hebt hebben overdrive/distortion aan boord volgens mij. Los pedaal kan altijd - een multi-fx of buizenoverdrive pedaaltje kan leuk zijn. Soms kan het al voldoende zijn als de oscillatoren op maximaal volume de mixer/filter ingaan. Of de output naar interne input routen zoals vaak met de Minimoog gedaan werd. Moeilijk in te schatten zonder voorbeeld, maar ik zou vooralsnog geen grote uitgaven doen!
Klopt ik ben er wat meer mee aan het experimenteren en kom al aardig in de buurt. Toch heb ik het idee dat er iets met de osc's van andere synts is waardoor net dat ene mooie subtiele randje ontstaat. Ik ga nog eens wat verder prutsen hoor, er staat morgen nog niet meteen iets nieuws. Overigens is de general distortion van de Peak een beetje een raadsel voor mij. Ik heb het idee dat die niet zoveel doet, behalve volume toevoegen. @Montfrooij ervaar jij dat ook? De pre en post filterdrive doen hun werk wel...De Peak kun je behoorlijk driven, volgens mij zelfs op 3 verschillende plekken in het signaalpad als ik me niet vergis.
Ehm. Goede vraag. Ik heb het nog niet heel goed vergeleken. Het probleem wat ik zelf met de algemene distortion heb, is dat het signaal al snel te veel wordt voor de reverb.Klopt ik ben er wat meer mee aan het experimenteren en kom al aardig in de buurt. Toch heb ik het idee dat er iets met de osc's van andere synts is waardoor net dat ene mooie subtiele randje ontstaat. Ik ga nog eens wat verder prutsen hoor, er staat morgen nog niet meteen iets nieuws. Overigens is de general distortion van de Peak een beetje een raadsel voor mij. Ik heb het idee dat die niet zoveel doet, behalve volume toevoegen. @Montfrooij ervaar jij dat ook? De pre en post filterdrive doen hun werk wel...
Even door de handleiding heengelopen en dat geeft wel wat aanwijzingen.Klopt ik ben er wat meer mee aan het experimenteren en kom al aardig in de buurt. Toch heb ik het idee dat er iets met de osc's van andere synts is waardoor net dat ene mooie subtiele randje ontstaat. Ik ga nog eens wat verder prutsen hoor, er staat morgen nog niet meteen iets nieuws. Overigens is de general distortion van de Peak een beetje een raadsel voor mij. Ik heb het idee dat die niet zoveel doet, behalve volume toevoegen. @Montfrooij ervaar jij dat ook? De pre en post filterdrive doen hun werk wel...
We hadden het er al even over toen je hier was Ik heb er nog even mee zitten experimenteren, maar ik kan er nog niet heel goed mee uit de voeten. Het signaal van de Peak is sowieso al vrij 'hot' en dat wordt alleen maar erger als je m zo hard de distortion in moet sturen. De volume knop wil ik omwille van altijd hetzelfde uitgangsvolume helemaal open hebben staan (zoals ik dat met al mijn synths doe) en dan het patch volume verlagen. Maar het patch volume op 0 is niet 0. Op internet kom ik hier ook niks over tegen. Ach ik zal er ooit wel een keer achter komen.Dus ik vermoed dat daar het verschil zit. Je moet de algehele distortion genoeg signaal geven om mee te werken. Anders zal hij niet gaan oversturen, maar enkel volume toevoegen.
De K2 vind ik ook een goede suggestie. Die Sub37 zou het allemooist zijn (heb m verkocht en daar heb ik toch wat spijt van). Opnieuw kopen is net ff te gek financieel gezien... Matriarch of Grandmother vind ik ook vet, maar ook net ff te duur op dit moment. Nog niet zolang geleden een Rytm mk2 gekocht. Nog zo'n dure en ik moet in de schuur slapen ipv op zolder Wie weet toch een keer een slim phatty...?@Luctae Moet het in die koffer passen?
- MS20 (mini) erg leuk inderdaad voor rauwe sounds, zeker met wat delay en reverb erachter. Je kan ook de behringer K2 kunnen overwegen voor de form-factor.
- Subsequent 37: een van mijn favo's, zeker als je lekker rauw wilt. Hier moet je eerder moeite doen om het slecht te laten klinken dan andersom. Vooral door die unit vind ik mijn analog keys altijd maar wat dunnig klinken, hoewel dat wel een leuke speelbak blijft.
- Als grootte niet uitmaakt: Matriarch, die klinkt zo vies of mooi als je zelf wilt.
- Als grootte wel uitmaakt: slim phatty als je hem voor een leuke prijs kan scoren. Beetje quirky qua bediening, maar wel die dikke rauwe moog sound.
Thx voor de suggetie, maar in mijn hardware setup heb ik geen ruimte voor een plugin.Hola ga voor de vst plugin
Wavestate zeker voor het
Doel waarvoor jij het wilt
Groeten van andreos.
Die minibrute 2s komt al vaker voorbij in mijn zoektocht. Misschien moet ik die toch eens een keer in het echt proberen om daar een goed oordeel over te vormen. Die metalizer is een wavefolder toch? Dat staat me wel aan en is inderdaad iets wat ik nog niet in mijn klank palet heb. Dat en FM, hoewel de peak het op zich ook kan, maar dat is geen echte FM bak vind ik.Ik sta op het punt m'n Sub 37 te verkopen..... maar een Peak of een Hydra kunnen ook een randje tot rand hebben. Peak heb je al.. Hydra is wel wat harder werken vind ik.
Ik heb:
Rytm, Peak, Argon8, Cobalt8, Hydra, Erebus V2, Vermona Lancet 15, en dus de Sub37. Die Sub37 kunstjes kan de Arturia Minibrute ook, waar ik um voor gebruik. Is veel minder gedoe live, en die heb ik ook. Is snel en simpel. De Sub37 gaat ietsje dieper, maar is ook wel Moog sound. Is dat niks? Een Minibrute 2s? Past goed bij de rest van de zooi die je hebt denk ik. Heeft toch wel een eigen karakter. Moog is wel erg uhm... Moog. En ik denk dat je setup dat niet echt nodig heeft.
Nee idd, het is een beetje 'hit or mis' met de saturation. Soms klinkt hij als een klok en soms komt hij niet goed uit de verf.We hadden het er al even over toen je hier was Ik heb er nog even mee zitten experimenteren, maar ik kan er nog niet heel goed mee uit de voeten.
Op FB zijn 2 Peak / Summit groepen, niet al te actief, maar misschien dat je daar nog wat wijzer kan worden. En de helpdesk van Novation is vaak hele behulpzaam.Het signaal van de Peak is sowieso al vrij 'hot' en dat wordt alleen maar erger als je m zo hard de distortion in moet sturen. De volume knop wil ik omwille van altijd hetzelfde uitgangsvolume helemaal open hebben staan (zoals ik dat met al mijn synths doe) en dan het patch volume verlagen. Maar het patch volume op 0 is niet 0. Op internet kom ik hier ook niks over tegen. Ach ik zal er ooit wel een keer achter komen.
Ja idd, heel leerzaam en leuk. Ik moet zeggen dat ik 'beter' met de BS2 uit de voeten zou kunnen dan met de Minitaur. Die BS2 is gewoon veel veelzijdiger. Dus 'met de wetenschap van nu' zou ik als mono synth eerder een BS2 hebben gekocht, maar ik ben qua mono synths voorlopig voorzien met de S37 en de Minitaur en die laatste kan één trucje die de BS2 niet kan, dus daar houd ik hem nog even voorWat ik overigens wel leuk vond onze ontmoeting, is dat me e.e.a duidelijk werd over Minitaur vs BS2. Ondanks dat het een enorm vette bak is en hij moddervet in het laag is, met een mooie knetter... zou ik mijn BS2 er niet voor inruilen. Het grappige is dat jij het precies andersom had. De tube saturatie van de ART V3 vond ik wel echt wat toevoegen. Op beide bakken.
Heb jij voorbeelden van wat je maakt met jouw spullen?
En dat is...?ben qua mono synths voorlopig voorzien met de S37 en de Minitaur en die laatste kan één trucje die de BS2 niet kan, dus daar houd ik hem nog even voor
Nee dat wil je niet... Of je moet keihard last willen krijgen van GASOverigens ben ik wel heel benieuwd naar de Elektron bakken, maar daar moeten we het nog maar een keer over hebben.....
Kende ik niet. Vet zeg! Hoe meer ik tegen kom van Erica Synths, hoe meer ik er achter kom wat een tof merk dat is. Goedkoop is het spul allemaal niet. Deze is idd voor nu ff boven budget.Mits budget het toelaat: Erica synths Das Kleine Fusion?
Heb de vorige fusion, en qua overdriven geluid heel tevreden.
Welk bakje bedoel je nu? Vette dingen maak je overigens. goede sounds, fijne mixen door gebruik van reverbs.Minotaur Electronics
Listen to Minotaur Electronics | SoundCloud is an audio platform that lets you listen to what you love and share the sounds you create.soundcloud.com
Vooral oudere werk. Maar ik gebruik het ding vooral als arp bakje. Ik heb de eerste, maar zonder toetsen. Zelf eraf gesloopt.
Mijn conclusie van onze vergelijking was dat de Minitaur in het laag net wat meer heeft dan de BS2, maar dat de BS2 heel dicht in de buurt komt EN is veel veelzijdiger is dan de Minitaur.En dat is...?
Nee dat wil je niet... Of je moet keihard last willen krijgen van GAS