Welke combi van kleine hardware synths?

Korg Drumlogue 444,-
Uno Synth pro-x 457,- (stock)

Deze set is perfect voor live! Wat gaaf is dat de pro-x een mono in heeft zodat je een spoor gewenst uit je Drumlogue kunt filteren door het zeer analoog klinkende filter
 
Ik heb deze jamsetup nu , blijft in ontwikkeling :

Moog grandmother

Sq1 seq

Monotribe

Volca modular

Daarbij een galm en echo effectje en een mini 4 kanaals bixertje .

werkt voor mij

Overweeg het uit te breiden met 2 eurorack modules : ladik drumboy en drumgirl .
 
Dit was wel mijn favoriete combi.. Circuit en TB3.. echt super leuke combi.. en dan een Mini Freak voor de keys.. (wel ff wennen, de keys..) maar is echt een leuk en super klein bakkie.. ;)

 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
( Ps zit ooknog een goedkoop looper pedaaltje bij m’n setup , voor de volledigheid )
 
heb zelf ook een novation circuit en vind em moeilijk van de hand te doen

voornamelijk door de sequencer, als je er een mono synth bij hangt heb je echt een killer combo kwa functionaliteit en formfactor en playability
 
heb zelf ook een novation circuit en vind em moeilijk van de hand te doen

voornamelijk door de sequencer, als je er een mono synth bij hangt heb je echt een killer combo kwa functionaliteit en formfactor en playability
Het is idd soms een opoffering om een van de poly synths in de Circuits in te zetten als monosynth.. erg leuke sequencer ja.. ook de sidechain vind ik super..

Ik heb de TB3 en Circuit trouwens dubbel maar het DJen ermee komt er wegens andere afleiding en motivatie niet meer van..

 
Dus die novation circut Tracks/Rhytem zijn wel aan te raden? in vergelijking met welke gear? Want mist wel wat knoppen voor me gevoel?
 
Dus die novation circut Tracks/Rhytem zijn wel aan te raden? in vergelijking met welke gear? Want mist wel wat knoppen voor me gevoel?
Ik heb de tracks en heb daar echt wel lol mee.
8 knoppen om je geluid te tweaken is voor mij genoeg.. 2 midi sequencer sporen (polyfoon) om nog 2 synths mee aan te sturen. En ook nog 196 seconde sample tijd. Leuk om wat vocals te laden. Ik heb ook de Arq-48 gekocht, maar pak altijd de tracks..ik vind het een aanrader, maar heb nog niet veel vergelijkings materiaal gehad.
 
Dus die novation circut Tracks/Rhytem zijn wel aan te raden? in vergelijking met welke gear? Want mist wel wat knoppen voor me gevoel?
Ik heb de Novation Circuit OG.. de Tracks heeft een verbeterde workflow op sommige punten. Patterns gaan tot 32 steps.. maar je kunt patterns op de OG tijdens het jammen combineren (chainen) voor 32 -128 steps..
Het is idd wat beperkt qua controls.. maar via de online editor kun je elk geluid tweaken.. De Tracks vermeld functies voor de 8 (macro) knoppen maar je kunt er meerdere functies aan toewijzen.. aan de andere kant is het, als je em niet te veel gebruikt wel beter om functies achter de macroknoppen wel universeel te houden.. dat voorkomt verassingen als je niet meer weet wat je ooit achter een knop hebt gezet tijdens het bouwen van een patch.. maar als je 'n soort persoonlijke sweetspot knop wilt designen is die gelegenheid er wel.. :)

Wat ik wel merk tijdens het jammen is dat de verschillende modi: Mixer (voor muten van je kick bv) en Pattern select elkaar soms een beetje in de weg zitten.. maar ik klaag verder niet.. ik zocht ooit naar compacte synthjes tijdens corona verveling: Ultra compacte (liefst multi-timbrale) synthesizer modules en daar kwam de circuit voorbij.. ik heb de sequencer en workflow (die echt erg leuk is) maar als 'n kadootje beschouwd..Je kunt er echt super leuke dingen mee doen.. en de OG is soms voor 100-200 euro te vinden..

Hieronder de vergelijking van de tracks en de OG (wat staat voor 'original')

 
Dus die novation circut Tracks/Rhytem zijn wel aan te raden? in vergelijking met welke gear? Want mist wel wat knoppen voor me gevoel?
De Rhythm is wel een machientje waar je je flink voor in de handleiding moet verdiepen om er het meeste uit te krijgen, maar ik vind hem top voor het geld.
 
Die nieuwe Roland Aira Compacts (T-8, S-1, J-6 etc.) zijn leuk. Klein, goedkoop, klinken prima en met ingebouwde accu.
 
Jij hebt de Blofeld ook nog, die is ook multimbral, samen met een leuke drumdoos best een goede combi, maar die circuit is zeker een heel leuk ding als je weinig spullen op je desk wilt
Ik doe er nu niks meer mee... wel de Blofeld opgsteld laatst voor een vergelijking met de Micro Q. Bijna hetzelfde maar een Micro Q klinkt toch mooier op een manier..
De Blofeld is idd wel een super veelzijdig bakkie, en echt klein ja. Multitimbraal maar waar je een beetje vastloopt is 'n enkele main out.. en beperkte fx.. een bas moet je dan toch weer laten doen door wat anders als je er externe fx op zet.. maar kan prima natuurlijk.
Hieronder had ik de MPC ONE voor de drums en bas.. de interne arpjes ook gebruikt van de Blofeld.. leuke combi nu ik het zo terughoor.. Ik hoorde laatst iemand benoemen dat een Blofeld geen eigen karakter heeft.. haha.. je herkend die Waldorf sound echt wel.. heel typisch klankje..

 
Back
Top