Welke synth moet ik kiezen?

Nu ik net lees dat je synths programmeert begrijp ik deze opmerking opeens.. ;)

Je mag gerust zeggen wat je echt denkt, ik ben geen warm pakje boter.

Euh - dat betekent dat 't een vette bak is dan? :)
Voorkennis of hoe moet ik dat zien.

Roland's ACB in de System-1 is behoorlijk geslaagd en het is volslagen waanzin om dat bedrag aan een Juno te spenderen IMHO, en dat zeg ik als iemand die er zelf een heeft en 'm op het juiste moment (opnieuw) gekocht heeft (voor 230 piek, in 2003).

De Juno-60 was vroeger goedkoop en had alle bedieningselementen op het frontpaneel. Iedereen die een Juno-60 wil raad ik aan om een Nord Lead te kopen, omdat je dan krijgt wat de Juno was - betaalbaar, klinkt goed, alle knoppen voor je neus, en in grote oplage gebouwd dus altijd wel ergens 2ehands te koop. Maar - die Nord heb je volgens mij al, als ik me het goed herinner, dus gaat het om de sound.
 
Klopt. De Nord dacht ik te verkopen, want eigenlijk doe ik weinig met mijn racks. Maar dan dacht ik weer hoe begrijpelijk hij is. Houden kost niks want lijkt vaste waarde.
Ik moet 'm enkel eens openen want hij heeft enkele sticky knoppen die soms niet omhoog komen.
Goeie ontnuchtering, Yoozer. Dank
 
Volkswagen Golf I

Klassieker, betrouwbaar, alles analoog, scheurt als een gek en ruim binnen budget. :okdan:
 
Koop gewoon niks. Stof die Maschine af en laadt een paar dikke softsynths in, bv Spire. En maak gewoon eens 3 maandjes tracks daar mee.

Hou je geld in je zak :)
 
Volkswagen Golf I

Klassieker, betrouwbaar, alles analoog, scheurt als een gek en ruim binnen budget. :okdan:

Klinkske zou dan wel de Golf1 G60 willen denk ik:D.


Om even op je vraag te antwoorden. Hou je geld opzij en denk na wat je echt wil en vooral ook nodig hebt.
Je hebt enorm veel mooi spul staan dus daar is het niet aan gelegen. Als je pianoles gaat nemen heb je sowieso een gewogen klavier nodig. Hou daar dus maar budget voor over (ik spreek uit ervaring).
Waar ik enorm van verschiet is dat je zo tuk bent op Maschine terwijl je al die toffe drumcomputers in je bezit hebt.
 
Ik zal in jouw situatie eens een keer twee maanden onbetaald verlof nemen en in die tijd dik muziek gaan maken...gewoon non stop.
 
Nee, vst is enorm kut. Ik heb een rothekel aan midi mappen, muisgebruik om knoppen te bewegen. Na een dag heb ik al een ontstoken pols.
En zo n oude autos zijn idd de max. Mijn oudtse is van 93, de jongste van 98. Enkel verboden volgend jaar wegens te vervuilend. Idem golf 1. Er komt dus vermoedelijk een golf 5. En als ze nig veel trajectcontroles bijplaatsen, een dacia 900 cc met een midden vinger sticker op. Met t geld dat ik,uitspaar koop ik een verzameling moogs en wat bloeddorstige dobbermannen ;)
Grappig, ik zag net mijn mams, ze zei " koop iets van het geld dat je kan troosten en na zoveel jaar nog steeds de passie verwoordt'
Mijn mams. Ongeliefd lid als ze sterft.
 
Ik zal in jouw situatie eens een keer twee maanden onbetaald verlof nemen en in die tijd dik muziek gaan maken...gewoon non stop.


Nog een keer mijn been breken zoals vorige lente. Je hebt helemaal gelijk brz. Half jaar loopbaan onderbreking. Maar misschien eerst maar een cursusje keys spelen.

Computer gebruik heeft trouwens mee gemaakt dat ik ben gestopt ls dj. Ik ben een vinyl dino. de rest mist bezieling. En net dat merk ik ook met muziek hier: ls ahet niet tastbaar is met knoppen en faders en karakter, looks zoals vinylhoezen) - pass the mike maar aan een ander. Im out.
 
Dom here i come. Net nog wat filmpjes geluistrd, en ik weet weer waar t om draait: verloren worden in een andere wereld vol geluid en zielsberoering. Een diep gevoel van verloren zijn in een heerlijke plek.
En hopelijk is ie zo goed dat er wat weg kan.
 
Wow Klinkske, je gaat nu wel erg filosofische uitspraken doen.. :)
Mijn insteek: neem het allemaal niet zo serieus, muziek is maar muziek. Je moet er wel lol in hebben, en instrumenten zijn maar een hulpmiddel!
 
Hopen dat 't goedkomt bij justmusic.de:

ze hebben 'm op stock volgens de website. Betalen kan enkel via bankoverschrijving. Je krijg een bevestiging, die waarschuwt om niet te betalen tot je een bevestiging krijgt.
Euh… Dus k moet wachten op iets?
Dat komt de dag later niet. Dus ik veronderstel dat de bevestigingswaarschuwing op hun website moet staan ipv op hun bevestigingsmail.
Maar dan: betalen. Ze willen de order gegevens en klant nr. Die klant nr moet je zoeken op hun website, eens je inlogt, want staat niet in de mail.
Nou moe dat kan ook ietsje makkelijker… En wat meer verontrustend is, na mijn bestelling, is er nog stock. Terwijl bij thomann dat niet is, en MFB waarschuwt dat ze bestellingen die komen pas over 3 maanden afwerken. Dus kan best zijn dat ie dit jaar niet meer aankomt als die website niet updated is… Als dat zo blijkt, is 't de eerste en laatste keer shoppen bij justmusic.

Dank voor al jullie info: deed me echt beslissen géén juno 60 te kopen. En mezelf kennende, ging ik toch weer voor een mint bak… Kwestie van waardevastheid te garanderen voor zover dat al bestaat, want ik ben een muggezifter - kan me druk maken in geschonden gear. Miskijk ik me voortdurend op. Zo moet de monopoly ooit nog eens vers hout krijgen denk ik, die gesplitte hoeken is echt niks zo.

Wow Klinkske, je gaat nu wel erg filosofische uitspraken doen.. :)
Mijn insteek: neem het allemaal niet zo serieus, muziek is maar muziek. Je moet er wel lol in hebben, en instrumenten zijn maar een hulpmiddel!


Muziek is maar muziek?
Ik sprak mijn broer op een festival: ik zat in een flinke dip. Ik zei 'muziek is het laatste, het allerlaatste dat er is'
Broer zei 'Nee, muziek is het éérste!'
Dat is diep. En bullseye.

Hans denkt er trouwens nét zo over :)

 
Last edited by a moderator:
't spel begint al: justmusic heeft enkel een demo model en ze geven 50 euro korting, ik denk het niet.
 
Heb musicstore gebeld - ze gaan nazien of ie effectief in stock is en gloedje nieuw. Ze vangen me één keer - geen 2
Justmusic stort 't geld terug.
Er gaat wel wat weg hoor, maar eerder klein spul. Darkstar, microkorg, nog wat rackspul eens de updates (je weet welke denk ik) installed zijn en running. Maar eerst nog wat spelen met bovengenoemde haha - dus geen pm's alsjeblieft

Ivm gearsletunitis: bekijk 't als 't sterven van je trouwe hond, (het verkopen van dj spul waar je al 25 jaar voor en mee werkt) je wil toch zo snel mogelijk een andere pup? (Geen hondenliefhebber, vul vrouw in, of man, of kat, auto, ik ben ruimdenkend)
Nee ik heb geen kinderen. Dus ik moet me ook geen zorgen maken over schoolgeld en kinderschoenen kopen. Bewuste keuze. Hooray
 
Heerlijk: music store aanvaardt telefonische bestelling, ze hadden er nog 2 gloednieuw. Nu betalen bij ontvangst. Enkel hopen dat ze niet telkens leveren als ik uit werken ben, of de rekening aan de vrouw geven haha
Beller is dus sneller dan online. Weeral een goeie les, na justmusic, die verkopen me alvast niks meer, dat heeft nog een staartje qua afhandeling, bah. Niet professioneel, want zelfs nu kan je nog bestellen en ze hebben niet eens een (nieuwe) staan.

Dank Acidfever! - was mijn sub trouwens niet ooit de jouwe?
 
Back
Top