Welke synth moet ik kiezen?

Dank Acidfever! - was mijn sub trouwens niet ooit de jouwe?

Je Sub Phatty wel, je sub37 niet. :)
En geen probleem, we zij er om elkaar te helpen toch?

Mooie synth, zelf ook nog een tijdje op lopen kwijlen want ik vind de sonische mogelijkheden erg tof. Toch maar niet gedaan omdat het hiet al zo (te) vol staat. ;)
 
Muziek is maar muziek?
Ik sprak mijn broer op een festival: ik zat in een flinke dip. Ik zei 'muziek is het laatste, het allerlaatste dat er is'
Broer zei 'Nee, muziek is het éérste!'
Dat is diep. En bullseye.

Hans denkt er trouwens nét zo over :)


Ow, maar ik ook hoor. Ik bedoelde meer te zeggen: zie het niet te zwaar en dramatisch. IMO dan he.
 
welke synth

welke synth

Hallo, ik ben een fan van 80,s muziek

welke synth tot 500-600 euro heeft de beste 80,s geluiden??

Korg ms 20 mini?

korg minilogue?

roland?

Alvast Bedankt voor het Advies:halleluja
 
Voor dat geld kun je menige high end 80s synth tweedehands kopen. Roland D-50 of Yamaha DX-7 bijvoorbeeld. Voor 600 euro misschien zelfs wel allebei.
 
Welke nieuwe generatie synthesizers heeft de meeste 80,s klanken?
Dacht aan de korg ms 20 mini of de korg minilogue of een roland??
 
Last edited by a moderator:
Sub 37. Dominion 1 valt al uit elkaar als je er naar kijkt*.




* Tikkeltje overdreven, maar de problemen met deze synth zijn ruim gedocumenteerd.
 
Momenteel overweeg ik een aanschaf van de Korg Kaossilator Pro+.
Zelf twijfel ik nog echter of ik inplaats hiervan niet een Korg Triton Taktile (heeft een touchpad met Kaossilator-functies) zou willen gaan aanschaffen.
Wie heeft ervaring met deze twee bovengenoemde instrumenten?
En wat zijn de verschillen zoal (qua sounds en functies vooral)?
 
Welke nieuwe generatie synthesizers heeft de meeste 80,s klanken?
Dacht aan de korg ms 20 mini of de korg minilogue of een roland??

Er is geen synth met 80's klanken. Je gebruikt klanken in een context die samen een 80's sound vormen.

En dat kan letterlijk met elke synthesizer.

Maar als je een nieuwe wil dan voor 500-600 zou ik persoonlijk voor een Minilogue gaan op dit moment. Heeft veel mogelijkheden en is analoog met een leuke delay en veel opties. Wel maar 4 voice polyfonie, maar zeker een leuke synth lijkt me.

Al zou ik eerder voor een echte 80's synth kiezen zoals de Juno106, D50, DX7, JX8p (of JX10) of Alpha Juno. De synths uit de 80's van Roland hebben een lekker wollige sound die je meteen aan 80s mzuiek doet denken.
 
Welke periode hebben we het hier over (plus minus) de eerste of de laatste vijf jaar van de jaren tachtig?


Hallo, ik ben een fan van 80,s muziek

welke synth tot 500-600 euro heeft de beste 80,s geluiden??

Korg ms 20 mini?

korg minilogue?

roland?

Alvast Bedankt voor het Advies:halleluja
 
Ik zou, als je inderdaad echt de 80s sound wil ook voor een 80's synth gaan. Er is dan niks leuker dan de real deal natuurlijk. :)

Ik heb ook nog een vraag. De eisen zijn:
Rackmount
Analoog
Voornamelijk oor basjes.
Niet te dodgy qua bouw, want moet live mee. Wordt waarschijnlijk wel vooral gesequenced.

M'n twee kandidaten zijn een Slim Phatty, en misschien een Pulse. Maar ben benieuwd of er nog andere synths zijn die aan deze eisenlijst voldoen. Prijs is geen punt. Al is 3000 euro voor een Studio Electronics wel wat aan de heavy kant voor een paar basjes :P
 
Oh, ja ben 1 ding vergeten: hij moet wel presets hebben. Dus de minitaur valt dan af denk ik. Pulse2 heb ik ook al zitten checken, maar is wel weer zo'n onhandige desktop. Misschien valt er iets voor te knutselen dat ie in een rack past ofzo. Maarja.
 
Hallo, ik ben een fan van 80,s muziek

welke synth tot 500-600 euro heeft de beste 80,s geluiden??

Korg ms 20 mini?

korg minilogue?

roland?

Alvast Bedankt voor het Advies:halleluja

Korg Poly 61 natuurlijk 8) Hou je nog geld over voor een tx81z en een 80's drumbrein.

Of je gaat de SH-101 kant op, ook leuk :okdan:
 
Back
Top