Welke synth moet ik kiezen?

Hallo, ik ben een fan van 80,s muziek

welke synth tot 500-600 euro heeft de beste 80,s geluiden??

Effe doorsparen tot eind dit jaar en ineens voor die Behringer DM12 gaan...
 
Ik heb ook nog een vraag. De eisen zijn:
Rackmount
Analoog
Voornamelijk oor basjes.
Niet te dodgy qua bouw, want moet live mee. Wordt waarschijnlijk wel vooral gesequenced.

M'n twee kandidaten zijn een Slim Phatty, en misschien een Pulse. Maar ben benieuwd of er nog andere synths zijn die aan deze eisenlijst voldoen. Prijs is geen punt. Al is 3000 euro voor een Studio Electronics wel wat aan de heavy kant voor een paar basjes :P

Novation (Super) Bass Station (2) kost maar een fractie van wat je voor ogen hebt...
 
Ja is dat vet? Heb nog niet zo veel overtuigende demo's gehoord maar dat kan ook pech zijn natuurlijk. Is wel lekker goedkoop. En maar 1u

Hangt er van af wat je vet noemt natuurlijk. Maar is volgens mij een van de beste analoge monosynths. En geweldige prijs/kwaliteit. Is even goed thuis in leads als in bass lines. Heb er altijd minstens eentje in mijn arsenaal zitten... Heeft wel geen build in FX maar dat kan je zelf wel goedkoop toevoegen dankzij Alesis, Behringer, Zoom...
 
Ik val r.5 even bij ;)
Ik heb twee superbassstations gehad van novation en die zijn (lees, 'C' vindt :biertje: ) absoluut vet.
Staat nog op de lijst om een keer weer terug te laten keren in de studio.
Het is een zeer flexibel ding, je kunt de verplichte 303 geluidjes maken maar hij kan veel meer dan dat, hij heeft ook oscillator sync bijvoorbeeld en een subosc waardoor hij echt dik en vol klinkt.

shit... ik mis het ding ;)

-C-
 
Ik val r.5 even bij ;)
Ik heb twee superbassstations gehad van novation en die zijn (lees, 'C' vindt :biertje: ) absoluut vet.
Staat nog op de lijst om een keer weer terug te laten keren in de studio.
Het is een zeer flexibel ding, je kunt de verplichte 303 geluidjes maken maar hij kan veel meer dan dat, hij heeft ook oscillator sync bijvoorbeeld en een subosc waardoor hij echt dik en vol klinkt.

shit... ik mis het ding ;)

-C-

Klinkt wel interessant! Vooral zo'n subosc kan echt wel zorgen dat ie veel gewicht heeft onderin. Ik doe nu best wel veel met van die heeeel logge bassen (vermona perfourmer :kroon:), maar die basstation lijkt me wel wat beweeglijker. Dat vind ik wel interessant. Vind het sowieso wel het proberen waard. Thanks voor de tip!
 
Wordt best nog wel even een lastige keuze tussen de Roland JD-xi of wellicht de Microkorg XL+.

Wie heeft eigenlijk ervaring met laatstgenoemde synth?

Qua sound en mogelijkheden zou ik de JD-Xi kiezen.
 
Qua sound en mogelijkheden zou ik de JD-Xi kiezen.

Bedankt voor je reactie.

De JD-xi heeft ook wel mijn lichte voorkeur eigenlijk.

Over de MicroKorg XL+ lees ik wel dat je met de vocoder ook koor-achtige sounds kunt maken; dat is iets wat mij dan wel weer erg aanspreekt.

Over het algemeen genomen zal de JD-xi echter toch wel meer voordelen hebben, vermoed ik zo.
 
Zelf ben ik al een tijdje erg gecharmeerd van de Roland JD-xi.
Wie eigenlijk ervaringen met deze?
Ik heb sinds een paar maanden een jd-xi en voor die prijs krijg je best veel.
Dat wil zeggen als je van de supernatural soundengine houdt is het geluid voor die prijsklasse erg goed en het is een synth waar veel opzit voor als je nog niet veel in huis hebt.
Ik bedoel als je zo'n 500 uitgeeft en je krijgt ook nog een analoge synth erbij en al die drumsounds van de oude drummodules van Roland en een sequecer, da's best veel en een vocoder niet te vergeten.
Daarnaast kan je ook nog externe dingen aansluiten en zelfs een gitaar want er zit een High Z ingang op. en die kan je allemaal beinvloeden.
En als je nog geen externe geluidskaart het geen probleem want je installeert de driver en sluit de usb aan en je kan meteen in je daw opnemen.
Ik vind het een inspirerend ding vooral ook door de sequencer en de prima drums die erin zitten.
Je hebt al gauw iets leuks in elkaar geflanst want 't nodigt wel uit met die sequecer moet ik zeggen.
Je kan 'm ook zeker als uitgebreide groovebox zien met een keyboard voor als je daarvan houdt.
Als je 'm koop neem dan de witte, die heb ik ook, dan zie je bij gedempt licht ook nog alles en je hebt geen last van vette vingers of krassen, ik denk ook dat die beter z'n waarde behoudt omdat veel mensen dit weten.
Paar nadelen; als eerste dat er geen VST editor bij zit, die komt er wel aan geloof ik al ik gearslutz zo volg want dat heeft ie echt nodig als je alles eruit wilt halen en da's nog best veel als je de diepte in gaat, nu moet je soms wat menu diven.
Daarnaast is de sequencer wat beperkt in lengte vind ik, je kan wel favourites opslaan zodat je ahw door een soort van clips toch tot een song komt en anders kan je natuurlijk in een daw wat tracks opnemen en dan kan je mooie dingen maken.
Ik vind het trouwens ook vervelend dat als je 'm uitzet dat ie elke keer bij het starten weer in de beginmodus staat, standaard in 1 bar patternlenght.
Maar voor een polyfonische synth in deze prijsklasse is dit een heel leuk ding.
En er is in deze prijsklasse nog best meer leuks natuurlijk.
 
Die System 8 lijkt mij wel een vette bak.

Ben ik de enige hier? Of zijn er meer synthfreaks in t huis die naar dit beestje uitkijken.
 
Heb de Roland JD-XI nog steeds erg hoog op mijn verlanglijstje staan, maar mijn financiële situatie laat het momenteel helaas niet toe om dergelijke uitgaven te gaan doen.

Heb daarom ook nog wat andere 'alternatieven', zoals de Arturia Minilab, Korg Taktile en Behringer UMX.
Dit zijn weliswaar controllers, maar de bijbehorende software lijkt mij ook wel weer interessant eigenlijk.
Wie heeft hier eigenlijk ervaring mee?
 
Ik zoek een (liefst modernere) synth die qua klanken vergelijkbaar is met zowel de alpha juno 2, de jupiter 6 als de JP80x0, maar dan met meer (modulatie) mogelijkheden. Is er zo een synth? Budget max 2500.

Ik heb nu de Roland System-8 aangeschaft, omdat ik dacht dat die het dichtst in de buurt kwam, en op zich komt hij dat ook wel behoorlijk, vooral op (virtueel) analoog gebied, maar qua digitaal is ie wat beperkt. En hij heeft maar 1 LFO, wat ik ook wel karig vind.. Hij klintk verder wel dik, maar ik heb de kans nog om hem in te ruilen en wil even mijn verdere mogelijkheden bekijken ;)
 
Oja dat was ik vergeten te zeggen: ik wil een synth waarbij menu diving minimaal is. Daarom valt eigenlijk de Jupiter 80 al af. V-synth weet ik niet zeker, moet je daar veel bij in menu's enzo?

Oja en liefst ook met keyboard, maar hoeft niet per se.
 
Oja dat was ik vergeten te zeggen: ik wil een synth waarbij menu diving minimaal is. Daarom valt eigenlijk de Jupiter 80 al af. V-synth weet ik niet zeker, moet je daar veel bij in menu's enzo?

Oja en liefst ook met keyboard, maar hoeft niet per se.
Er bestaan eigenlijk maar weinig polysynths met veel modulatiemogelijkheden en minimaal menu diving, laat staan dat ze dan nog Roland zijn/klinken.
Ik kan momenteel enkel de DSI Prophet 8 en 12 bedenken, maar of die "Roland" klinken...
 
Er bestaan eigenlijk maar weinig polysynths met veel modulatiemogelijkheden en minimaal menu diving, laat staan dat ze dan nog Roland zijn/klinken.
Ik kan momenteel enkel de DSI Prophet 8 en 12 bedenken, maar of die "Roland" klinken...

Dat idee kreeg ik al... Laat ik het dan zo zeggen: modulatiemogelijkheden minimaal vergelijkbaar met de JP 8000.

Is de Alesis Ion aan te raden?
 
Dat idee kreeg ik al... Laat ik het dan zo zeggen: modulatiemogelijkheden minimaal vergelijkbaar met de JP 8000.

Is de Alesis Ion aan te raden?
Kijk eens naar deze editor:
http://www.hypersynth.com/ion-editor.html
Dus ja, een hele hoop menu diving denk ik. Ik heb zelf geen Ion, maar wel een Microwave XT - die heeft een stuk meer knoppen dan de Ion, maar toch zit bijna alle modulatie in menus.
Ik denk dat modulatie zoals de Prophet 12 en de Sub37 het doen een heel recent iets is...
 
Back
Top