Softsynths die echt wat doen wat niet met hardware kan

Origineel geplaatst door bikkel
Die prophet 5 met wat er bij en die Chameleon daar heb je natuurlijk prima hardware alternatieven voor.

't Gaat natuurlijk ook deels om die 'extra' feautures, en het gebruiksgemak daarvan.

Zo is additieve synthese met Chameleon toch een pak overzichtelijker, dan pakweg met een Kawai 5000 - zie ook de review in Sound on Sound.

Half hardware/software is de Kyma best interessant...
 
Origineel geplaatst door bodo
't Gaat natuurlijk ook deels om die 'extra' feautures, en het gebruiksgemak daarvan.

Zo is additieve synthese met Chameleon toch een pak overzichtelijker, dan pakweg met een Kawai 5000 - zie ook de review in Sound on Sound.

Half hardware/software is de Kyma best interessant...

Dat is op zich allemaal waar, maar het ging om synths die mijn klankenpalet wezenlijk uitbreiden (zie openingspost).
 
Origineel geplaatst door Vl1
Denk dat je met Virsyn Tera v.3 een heel eind komt. Ook Virsyn Cube2 is een beest:)

Tera 3! Echt een geweldig apparaat! Een tikkie tijdrovend, maar geweldig.. Kan je hele tracks mee maken als je wil, maar ook voor fxjes noises en 'tapijtjes' zeer geschikt.. Prijzig en een cpu-hog, maar een regelrechte aanrader, ik kan niet meer zonder..

Cube wil ik ook!
:W
 
Origineel geplaatst door bounce
software is toch passeé? :D


So is heroin, baby...:D
 
Origineel geplaatst door C738
Dr zijn een hoop synths waarin je zelfgebouwde wavetables kunt laden. Zelfs in wavelab zou je een golfvorm kunnen tekenen en die in een sampler kunnen stoppen zodat hij fungeert als oscillator. Dus wat mij betreft wel degelijk een "Go" voor hardware.

-C-

idd, maar wel verschrikkelijk omslachtig. ik heb zo'n µWaveXT... owjeeeee... soit, hij klinkt zeer degelijk cpu ontasten enzo...
 
[QU
Half hardware/software is de Kyma best interessant... [/B][/QUOTE]

dit is een klasse appart ;)
 
Kyma doet me denken aan BuzzTracker, maar dan wat het had moeten zijn.
 
Origineel geplaatst door bounce
Softsynths die echt wat doen wat niet met hardware kan:

misleiden dat je denkt dat je nu ECHT goed bezig bent 8)

:dubbel:
 
Softsynths kan je freezen. :)
En nauwkeuriger aansturen mbv automation.
Plus je kan de patch bij je song opslaan zonder bulk dumps en program changes.
 
Origineel geplaatst door bounce
sextruukjes die je met je moeder kan doen maar die je niet met je vriendin kan doen :kont:

dus jij bent hellemaal 'in to' motherfucking softsynths :D
 
Origineel geplaatst door bikkel
Tot nu toe veel software die meer-meer-meer features heeft, of iets met granulair doet.

Die prophet 5 met wat er bij en die Chameleon daar heb je natuurlijk prima hardware alternatieven voor.

Voor de Cameleon 5000 kan je denken aan de K5000(S). Niet dat je over de aantalen overstruikelt. Als je zo graag de K5000(S)hardware met software wenst te combineren, wellicht biedt deze site uitkomst: http://perso.orange.fr/xazahouse/index.html
 
Origineel geplaatst door DIno Jay
Voor de Cameleon 5000 kan je denken aan de K5000(S). Niet dat je over de aantalen overstruikelt. Als je zo graag de K5000(S)hardware met software wenst te combineren, wellicht biedt deze site uitkomst: http://perso.orange.fr/xazahouse/index.html

De K5000 lijkt me een leuke bak zodra ik FM onder de knie heb, die had ik al een beetje in het vizier. Sowieso gebruik ik vaak software editors voor mijn hardware synths.
 
Origineel geplaatst door DIno Jay
Voor de Cameleon 5000 kan je denken aan de K5000(S). Niet dat je over de aantalen overstruikelt. Als je zo graag de K5000(S)hardware met software wenst te combineren, wellicht biedt deze site uitkomst: http://perso.orange.fr/xazahouse/index.html

dat is inderdaad handigger werken met deze bak.
 
Back
Top