Polyend Play+

Polyend komt met de Play+.
Play+ • Polyend


De gewone Play is voor mij de beste sequencer die ooit gemaakt is, ymmv.
Nu is er de uitgebreidere versie, de Play+.
Deze heeft nu stereo sampling en 4 synthesizers erbij gekregen.
Het is dus veel meer een standalone apparaat geworden.

De polyfonie is 8 stemmen, maar die gelden voor het totaal.
Dus maar max 8 stemmen tegelijkertijd.
En je kan maar 3 synths tegelijkertijd gebruiken.
De synths zijn te programmeren, maar het is wel menu duiken.
Verder klinken ze gewoon zoals vrijwel elke software synth tegenwoordig, prima.

Video's:








Prijs:
Play+ 800 euro
Play 500 euro
Opwaarderen van play naar play+ 400 euro

Ik heb de Play en die vind ik echt geweldig, het beste ding zins de uitvinding van het wiel.
Ik overdrijf hier wel een beetje :kroon:, maar kijk de Ben Jordan video en je ziet hoe snel je de basis voor een liedje hebt. Zo snel gaat het in het echt ook).
Of ik ga opwaarderen, ik denk het niet. Want ik heb zoveel buitenboord zooi, dat ik de extra softsynths niet nodig heb.
 
Hierboven wordt gesproken over stereo sampling maar op de website spreken ze enkel over stereo samples. Met de originele Play kon je niet sampelen en ik denk dat dit ook zo is voor de Play+. Hebben jullie wat meer informatie? Heb ik iets gemist?
 
Nadat hij doodsbedreigingen krijgt voor het maken van video's over synths, ja.



:stupid

Ik ben ook geen fan van Ben Jordan, maar ik los dat op door niet naar zijn videos te kijken. Triest dat mensen zo iemand dan het leven helemaal zuur gaan maken.
 
In wat voor wereld leven we? :(

Je kunt je wel afvragen in welke mate het probleem echt speelt. Jordan zegt dan wel dat de 'synth and gear community toxic' is, maar om hoe zo'n grote groep in verhouding tot alle kijkers gaat het in werkelijkheid? Een vrij kleine, maar wel erg lawaaierige, groep van toetsenbord-"helden" op hun zolderkamertjes die dit soort trieste dingen online zet, het geeft wellicht niet echt een goed beeld van de hele groep mensen die zich bezighouden met synths, gear en ook filmpjes bekijkt van Jordan en anderen. Het grootste deel geeft misschien helemaal geen reactie op geplaatste video's in de comments op YT, of elders online.
 
Nou, ik kom bijvoorbeeld amper op Gearspace vanwege het enorme aantal ruziezoekende kneuzen daar, ik trek het erg slecht die sfeer daar meestal.
 
Je kunt je wel afvragen in welke mate het probleem echt speelt. Jordan zegt dan wel dat de 'synth and gear community toxic' is, maar om hoe zo'n grote groep in verhouding tot alle kijkers gaat het in werkelijkheid? Een vrij kleine, maar wel erg lawaaierige, groep van toetsenbord-"helden" op hun zolderkamertjes die dit soort trieste dingen online zet, het geeft wellicht niet echt een goed beeld van de hele groep mensen die zich bezighouden met synths, gear en ook filmpjes bekijkt van Jordan en anderen. Het grootste deel geeft misschien helemaal geen reactie op geplaatste video's in de comments op YT, of elders online.
Dat geeft Ben ook aan (klein percentage), maar de bagger die ze typen is echt heel slecht.
Ik schrok er van, maar blijkbaar begeef ik me doorgaans op plekken waar de sfeer beter is, dus misschien is het wel de standaard in de grote boze buitenwereld zonder moderatie.
En het is ook een rare positie die de 'synthfluencers' hebben, onmogelijk om daar 100% zuiver in te zijn denk ik. Maar ik kon altijd wel om Ben lachen en verwacht dat hij nog genoeg andere content gaat maken zonder gear reviews. Dus wat dat betreft geen probleem.
En om het toch weer back on topic te krijgen : hij heeft al lang een intieme relatie met Polyend (wat ik zo hoor van hem iig) en zijn video van de P+ vind ik best te nassen als je dat een beetje in je achterhoofd houdt.
 
Ondertussen de manual gevonden; Polyend Play+ handleiding
Ik had gehoopt van toch een audio input te ontdekken maar die is er inderdaad niet...
 
Je kunt je wel afvragen in welke mate het probleem echt speelt. Jordan zegt dan wel dat de 'synth and gear community toxic' is, maar om hoe zo'n grote groep in verhouding tot alle kijkers gaat het in werkelijkheid? Een vrij kleine, maar wel erg lawaaierige, groep van toetsenbord-"helden" op hun zolderkamertjes die dit soort trieste dingen online zet, het geeft wellicht niet echt een goed beeld van de hele groep mensen die zich bezighouden met synths, gear en ook filmpjes bekijkt van Jordan en anderen. Het grootste deel geeft misschien helemaal geen reactie op geplaatste video's in de comments op YT, of elders online.

Het vervelende is dat een miniem, maar vasthoudend en luidruchtig groepje kwaadwillenden volstaat om de sfeer volkomen kan verzieken. En op internet gaat dat door de anonimiteit nog veel gemakkelijker dan in het dagelijks leven.

Persoonlijk vind ik de video's met reviews van synth's, modules, e.d. zeer nuttig. Ze zijn vast niet 100% objectief, maar geven wel snel een indruk van wat die dingen kunnen en hoe het klinkt.
 
Ondertussen de manual gevonden; Polyend Play+ handleiding
Ik had gehoopt van toch een audio input te ontdekken maar die is er inderdaad niet...
Het is alleen een sample player.

En maar max 6 min mono of 3 min stereo samples.
Zo zijn er nog best veel beperkingen voor de Play en Play+, maar ik heb nog niets meegemaakt wat zo "Flow" stimulerend is als de Play. Ymmv.

Als mensen het ding willen proberen, kunnen ze altijd langskomen.
 
Voor 399 kan je je oude opsturen en krijg je de nieuwe terug.
Send in your original Polyend Play and we will upgrade your unit.
Ship your original Play to us locally*, once your unit is received, we will simply ship you a new Play+.
 
Het is alleen een sample player.

En maar max 6 min mono of 3 min stereo samples.
Zo zijn er nog best veel beperkingen voor de Play en Play+, maar ik heb nog niets meegemaakt wat zo "Flow" stimulerend is als de Play. Ymmv.

Als mensen het ding willen proberen, kunnen ze altijd langskomen.
Die + heeft toch ook synth engines aan boord?
 
Blijft toch wel een belachelijk dure upgrade zeg. Ik ben gewoon ok met mijn play te gebruiken zoals ik hem nu gebruik en proberen mezelf te overtuigen dat die play+ gewoon niet bestaat.

Zorgt er ergens wel voor dat ik niet snel een nieuw product van polyend ga kopen, al een tijdje afgekickt van elk blinkend nieuw ding willen in plaats van muziek maken. Straks ben ik de dick move van polyend nog dankbaar :)
 
Back
Top