Studio Electronics Code

Weer iets om voor te sparen :) (volgens mij is de 2 voice uitvoering ongeveer 2.700 dollar)

Groter plaatje hier.



Preliminary Information

The new Omega C O D E.
Shipping August 2006

Featuring SEM and Diode Filters.

Available in 2 voice, 4 voice, or 8 voice configurations.

New on the C O D E:

Diode based filters giving you that classic nasal sound while the Studio Electronics SEM filters give you that classic 80's poly sound.

Also new is the Filter Control section, which allows you to sweep through all the filter types in real time with complete MIDI control. The switches in the Filter Control section give you on/off control and/or momentary control of assignable parameters. Filter Control will give you full control of your audio source.

The 2 voice version is configured for dual input stereo filterbank.
The 4 voice version is configured for 4 input or quad filterbank.
The 8 voice version is an 8 channel filterbank.

Also available are voice expansions and filter expansions.

Bank 3 "THERIOT" included ($139 sold separatly)

Features

General Specifications

Voices: 2, 4, or 8
Multitimbrality: 2 voice = 2 part, 4 voices = 4 part, 8 voices = 8 part ; Parameters: patch, number of voices, mono or poly.
Audio outputs: one stereo per voice. One main stereo and main mono output.
Interface: 32 knobs, 1 rotary encoder, 35 tactile switches, 24 LEDS.
Display: 16 x 2 back lit liquid crystal Ocean Blue Display.
Memory: 256 sound patches,128 multi patches in RAM.
Weight: 20 lbs.
Dimensions: 4 rack spaces, 15 inches deep.
Power: 90 - 250 volts AC auto switching.

Voice Architecture

Two voltage controlled discrete analog oscillators and one sub wave of Oscillator 1
Waveforms: triangle, sawtooth and variable width square. All waveforms output simultaneously. Syncing of Osc 2 to Osc 1.

Two voltage controlled discrete analog filters including the new Diode Filter
24db (Diode Filter), 12 db (classic Oberheim SEM). 12db filter has low pass, bandpass, high pass and band reject modes. Each voice has the capability of having four different filters available for use. Additional filters (up to 2 per voice) can be added as desired in any number. Filters do not operate in series or parallel.

Three low frequency oscillators (LFO3 fixed to voice panning)
Waveforms: triangle, sawtooth, reverse sawtooth, square, noise, random. Up to three destinations and depths each for LFOs 1 & 2 with range, delay, key trigger, phase, mode (mono or poly), quantize, midi sync.

Three multiple stage envelope generators
Attack, decay, sustain and release with inverting and multiple triggering. Envelopes 1 & 2 have additional delay, decay2, and breakpoint parameters. Envelope 1 fixed to filter frequency. Envelope 2 fixed to amplifier level. Envelope 3 is assignable with up to three destinations and depths. ALSO NEW Envelope 3 knobs also can control the inputs of the unit.

Glide
Linear or exponential. Parameters: time, mode (auto, legato, glissando), autoglide interval, dynamics, destination.

Unison mode
One, two, four, six, or eight voices. Depending on Voice configuration.

Additional Features
Oscillator 2 audio frequency modulation. Destinations: Osc 1 frequency, Osc 1 pulse width, filter frequency. White noise generator. Auto triggering external input processor on each voice. Parameters: input level, trigger level, mix level, window.

Modulation Destinations
LFOs1 & 2 and envelope 3: VCO 1 & 2 frequency, pulse width, and mix level, VCF frequency and resonance, noise level, Xmod amount, LFOs 1 & 2 rate and depth, VCA level, external mix level.

MIDI Specifications
In out and thru. Receives: program change, bank select, glide on/off, glide time, volume, SYSEX. Controllers: dynamics, modwheel, bender, pressure destination and amount (x2). Controller 1 assignment: dyn, mod, pressure, bend, tracking, continuous cont #2 (x2), controller 1 amount (x2). Controller 2 assignment - same as controller 1 (x2), controller 2 amount (x2). Dynamics, tracking, and bender have positive and negative modulation. Fixed continuous controller assignments for all key functions.

MIDI Controllers
Dynamics, modwheel, bender, pressure, tracking, breath controller: all LFO1&2 and envelope 3 destinations, including envelopes 1, 2, and 3 attack, decay, sustain, release, amount
 

Attachments

  • code1.jpg
    code1.jpg
    62 KB · Bekeken: 172
Kunnen ze niet gewoon is met echt wat nieuws komen?
Eerst heel het ATC concept uitmelken dan het SE concept en nu het Omega concept!
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Kunnen ze niet gewoon is met echt wat nieuws komen?
Eerst heel het ATC concept uitmelken dan het SE concept en nu het Omega concept!

Persoonlijk vind ik het ook niet echt baanbrekend. Maar aan de andere kant.....wat valt er op dit vlak nog eigenlijk te verzinnen?

Erger vind ik de prijs eerlijk gezegd. Het zou misschien te makkelijk zijn om maar meteen te roepen dat het te duur is, maar 2.700 dollar voor 2 stemmen vind ik echt veel geld voor een dergelijke bak. Dan zou ik zelf liever een Cwejman S1 kopen bijvoorbeeld. Okee, heb je maar 1 stem, maar wel veel meer mogelijkheden.

Ik denk dat zo'n CODE voornamelijk verkocht gaat worden aan grotere studios, niet aan de "echte" synthfanatici :)
 
Ik wist gewoon dat mono iets negatiefs ging posten.

Maar is toch interessant dat ze het omega concept gaan uitdiepen in discrete vorm?
Zoveel analoogs wordt er nou ook weer niet gebouwd, en al helemaal niet discreet.
Ik vind het wel gaaf hoor, dat ze doorgaan met het ontwikkelen waar eigenlijk de chroma, memorymoog en xpander/matrix zijn blijven 'steken' zeg maar.
 
Ja natuurlijk wist JIJ weer dat ik ging zeiken.
Maar kunnen ze niet gewoon in 1 keer een synth maken ipv telkens een klein dingetje anders in een nieuwere versie?
En alle Omega's zijn discreet opgebouwd hoor niet ineens deze versie.
En verder ontwikkelen waar de matrix en memorymoog etc zijn blijven steken?
Dat is ook een opmerking die nergens over gaat.
Het is voor mij niets meer dan logisch dan voor discreet te gaan ipv een bak met chippies zoals de Andy en Evolver.
Maar dat concept telkens maar beetje bij beetje aanpassen vind ik gewoon uitbijterij.
Bedenkt dat van te voren en niet telkens een veranderingetje achteraf en dan een "nieuwe" bak uitbrengen.
En was deze bak maar zo goed als een Chroma of een Memorymoog!
 
Tuurlijk, telkens als er iets nieuws analoogs wordt gebouwt wat niet een module voor een modulaire synths is reageer je altijd negatief. Of ik heb last van een selectief geheugen.

En met dat lijstje klassiekers bedoelde ik eerder een analoog digitaal aangestuurde synth. Want dat concept is nog lang niet uitgebuit vind ik.
En vind er ook niets mis mee dat SE nog dieper gaat. Als klanten daar om vragen wie zijn zij om daar geen gehoor aan te geven?
Er worden nog plenty dure sportwagens gemaakt die qua topsnelheid begrenst worden. En worden eigenlijk niet meer als speeltje voor rijke mensen gebruikt. Of als belegging.
Mij maak je niet wijs dat als je 4 of 6 omega 8's hebt staan je ze niet gebruikt om mee te patsen. Maar patsen mag, de hele dag!
 
******** Opmerking weggehaald **************
Als jij denk dat ik alles wat analoog is en niet modulair afkraak.

En ik denk inderdaad dat je een selectief geheugen heb en is naar een doktor of psychiater moet gaan.

Bericht door een moderator:

Jongens, hou het on-topic en niet al te persoonlijk.. schieten we toch niks mee op?
 
Last edited by a moderator:
Mooi om weer eens echt hardware te zien op de frontpage en nog een synth ook, ik ken dit helemaal niet eigenlijk, en gezien die prijs zal dat ook wel zo blijven
 
op het eerste gezicht kijt het idd gewoon (alweer) een update van het aloude ATC concept lijkt te zijn.
en eerlijk gezegd vallen hun producten me altijd een beetje tegen (heb zelf een SE-1x gehad). ze zijn nooit helemaal af of ze maken de beloofde specs niet waar. En de sound is toch ook net niet helemaal dat je zegt perfect. Dan gaat de prijs die ze durven vragen toch wel erg opvallen. Vergelijk die maar eens met bijv. de 16 stemmige en volledig multi-timbrale Andromeda "met chippies".

(ik vraag me uberhaupt af of er veel eer te behalen is met het klonen van 12dB filters. die hebben zeker nut, bijv. als extra erbij in je modulair, maar voor een sound met ballen in de broek heb je toch een 24dB nodig. maar dat terzijde...)

Ik zal hem dus zeker niet aanschaffen maar het blijft natuurlijk een leuk product temidden van al het digitale groovebox en rompler geweld. waarvoor hulde.
 
Ow ja, was het bijna vergeten.
Mono begint met schelden als je het niet met hem eens bent.

En waarom zou SE geen verbeterde synth mogen maken? Er zijn legio anderen die het ook doen. En synths afkraken voordat je er nog geen noot van hebt gehoort vind ik best wel raar eigenlijk. Klank is toch wel het meest belangrijke van een synth dacht ik zo.
 
Kut...net als ik denk dat ik genoeg synths heb....:stupid :D


Origineel geplaatst door Mk II
op het eerste gezicht kijt het idd gewoon (alweer) een update van het aloude ATC concept lijkt te zijn.
en eerlijk gezegd vallen hun producten me altijd een beetje tegen (heb zelf een SE-1x gehad). ze zijn nooit helemaal af of ze maken de beloofde specs niet waar. En de sound is toch ook net niet helemaal dat je zegt perfect. Dan gaat de prijs die ze durven vragen toch wel erg opvallen. Vergelijk die maar eens met bijv. de 16 stemmige en volledig multi-timbrale Andromeda "met chippies".

Niets dan goede ervaringen met SE synths...ATC-1 en SE1-x zijn gewoon moddervet en super goed inzetbaar...
 
Het feit dat SE synths in heel veel top 40 hits (Madonna, Dr Dre, Britney, ect..) is verwerkt betekend dat er wel iets goeds moet zijn aan die dingen.

Se maakt supper vette synths, deze zal geen uitzondering zijn.

Ik ben het dus, deze keer, helemaal eens met Dione.



P.S. En de reactie's van Mono waren wel heel erg voorspelbaar....
 
Origineel geplaatst door fuse
Ow ja, was het bijna vergeten.
Mono begint met schelden als je het niet met hem eens bent.

En waarom zou SE geen verbeterde synth mogen maken? Er zijn legio anderen die het ook doen. En synths afkraken voordat je er nog geen noot van hebt gehoort vind ik best wel raar eigenlijk. Klank is toch wel het meest belangrijke van een synth dacht ik zo.

Ik heb geen een keer gezegd dat het een slecht klinkende synthesizer is.
En ik word gewoon doodziek van jou wijsneuzerige gedoe en dat gezeik tegen mij.
Een beetje interesant doen dat dit een verbeterde memorymoog matrix12 etc is.
Ik zeg alleen zoals MKII en anderen al aangeven het telkens minimale updates zijn ipv echte nieuwe synthesizers.
En de prijs vind ik ook niet om over naar huis te schrijven.
Zelf vind ik bv de ATC wel een leuke machine hoor maar de rest boeit me niet echt.
En moet ik domme opmerkingen pikken zoals die van dat ik alles afkraak wat niet modulair is?
Ga jij lekker de King Of Mastering uithangen maar niet de King Of Analoge Synthesizers of de King Van Dissen.
Want ik heb gewoon mijn mening gegeven en gewoon redelijk netjes onderbouwd tot jij zielig tegen mij begon te doen.
 
Als dit 2700 dollar moet kosten, dan zou ik eerder voor een oud beestje gaan (bijv. jupiter 8)

Vind het design wel erg mooi trouwens.
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Catalunya
Als dit 2700 dollar moet kosten, dan zou ik eerder voor een oud beestje gaan (bijv. jupiter 8)

Vind het design wel erg mooi trouwens.

Inderdaad voor dit geld kan je ook een Jupiter 8 met Encore midi moeten regelen.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly
En moet ik domme opmerkingen pikken zoals die van dat ik alles afkraak wat niet modulair is?

:frons:
 
Bericht door een moderator:
Kom op, nu weer op het onderwerp!
 
Back
Top